sexy voelen mag (ja of nee)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Harm-J
Majoor
Majoor

Re: sexy voelen mag (ja of nee)

Berichtdoor Harm-J » 07 apr 2009 09:55

Mortlach schreef:dat, en voor bepaalde perioden in het leven is er gewoon geen houden aan. Dat heeft alles te maken met hormoontjes. Ik ben een man, jij bent een vrouw jonger dan mijn moeder en je hebt een hartslag, dan ben je verleidelijk, en het maakt niet uit hoe je je kleedt.

Eens. En bloot dood, zeggen ze weleens in de volksmond. Het is de naakte waarheid. Voorbeeld : Een vrouw van middelbare leeftijd, kan er in strakke of goedgevormde of degelijke kleding nog geconserveerd uit zien, doch wanneer men deze vrouw naakt zou aanschouwen, is het waarschijnlijk voor veel mannen al uit met de pret. Idem geldt natuurlijk ook voor een man van middelbare leeftijd.

Conclusie, het zit hem "niet" altijd in de kleding. :mrgreen:
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 07 apr 2009 10:01

Weet je wat ik mij afvraag: in hoeverre raken vrouwen echt opgewonden van een man in bouwvakkerskostuum bijvoorbeeld?
Mijn gedachten gaan niet verder dan: wow wat een mooie man. Verder denk ik er echt niet over na. Overigens vind ik een man mooi in de kleren (strak in t pak bijvoorbeeld 8) ) misschien nog wel verleidelijker. En mannen met korte broek aan, vind ik zelfs lelijk.

Ik vind dat somige vrouwen zich wel wat zediger mogen kleden. Nu met die mega mini rokjes in de mode. Dat zou ik niet zo snel aantrekken, echt netjes vind ik dat niet. Vrouwen mogen er best wat meer rekening mee houden dat mannen nu eenmaal meer en sneller opgewonden raken door wat ze zien dan vrouwen.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 07 apr 2009 10:08

een man gaat het meer om het uiterlijk.
volgens mij laat een vrouw zich meer verleiden door rode wijn, kaarslicht en door eerlijke interesse.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 07 apr 2009 10:18

DesertRose schreef:een man gaat het meer om het uiterlijk.
volgens mij laat een vrouw zich meer verleiden door rode wijn, kaarslicht en door eerlijke interesse.

Hihi, dat klinkt herkenbaar. Ik voel me goedkoop als ik nagekeken- of gefloten/geroepen wordt, het is zo opervlakkig. Want het moet een man uiteindelijk om mijn innerlijk te doen zijn.

HEERE, leer mij Uw weg

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 07 apr 2009 10:21

Sexy voelen lijkt mij opzich niet verkeerd. Dat is wat anders dan half naakt over straat lopen.

Inderdaad em_ma. Als ik een mooie man zie dan blijft het ook daar bij. Maar andersom is volgens mij wel anders ;)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 07 apr 2009 10:25

Ik vraag me eigenlijk ook wel af of het altijd ligt aan de kledingkeuze. Nu woon ik vlak bij een complex wat gebouwd wordt. Dus ik loop er bijna elke dag wel een keer langs. Zelfs met een lange broek aan, lange jas en een sjaal om, word je nog nagefloten. Soms is het zwaar irritant, maar meestal groet ik gewoon en loop ik lekker verder.

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 07 apr 2009 11:47

jongens moeten idd ook niet fluiten! :wink:
Gods geduld is groot maar niet oneindig

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 07 apr 2009 11:48

als ik nu aan deze en gene vraag wat vind jij er van zeggen de meeste nee het mag niet!
Gods geduld is groot maar niet oneindig

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 07 apr 2009 11:54

Mortlach schreef:
DesertRose schreef:Ik denk dat het van twee kanten komt. de naaktheid verleid, dat is bekend. Dus hoe minder naakt, hoe minder verleidelijk.

Nee, hoe minder naakt, hoe verleidelijker de delen die wél naakt zijn (handen en polsen, hals, voeten in sandalen, etc).

Dat is een feit, hoe strikter men er in is, hoe eerder iemand dat wat je wel ziet weer verleidelijk vindt. Vroeger waren er mensen die vonden dat een stukje blote arm of kuit al verleidelijk was. En in Nieuw Guinea worden de Papoea-mannen niet meer opgewonden van een paar blote borsten. En dat geeft inderdaad al aan dat de zonde niet zozeer in de kleding zit als wel in de mens zelf.

Iemand heeft er dus wel invloed op in hoe hij er bijloopt, maar slechts voor een deel, namelijk dat cultuurbepaalde deel van wat normaal is en wat niet. Met subculturen wordt het echter weer wat lastiger. Wat voor de gemiddelde Nederlander heel normaal is kan voor een reformatorisch persoon weer heel aanstootgevend zijn. Tja, omdat die cultuur / subcultuur zo door elkaar lopen kan je daar weer moeilijk rekening mee houden.
Laatst gewijzigd door Marnix op 07 apr 2009 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 07 apr 2009 12:19

Gerdien B. schreef:Sexy voelen lijkt mij opzich niet verkeerd. Dat is wat anders dan half naakt over straat lopen.

