Bedelaars

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 13 nov 2003 11:38

Harold schreef:Laat de linkerhand niet zien wat de rechter geeft.

En daarom zet je het maar op een openbaar forum? :wink:
..

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 20 nov 2003 16:38

Ik werk bij het Leger des Heils. Heel tof werk!!!!
Wat te doen als een zwerver je om geld vraagt: Geef geen geld, geef eten! Met geld kunnen deze mensen echt niet om gaan. Als ze zeggen dat het is voor een slaapplaats bij het Leger des Heils, dan zou ik het nog niet zo snel geven. Mensen die legaal in Nederland zijn, komen namelijk in aanmerking voor een slaapbriefje. Dit houdt in, dat alle nachten opgeschreven worden en aan het einde van de maand wordt het totaalbedrag automatisch van hun uitkering gehaald.
Er zijn natuurlijk ook mensen die hier illegaal zijn. Maar deze mensen mogen wel de straatkrant verkopen. Op deze manier kunnen ze aan geld komen.
Dit leven is echter wel heel onzeker. Hun leven hangt af van de opbrengst van straatkranten. (ik heb het nu even alleen over illegalen). Ze moeten n.l. iedere dag genoeg kranten verkopen om eten te kunnen kopen, naar het Leger des Heils te gaan én ook nog geld over houden om nieuwe straatkranten te kunnen kopen. (ja, die kranten kopen ze eerst zelf op, voordat wij deze van hun kopen.)
Straatkranten kopen kun je dus niet genoeg doen!
Wil je iemand wel geld geven, omdat je bijvoorbeeld te weinig tijd hebt om eten te kopen, geef hem/ haar dan niet meer dan 50 eurocent. Daar kun je wel eten voor kopen, maar geen drugs of drank.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 20 nov 2003 18:09

Hoi, Bloempie, ik heb heel veel respect voor mensen zoals jij. Het lijkt me ook heel fijn, om voedsel en slaapplaatsen te kunnen uitdelen aan zwervers. Het leger des heils doet echt zoals God het wil, denk ik. Ik heb wel eens gehoord dat ze ook afkickcentra hebben? Of verwar ik het met iets anders? Wel weet ik van bejaardentehuizen, waar de mensen heel liefdevol opgevangen worden.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 20 nov 2003 18:36

Ook zwervers zijn onze naasten!

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 20 nov 2003 23:29

Mariamagdalena schreef:Hoi, Bloempie, ik heb heel veel respect voor mensen zoals jij. Het lijkt me ook heel fijn, om voedsel en slaapplaatsen te kunnen uitdelen aan zwervers. Het leger des heils doet echt zoals God het wil, denk ik. Ik heb wel eens gehoord dat ze ook afkickcentra hebben? Of verwar ik het met iets anders? Wel weet ik van bejaardentehuizen, waar de mensen heel liefdevol opgevangen worden.

Ik ben heel blij dat ik iets voor mijn naaste kan betekenen. En niet alleen door voedsel en een slaapplaats, maar bovenal door iets van mijn christen-zijn uit te stralen. Ik bid bijvoorbeeld voor het eten als het etenstijd is. Of mensen komen zelf naar me toe om over God te praten. Er is ook een russische man die ik laatst een deel van een russische bijbel heb gegeven. Hij leest er de hele dag in en maakt uittreksels ervan! Echt geweldig! Er rust echt zegen op als je je naaste helpt. Voor de ander, maar ook voor jezelf!
Ik weet niet of het Leger des Heils een afkickcentrum heeft, volgens mij niet. En anders is het wel tegenstrijdig, want in Rotterdam hebben ze juist gebruikersruimtes. Maar het zou best kunnen hoor!
Het Leger des Heils helpt trouwens niet alleen zwervers, voor de mensen die dat denken. Het Leger heeft ook kindertehuizen, kinderhospice, gezinsopvang (daar werk ik ook bij), blijf-van-m'n-lijf huizen, slaaphuizen voor prostituees, sociaal pensions, dagopvangcentra, enz.
Maarre, niet alle mensen zijn blij met onze hulp hoor! Je krijgt lang niet altijd waardering. Vaak zien mensen pas achteraf dat je ze geholpen hebt. Dat is wel eens moeilijk, maar dan moet je toch vooruit blijven kijken.
Ik heb wel heel sterk iedere dag God's hulp nodig bij dit werk. Sinds ik hier werk, ben ik ook dichter bij God gekomen. Je moet echt alles doen in Zijn kracht!
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

