irritatie lenzen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Re: irritatie lenzen

Berichtdoor Jo'tje » 01 apr 2009 08:51

Funlover schreef:Ik vind ook vaak dat mensen die hun ogen hebben laten laseren best wel hangogen hebben.....

Dat herken ik echt totáál niet bij de mensen die hun ogen hebben laten laseren.
Weet je wat ik er vaak raar uit vind zien? Mensen met harde lenzen! 9 van de 10 keer haal je die er zo uit.
pobody's nerfect

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 01 apr 2009 12:57

Jo'tje schreef:
Funlover schreef:Ik vind ook vaak dat mensen die hun ogen hebben laten laseren best wel hangogen hebben.....

Dat herken ik echt totáál niet bij de mensen die hun ogen hebben laten laseren.
Weet je wat ik er vaak raar uit vind zien? Mensen met harde lenzen! 9 van de 10 keer haal je die er zo uit.

Haha, nou, ik haal ze er ook zo uit met zachte lenzen hoor ;) Als je er op let, zie je het gewoon :D
Afbeelding

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 01 apr 2009 13:11

Nou, van zachte lenzen zie je als je goed kijkt de randjes te zitten, maar daar ga je niet anders van kijken.
Mensen met harde lenzen kijken vaak zo gek. Beetje dichtgeknepen, of gewoon lastig. Ik weet het niet precies, je ziet er wat aan. Op afstand ook. Je maakt mij niet wijs dat je vanaf 4 meter kan zien of iemand zachte lenzen in heeft ;)
Er zijn mensen die me al jaren kennen en nu nog wel eens vragen: huh, heb jij lenzen dan?
pobody's nerfect

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 01 apr 2009 13:12

toch wordt ik nog steeds niet overtuigt om nu daadwerkelijk op lenzen over te stappen.

Mijn broer had ook lenzen, die vond het een drama en raadde me aan er nooit aan te beginnen.

Een leuk mens waar ik al een jaar mee omga had het over haar lenzen. Huh, heb jij die dan? vroeg ik
ja, dat is mijn mening dan he.....

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 01 apr 2009 13:14

Bij de meeste opticiens heb je een proeftijd. Bevalt het niet, dan mag je gratis stoppen.
Was bij de Pearl wel zo in ieder geval! Daar twee maanden. Nou dan ben je onderhand wel gewend hoor :)
pobody's nerfect

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 01 apr 2009 14:04

Als jullie bijv. maandlenzen hebben, verwisselen jullie die dan stipt elke maand of dragen jullie die ook langer door?

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 01 apr 2009 14:28

Ik draag ze vaak zo'n 1,5 maand. Gaat meestal per ongeluk, want het is waarschijnlijk wel beter ze regelmatig te vervangen. Maar voorlopig gaat het prima, en elke keer een halve maand langer scheelt over een paar jaar wel heel wat lenzensets ;)
pobody's nerfect

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 01 apr 2009 14:35

Ghehe, Ik kwam pas dus bij Pearl voor mn vriend, die wilde ook lenzen, en ik gelijk kijken voor mn nieuwe bril...
Gingen we dus met die man even naar de kosten kijken van bril en lenzen voor mij, enz...
Zegt ie; Oh, ik zie dat je binnenkort weer nieuwe moet bestellen? (20-03-09) Dus ik zo van; Ow, tjah, zou best kunnen, geen idee eigenlijk :)
Ga ik thuis kijken, heb ik gewoon nog 4 setjes liggen, dus nog voor 4 maanden :D
Ik draag ze dus veeeel langer door dan 1 maand :) Is gewoon opkoperij om ze na 1 maand weg te gooien. Zolang ik er nog goed mee kan zien, ze niet kapot zijn en niet snel uitdrogen, blijf ik ze gewoon dragen :) Scheelt mij enorm in de kosten en ik ben dus ook veel goedkoper uit 8)
Afbeelding

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 01 apr 2009 15:03

Oke, nou ja mij viel het wel op. Van mensen die hun ogen hebben laten laseren ken ik er vrij veel die nu beetje vreemd uit hun ogen kijken. Niet iedereen hoor.
En harde of zachte lenzen je ziet het idd altijd.
Maar ja, je ziet een bril ook.
Bij mij zie je dus niets, of je moet komen kijken als ik in bed lig :lol:

@Dippie je mag dat gevoel hebben dat nachtlenzen gevaarlijk zijn. Maar dan zullen ze heus niet op de markt zijn hoor.....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 01 apr 2009 16:15

Sigaretten en alcohol zijn ook vrij verkrijgbaar.

Maarre, wat betaal je nou voor lenzen? Volgens mij ben je dan veel duurder uit. Als ik hoor over maandsetjes :roll: x 12= een aardig bedrag per jaar denk ik. Ik doe jaaaaaaaaaren met een bril van meneer Hans, betaal ik ruim 100€ voor.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 01 apr 2009 16:19

Ik betaal 155,00 voor 6 setjes (dus voor een half jaar eigenlijk), maar ik doe er veel langer mee.
Afbeelding

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 01 apr 2009 16:34

Ik heb al 15 jaar harde lenzen, maar bij mij zie je het wel goed, ik heb ook altijd een beetje dichtgeknepen ogen. Voordeel is wel dat je er veel langer mee kunt doen, je betaalt bijv. 200 euro voor een set en die kun je 4 jaar dragen ofzo.
Toen ik een bril aan ging meten was de sterkte ook meer als die van m'n lenzen, maar dat komt doordat je lenzen direct op je oog draagt.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 01 apr 2009 17:38

Mijn zusje heeft zachte maandlenzen ben doet er ook echt een maand mee. Na een maand zijn ij haar gewoon op en moet ze echt nieuwe.
Ik vind het zelf maar eng, dat gepriegel in je ogen..., dus ik hou het maar bij een bril. 8)
Afbeelding

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 01 apr 2009 18:12

Ik heb ook lenzen... Ik heb ze nu meer dan een jaar.. en nog 1 setje over.. Doe er dus gemiddeld langer dan 2 maanden mee.. 8)
Ik draag ze niet elke dag.. Ik wissel het vaak af met mijn bril... Nu het weer mooier weer wordt is het voor mij weer lenzentijd.. Kan ik tenminste een fatsoenlijke zonnebril op.
Het enige waar ik last van heb is dat ik te weinig traanvocht heb en mn lenzen er dus zomaar uit kunnen vallen. Moet er dus wel goed op letten dat ik genoeg met mijn ogen knipper en niet teveel in mijn ogen wrijf...
Vooral last van als ik moe ben..
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 01 apr 2009 19:00

Dat vond ik ook het grote nadeel van een bril, de zomer, je loopt heel de tijd te wisselen, zonnebril op, kom je in de schaduw bril op enz enz

Terug naar “Archief”