buikgriep

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Re: buikgriep

Berichtdoor TheKeimpe » 08 feb 2011 18:51

mw, ik heb ze beiden nog, de één woont 100km verderop en is niet gezond, de ander woont 5km verderop en is ook niet gezond.

Nee, ik heb dapper gepoetst... Vaderliefde kan ook mooi zijn!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 08 feb 2011 20:13

TheKeimpe schreef:Nou, zelf heb ik niet gespuugd, maar liep wel helemaal leeg op de WC. En krampen dat die buik vanmorgen deed :(

Maar wat ik nog vragen wilde: ik hoorde ooit dat naturel chips en cola goed helpt tegen misselijkheid. Kan iemand dit bevestigen en uitleggen waarom?

Als ik buikgriep heb, helpt het bij mij niet. Bij mijn laatste zwangerschap hielp het wel enorm tegen de misselijkheid en ik heb geen flauw idee waarom. Bij mijn neef die chemo kreeg, hielp de cola ook tegen de misselijkheid.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 09 feb 2011 11:53

Bij cola zal het misschien wel met de zuurgraad te maken hebben. Cola is zuurder dan maagzuur, en als je dan misselijk bent omdat je te weinig maagzuur hebt, zou het daarom kunnen helpen.

Maar ik vraag mij af waarom naturelchips goed zou zijn...

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 09 feb 2011 12:53

Goed gedaan TK!

Naturelchips heeft volgens mij niks te maken met misselijkheid, maar is wel goed om zout binnen te krijgen. En zout is weer goed omdat je weinig binnenhoud. Zout het je nodig en houdt daarnaast mooi vocht vast.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 09 feb 2011 13:25

TheKeimpe schreef:Bij cola zal het misschien wel met de zuurgraad te maken hebben. Cola is zuurder dan maagzuur, en als je dan misselijk bent omdat je te weinig maagzuur hebt, zou het daarom kunnen helpen.

Maar ik vraag mij af waarom naturelchips goed zou zijn...

Ik zou het liever in Maria biscuitjes en cream crackers zoeken, daar zit net zo goed zout in.
Een gezond mens heeft zomaar geen tekort aan zout, evt kan een kopje bouillon dan volstaan.
In de westerse wereld krijgen we juist veel te veel zout ! 10 gram gemiddeld per dag, daar 6 gram al meer dan genoeg is.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 09 feb 2011 15:15

Normaal gesproken leef ik redelijk zoutarm. Wij eten geen zout over aardappels en groente (wel een beetje jus over de aardappels). Als ik soms zie hoe mensen patat eten dan snap ik niet dat ze nog nieren hebben. Over patat eet ik ook geen zout. Ik moest wel, heb vroeger (en misschien nu nog wel) te hoge bloeddruk gehad.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 09 feb 2011 15:18

Wij hebben al jaren LoSalt of Halvazout. Dat bevat meer kalium en dat kun je tekort komen nl ! Dat is wel gevaarlijk, dan kun je hartritmestoornissen krijgen. Ik heb eens te laag kalium gehad door plastabletten, maar voelde me verre van fijn. :(
Als wij uit eten gaan, vraag ik of het mogelijk is de patat e.d. zonder zout te serveren. Als het kan, het vlees ook.
Ik vind het zo zout smaken ! Ik ben het niet meer gewend.
Ik heb eens berekend wat ik per dag binnenkrijg, met een normaal dagmenu, ik zat ruim onder de 6 gr !
Bij mijn jaarlijkse APK zijn mijn waardes altijd prima ! (chol, ka, na, hb)

Terug naar “Archief”