jvdk
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor jvdk » 27 nov 2003 23:54

Een bedelaar kan je beter wel helpen. Je weet hun achtergrond niet!! Hoe zijn ze op de straat gekomen?? Geef ze nooit geld!! Misschien ken je het al, maar geef zulke mensen geen vis, maar een hengel!! Stuur ze door naar stichting onderdak of stichting ontmoeting ofzow!! Natuurlijk is brood geven niet verkeerd! Maar om glashard te zeggen, jammer is ook zo wat. T is zeker geen tuig!! Hoe zou jij het vinden als je door onstandigheden thuis op straat kwam en daardoor moet bedelen of zelfs jatten???? Geef ze wat en probeer ze te helpen!! Al zeg je tegen een stichting waar de zwerver meestal zit en of hun ze kunnen helpen!! NAASTE LIEFDE! Ik weet dat je dat niet voor elke zwerver kunt doen, maar al doen we per persoon een zwerver helpen en als het kan meer!! Wees sociaal.

wat zou GOD willen????????

Naaste liefde.........
Geliefden! Laat ons elkander liefhebben, want de liefde is uit God; en een iegelijk, die liefheeft, is uit God geboren, en kent God; Die niet liefheeft, die heeft God niet gekend; want GOD IS LIEFDE
1 Johannes 4 :7-21

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 14 jun 2004 19:43

Ik had per ongeluk een ander topic geopend hierover, ik wil mijn verhaaltje hier nog wel een keertje posten:
@mic schreef:Lalage schreef:
In de trein komen regelmatig bedelaars langs. Wat moet ik daarmee doen? Mijn boterham aan ze geven of niet? Het is verboden om te bedelen in de trein en het is irritant als zo iemand een hele toespraak houdt. Maar wat zou Jezus doen? Als ik iets geef, stimuleer ik diegene om iets te doen wat eigenlijk niet mag en waar ik het dus ook niet mee eens ben (hij/zij reist immers waarschijnlijk ook zonder kaartje).

Wat zou jij doen?
Wat zou Jezus doen?
Broodgeven ipv oordelen op het feit dat ze zwart rijden. Er bestaat geen excuus om een naaste niet te hoeven helpen. Netzomin dat we mensen pas moeten helpen als ze zich goed gedragen (wie is er zonder zonde), maar genade en vergeving is juist dat we mensen helpen, zelfs al zouden ze het niet verdienen.

star
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor star » 15 jun 2004 21:51

Ga in gesprek,

je hoeft niet direct wat te geven, maar een vriendelijk woord kan al heel veel doen!
Hoe zou jij het vinden als je wel honderd keer per dag afgewezen word, nagestaard ed.....

Laat merken dat je om hem/haar geeft!
he leukerd, ga je mee lachen!

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 15 jun 2004 22:01

Hé bloempie! Wat ontzettend mooi werk doe jij!

Ik kan het nooit over m'n hart verkrijgen om zwervers niets te geven. Anderen lachen daar altijd om! Ik was in parijs en daar liepen allemaal van die kleine kinderen (die worden er meestal op uit gestuurd door ouders...zo zielig :wink: ) dus ik gaf zo'n meisje een appel...stonden er gelijk nog 10 kinderen om me heen.... Wat nu?????? Ik al het eetbaars uit mn tas gehaald.... rollen snoep, lolly's, chips....
Psalm 25:2 (ber.)

Terug naar “Archief”