Zelfbevrediging

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Kitty
Mineur
Mineur

Re: Zelfbevrediging

Berichtdoor Kitty » 20 feb 2009 17:40

Ben ik het mee eens gempa, het wel of niet goed zijn van masturbatie wordt verschoven naar het wel of niet goed zijn van bepaalde fantasieën en dat is gewoon iets anders.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 20 feb 2009 19:00

Hier ging het al eens eerder over op RW, en als ik me niet vergis, werd toen gesuggereerd dat vrouwen makkelijker kunnen masturberen zonder aan iemand te denken/over iemand te fantaseren dan mannen. Ik ben geen man, dus geen idee wat dat laatste betreft, het eerste kan ik voor mezelf ook wel bevestigen.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 21 feb 2009 12:32

henkie schreef:Het verschil en de moeilijkheid zit hem het doel van die seksualiteit. Iedereen zal het er toch mee eens zijn dat die in de allereerste plaats bedoeld is om dat met z'n tweeen te beleven.

Vanwaar dat haast scholastieke denken over 'doel van sexualiteit', het 'beleven ervan in de eerste plaats met z'n tweeën'? Ik bedoel dat eigenlijk niet specifiek naar jou henkie, maar ik hoor die kreten zo vaak gerecycled worden. Seks is helemaal niet zo eenduidig en voor één doel. Ieder mens is een sexueel wezen, dat ben je echt niet pas als je een partner gevonden hebt. We hebben het hier vooral over zelfbevrediging, maar elosa heeft er al terecht op gewezen dat er een heel traject voor ligt op het zelf opwekken van orgasmes: dromen, fantasieën, en daaronderliggend het algehele verlangen naar de geestelijke en lichamelijke aanwezigheid van een partner. Fantasiën heb je zelf in de hand, tuurlijk, maar aan het hebben van erotische dromen kun je weinig doen. Wie (een tijd) als man niet masturbeert, zal nachtelijke zaadlozingen krijgen die gepaard gaan met erotische droombeelden. Sexuele spanning moet zich af en toe 'ontladen'. Zelfs als je dat niet zou hebben, dan nog zit je met je verlangen naar een partner. Dat heeft elk mens. Ik snap niet waarom dat onderdrukt zou moeten worden of als iets zondigs/gebrekkigs gezien moet worden. Wie verliefd wordt op iemand anders, voelt zich ook seksueel tot die ander aangetrokken. Wie fantaseert over hoe het leven met die ander erbij als stel samen zou zijn, fantaseert ook over de seks die daarbij hoort. Kom op, dat is gewoon normaal, menselijk en bijbels. Adam voelde zich al alleen.

Verder vind ik het maar raar dat mensen hier het fantaseren over sex gelijkstellen aan de kromme verlangens van pyromanen, dictators of vieze mannen naar jonge kinderen. Daarvan kun je stellen dat er iets mis aan is, aan normaal verlangen naar heteroseks iig. toch niet, dunkt me.

elosa
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor elosa » 21 feb 2009 19:01

Vinden jullie het erg om even aan te geven of je in je leven God wilt volgen, of niet?
Dat maakt voor mij namelijk wel verschil, ook in hoe jullie er tegen aan kijken!
Als je God niet wilt volgen, dan maakt het je verder niet uit wat de bijbel erover zegt, en spreek je vanuit een ander kader en bril!
God is liefde

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 21 feb 2009 22:45

ja ik wil God volgen in mijn leven,
ik vind het jammer dat sexualiteit zo als iets vies bestempelt wordt, heel groot deel is gewoon puur lichaamelijk, en hormonaal, in je jonge jaren heb je daar meer mee te maken (denk ik), soms heb je daar gewoon een uitlaatklep voor nodig, ik vindt het daarom ook geen raar iets of verkeerd iets als je het zo doet, zoals ik al zei wordt het wel een stuk anders als je niet meer kunt slapen zonder(dus verslaafd bent) of er nogal specifieke fantasieen voor nodig hebt, dan zoek je het gewoon op, lijkt mij

antoon

Berichtdoor antoon » 22 feb 2009 09:48

ja ik wil God volgen in mijn leven,
ik vind het jammer dat sexualiteit zo als iets vies bestempelt wordt, heel groot deel is gewoon puur lichaamelijk, en hormonaal, in je jonge jaren heb je daar meer mee te maken (denk ik), soms heb je daar gewoon een uitlaatklep voor nodig, ik vindt het daarom ook geen raar iets of verkeerd iets als je het zo doet, zoals ik al zei wordt het wel een stuk anders als je niet meer kunt slapen zonder(dus verslaafd bent) of er nogal specifieke fantasieen voor nodig hebt, dan zoek je het gewoon op, lijkt mij

En wie maakt je verslaafd aan verschillende vormen van sex, deze hextische wereld, verkeerde opvoeding, vriendenkring, opgedrongen in je jeugd, er zijn meer factoren , voor de goede orde ik ben bijbelgelovig zoals de meesten weten , trouwens , ik raak al op leeftijd,het wordt voor mij een zijstraat die ik niet perse in moet gaan en niet in de laatste plaats ik heb bijna alle boeken betreffende dat gelezen,en nog geen antwoord, God is rechtvaardig gelukkig die zal ieder persoon apart beschouwen, en niet in deze wereld een stempel opdrukken.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 22 feb 2009 16:03

elosa schreef:Vinden jullie het erg om even aan te geven of je in je leven God wilt volgen, of niet?
Dat maakt voor mij namelijk wel verschil, ook in hoe jullie er tegen aan kijken!
Als je God niet wilt volgen, dan maakt het je verder niet uit wat de bijbel erover zegt, en spreek je vanuit een ander kader en bril!

Is het dan zo moeilijk voor te stellen dat iemand in zijn/haar leven God wil volgen en tóch geen moeite heeft met zelfbevrediging zo nu en dan?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Tamerlan
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tamerlan » 23 feb 2009 17:48

elosa schreef:Vinden jullie het erg om even aan te geven of je in je leven God wilt volgen, of niet?

Nee ik vind het niet erg en ja dat wil ik. Maar uiteindelijk maakt het voor jou niet uit elosa... je zult toch zelf je lijn moeten trekken. Ook op mensen uit de kerk kun je niet blindvaren! Hun meningen zijn ook niet per definitie waardevoller dan de meningen van anderen.
Barmhartigheid wil ik, geen offers.

elosa
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor elosa » 23 feb 2009 19:25

:D Neej, ik weet dat ik niet klakkeloos af moet gaan op meningen van anderen! En daarom heb ik dit gesprek ook, om erachter te komen hoe anderen denken, en om daartegen in te gaan, en zo steeds meer te ontdekken.

Wees maar niet bang: ik zal inderdaad mijn eigen lijn trekken. Maar dan nog steeds maakt het voor mij wel verschil. En het is niet zo dat ik me niet voor kan stellen dat mensen die God volgen toch uit volle overtuiging zichzelf bevredigen (wel nieuw), maar meer dat ik uit reacties soms opeens denk: praat ik nu met iemand die christelijk is.

Nog zo'n overtuiging van mij: dat er hier alleen christenen met elkaar praten, maar volgens mij moet ik dat cognitieve schema ook assimileren :P.
God is liefde

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 24 feb 2009 00:44

Op Refoweb heb je niet alleen refo's :P

Ik zie God's wetten als leidraad voor mijn leven.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 24 feb 2009 02:06

henkie schreef:Het tweede wat je noemt is natuurlijk hélemáál 2009. :yahoooo:
Ik geniet want ik voel en ik denk en het zal er toch niet voor niets zitten. Ik weet niet of je een man hebt maar ik mag hopen dat als hij lustig wordt naar een andere vrouw je dat liever niet hebt. Net zo lief als je liever niet ziet dat een lustige vieze oude man van je dochter af zou blijven. Nu heeft dat niets met zelfbevrediging te maken maar ik wil alleen maar aangeven dat je hedonistische uitgangspunt maar zeer beperkt houdbaar is.

Het is al heel wat ouder hoor, Salomo had al 1000 vrouwen en voor die tijd konden sommige bijbelse personen er ook al wat van. Afijn ik vind het geen probleem als mijn vriendin een andere man seksueel aantrekkelijk vindt, dat is gewoon gezond. Ik heb dat ook als ik een prachtige dame rond zie paraderen, dat ik er vervolgens niet naar handel heeft te maken met mijn morele opvatting dat het goed is trouw te zijn aan je partner. Afijn, wat mij betreft is zelfbevrediging gewoon gezond :) In een relatie heb je toch ook niet altijd allebei tegelijkertijd zin in seks? Dan zal één van twee dus ook de hand aan zichzelf moeten slaan om klaar te komen.

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 24 feb 2009 16:11

Ik vind dat jongeren vanaf hun twaalfde moeten kunnen trouwen. Dan ben je af van de volgende problemen:
- pubertijd
- buitenhuwelijkse seksuele daden/wensen
- zaadophoping als dat bestaat.
- zelfbevrediging.

Alleen het geeft het volgende probleem, dat dat in onze maatschappij niet past.

Trouwen vanaf je vruchtbaarheidsdatum of er vrij vlot na, is mijns inziens een biologisch juistere vorm van leven.
Niet dat dat zou moeten, maar het zou moeten kunnen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 24 feb 2009 16:30

DesertRose schreef:Ik vind dat jongeren vanaf hun twaalfde moeten kunnen trouwen. Dan ben je af van de volgende problemen:
- pubertijd
- buitenhuwelijkse seksuele daden/wensen
- zaadophoping als dat bestaat.
- zelfbevrediging.

Alleen het geeft het volgende probleem, dat dat in onze maatschappij niet past.

Trouwen vanaf je vruchtbaarheidsdatum of er vrij vlot na, is mijns inziens een biologisch juistere vorm van leven.
Niet dat dat zou moeten, maar het zou moeten kunnen.

Alsof je met trouwen meteen het "zelfbevredigingsprobleem" oplost. Soms heb je nu eenmaal wel zin in een orgasme, maar niet in het gedoe wat bij seks komt kijken. En buitenhuwelijkse seksuele daden opgelost? Hoezo? Bestaat overspel ineens niet meer?

Maar buiten dat... trouwen op zulke jonge leeftijd, en dan natuurlijk 9 maanden later het eerste kind naar buiten persen; lijkt me niet echt wenselijk. Er is een hele goede reden waarom dat niet in onze maatschappij past...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

rafaell

Berichtdoor rafaell » 24 feb 2009 16:55

Inderdaad. Kinderen zitten dan nog op school en kun je nog niet volledig verantwoordelijk houden voor de daden. Waar blijft dan de opleiding? Onze kenniseconomie? De onafhankelijkheid van de vrouw? En waarom je dan geen zelfbevrediging meer hebt ontgaat me volledig, partners hebben niet altijd tegelijkertijd behoefte aan seks, dan zal een van de twee toch aan zelfbevrediging moeten doen. Afijn, waarom zelfbevrediging een probleem is ontgaat me ook volledig. Net als waarom seks buiten het huwelijk per definitie een probleem is.

Treborg
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Treborg » 24 feb 2009 17:41

buiten het huwlijk om mekaar schoon te houden geestelijk en lichaamlijk ivm ziektes enzow wat dat betreft vind ik eiglijk dat die condoom en de pil wel weg mogen seksualiteit is hoofdzakelijk gemaakt om jezelf voor te planten niet als een lolletje

Terug naar “Archief”