Gerdien B. schreef:Sexy voelen lijkt mij opzich niet verkeerd. Dat is wat anders dan half naakt over straat lopen.
Inderdaad em_ma. Als ik een mooie man zie dan blijft het ook daar bij. Maar andersom is volgens mij wel anders

Misschien denken vrouwen ook wel eens iets te snel dat dat andersom wel anders is. Ik zal als man even proberen dat duidelijk te maken. Mannen zijn wat meer visueel ingesteld en gaan misschien doorgaans iets sneller op dat eerste beeld dat ze krijgen af, en reageren daar dan ook sneller op. Maar dat hoeft niet direct seksueel getint te zijn. Ik zie best wel eens een mooie vrouw lopen waarbij ik denk: Wauw. Als ze tegenover me zit in de trein zal ik ook regelmatig eens even die kant opkijken. Maar dat heeft met seksualiteit niets te maken. Als hetero man vind je vrouwen interessant en ze kunnen heel mooi zijn. Het heeft dus wel met geaardheid te maken. Maar die aantrekkingskracht is op zich niet verkeerd, denk ik.
Nou moet ik even iets gevaarlijks doen, namelijk een vergelijking schetsen. Voor ik dat doe even een kanttekening: Dames, voel je niet beledigd dat ik jullie even met voorwerpen ga vergelijken. Het is maar een arme vergelijking, jullie zijn veel complexer en boeiender dan schilderijen. Ik hoop slechts ondanks het gebrekkige voorbeeld toch het een beetje duidelijk te kunnen maken.
Een kunstliefhebber loopt een ruimte in waar hij nog nooit is geweest. Plotseling ziet hij aan een muur een prachtig schilderij hangen. Wat doet hij? Hij denkt: Wauw. En bekijkt het schilderij eens goed en verwondert zich over de kwaliteit.
Waarom? Hij vindt kunst interessant en dat schilderij heeft dus aantrekkingskracht. Hij kijkt er naar en vindt het mooi. Als een man een mooie vrouw ziet lopen krijg je het zelfde effect. Ze heeft aantrekkingskracht, hij vindt het interessant en mooi. Dus kijkt hij er naar. Als ze in een groepje zijn laten ze het elkaar misschien merken, of ze fluiten haar na om aan die wauw-emotie uiting te geven. Zoals je kan genieten van een mooi schilderij, een mooi uitzicht etc, zo kan dat hier ook. Het is kunst.
Kanttekening 1: Opmerkelijk dat vrouwen er altijd leuk uit willen zien, met make-up smeren, uren bezig zijn om de mooiste kleren uit te zoeken. (Nee, deze broek kleedt niet mooi af, oh, in dit jurkje heb ik een dikke kont.) Maar als je dan als man een keer aangeeft dat ze in hun missie geslaagd zijn voelen ze zich ongemakkelijk of klagen ze over het mannelijke ras.
Kanttekening 2: Natuurlijk gaat bovenstaand verhaal niet altijd op. Er zijn genoeg smeerlappen die verder gaan. Maar niet alle mannen die een vrouw nakijken of fluiten of af en toe naar die mooie vrouw tegenover zich in de trein gluren, zijn smeerlappen. Ik heb het idee dat vrouwen wel eens te snel denken dat mannen alleen maar vanuit lust kijken en de mogelijkheid dat de man gewoon bepaalde schoonheid bewondert niet eens in hen opkomt.