Inderdaad em_ma. Als ik een mooie man zie dan blijft het ook daar bij. Maar andersom is volgens mij wel anders ;)

Misschien denken vrouwen ook wel eens iets te snel dat dat andersom wel anders is. Ik zal als man even proberen dat duidelijk te maken. Mannen zijn wat meer visueel ingesteld en gaan misschien doorgaans iets sneller op dat eerste beeld dat ze krijgen af, en reageren daar dan ook sneller op. Maar dat hoeft niet direct seksueel getint te zijn. Ik zie best wel eens een mooie vrouw lopen waarbij ik denk: Wauw. Als ze tegenover me zit in de trein zal ik ook regelmatig eens even die kant opkijken. Maar dat heeft met seksualiteit niets te maken. Als hetero man vind je vrouwen interessant en ze kunnen heel mooi zijn. Het heeft dus wel met geaardheid te maken. Maar die aantrekkingskracht is op zich niet verkeerd, denk ik.

Nou moet ik even iets gevaarlijks doen, namelijk een vergelijking schetsen. Voor ik dat doe even een kanttekening: Dames, voel je niet beledigd dat ik jullie even met voorwerpen ga vergelijken. Het is maar een arme vergelijking, jullie zijn veel complexer en boeiender dan schilderijen. Ik hoop slechts ondanks het gebrekkige voorbeeld toch het een beetje duidelijk te kunnen maken.

Een kunstliefhebber loopt een ruimte in waar hij nog nooit is geweest. Plotseling ziet hij aan een muur een prachtig schilderij hangen. Wat doet hij? Hij denkt: Wauw. En bekijkt het schilderij eens goed en verwondert zich over de kwaliteit.

Waarom? Hij vindt kunst interessant en dat schilderij heeft dus aantrekkingskracht. Hij kijkt er naar en vindt het mooi. Als een man een mooie vrouw ziet lopen krijg je het zelfde effect. Ze heeft aantrekkingskracht, hij vindt het interessant en mooi. Dus kijkt hij er naar. Als ze in een groepje zijn laten ze het elkaar misschien merken, of ze fluiten haar na om aan die wauw-emotie uiting te geven. Zoals je kan genieten van een mooi schilderij, een mooi uitzicht etc, zo kan dat hier ook. Het is kunst.

Kanttekening 1: Opmerkelijk dat vrouwen er altijd leuk uit willen zien, met make-up smeren, uren bezig zijn om de mooiste kleren uit te zoeken. (Nee, deze broek kleedt niet mooi af, oh, in dit jurkje heb ik een dikke kont.) Maar als je dan als man een keer aangeeft dat ze in hun missie geslaagd zijn voelen ze zich ongemakkelijk of klagen ze over het mannelijke ras.

Kanttekening 2: Natuurlijk gaat bovenstaand verhaal niet altijd op. Er zijn genoeg smeerlappen die verder gaan. Maar niet alle mannen die een vrouw nakijken of fluiten of af en toe naar die mooie vrouw tegenover zich in de trein gluren, zijn smeerlappen. Ik heb het idee dat vrouwen wel eens te snel denken dat mannen alleen maar vanuit lust kijken en de mogelijkheid dat de man gewoon bepaalde schoonheid bewondert niet eens in hen opkomt.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 07 apr 2009 12:48

Mooie reactie, Marnix!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 07 apr 2009 12:54

Er is wat mij betreft een verschil tussen aantrekkelijk en sexy. Vrouwen met hoofddoek en lange jas kunnen best aantrekkelijk zijn of uitstraling hebben, maar zijn niet echt sexy vind ik. En iemand met laag uitgesneden topjes is sexy maar niet per definitie aantrekkelijk (maar trekt zoals Marnix aangeeft wel de aandacht).
Ik ben liever aantrekkelijk dan sexy eigenlijk. ALthas in de openbare ruimte.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 07 apr 2009 12:57

Wat is voor een man belangrijk om zich sexy te voelen?
Is dat hetzelfde als voor een vrouw? Zoiets als: mooi setje :mrgreen: , mooie kleding, lekker luchtje, haartjes in model, of andere dingen?

HEERE, leer mij Uw weg

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 07 apr 2009 13:09

Goed verwoord Marnix, vooral die cultuur verschillen. Het speelde in mijn hoofd, jij wist het daarin tegen goed in woorden te vatten.

Mensen redeneren (menselijkerwijs)van uit hun eigen cultuur en daaruit ontsproten opvatting. Juist daarom moet men m.i. heel voorzichtig zijn m.i. om iets als onzedig te bestempelen (lees: zondig of sexy/uitdagend kleden mag niet.)
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 07 apr 2009 13:45

uit onderzoek is gebleken dat 70% van de nederlandse mannen zich niet aantrekkelijk voelt...ik kan de bron hier niet posten want dat wordt denk ik voor 90% van de rw gebruikers geblokkeerd :wink:

Overigens snap ik niet waar die - als je iemand aantrekkelijk vind dan zal je hem wel gelijk willen bespringen- ideeen vandaan komen, net of je als vrouw bij elke aantrekkelijke/sexy man direct ook meer wil (en dat geldt voor mannen natuurlijk net zo)
PaSaP Hoogh!!

Terug naar “Archief”