Harold schreef:Laat de linkerhand niet zien wat de rechter geeft.
En daarom zet je het maar op een openbaar forum?

Moderator: Moderafo's
Mariamagdalena schreef:Hoi, Bloempie, ik heb heel veel respect voor mensen zoals jij. Het lijkt me ook heel fijn, om voedsel en slaapplaatsen te kunnen uitdelen aan zwervers. Het leger des heils doet echt zoals God het wil, denk ik. Ik heb wel eens gehoord dat ze ook afkickcentra hebben? Of verwar ik het met iets anders? Wel weet ik van bejaardentehuizen, waar de mensen heel liefdevol opgevangen worden.
@mic schreef:Lalage schreef:
In de trein komen regelmatig bedelaars langs. Wat moet ik daarmee doen? Mijn boterham aan ze geven of niet? Het is verboden om te bedelen in de trein en het is irritant als zo iemand een hele toespraak houdt. Maar wat zou Jezus doen? Als ik iets geef, stimuleer ik diegene om iets te doen wat eigenlijk niet mag en waar ik het dus ook niet mee eens ben (hij/zij reist immers waarschijnlijk ook zonder kaartje).
Wat zou jij doen?
Wat zou Jezus doen?
Broodgeven ipv oordelen op het feit dat ze zwart rijden. Er bestaat geen excuus om een naaste niet te hoeven helpen. Netzomin dat we mensen pas moeten helpen als ze zich goed gedragen (wie is er zonder zonde), maar genade en vergeving is juist dat we mensen helpen, zelfs al zouden ze het niet verdienen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten