Irak-debat: teleurgesteld in christelijke politiek.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

keessie
Sergeant
Sergeant

Re: Irak-debat: teleurgesteld in christelijke politiek.

Berichtdoor keessie » 19 jan 2010 21:31

Mortlach schreef:
keessie schreef:Als CDA met CU een blok zou vormen tegenover het PvdA wordt het voor deze laatste partij veel moeilijker. Bij stemmningen is het dan altijd 2 tegen 1. Het voordeel van de steun van het CDA voor de CU is dat de CU dan ook haar punten kan verzilveren. Het enige wat de PvdA dan kan doen is uit het kabinet te stappen maar zal dan door de meeste mensen worden gezien als de breker.

Echt? Als ik toch zou merken dat er twee kindjes zo met elkaar samenspannen dat het 3e kindje niet meer kan meespelen, dan zou ik het dat 3e kindje niet echt kwalijk nemen als het stopt spelen.

Het blijft politiek dus het zal zich afspelen in de achterkamertjes. En anders praten ze zich er wel uit en schuiven de 3e partij het kwaad in de schoenen.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

maboc
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maboc » 19 jan 2010 21:32

Mortlach schreef:
keessie schreef:Als CDA met CU een blok zou vormen tegenover het PvdA wordt het voor deze laatste partij veel moeilijker. Bij stemmningen is het dan altijd 2 tegen 1. Het voordeel van de steun van het CDA voor de CU is dat de CU dan ook haar punten kan verzilveren. Het enige wat de PvdA dan kan doen is uit het kabinet te stappen maar zal dan door de meeste mensen worden gezien als de breker.

Echt? Als ik toch zou merken dat er twee kindjes zo met elkaar samenspannen dat het 3e kindje niet meer kan meespelen, dan zou ik het dat 3e kindje niet echt kwalijk nemen als het stopt spelen.

Normaal gesproken, heb je denk ik gelijk. Maar dit zijn kindjes van een iets ander kaliber. Deze kindjes gaan nogal berekenend met de toekomst om. Ik denk dat deze 3 kindjes alledrie niet zo goed weten of ze uberhaupt nog wel de zandbak in mogen als ze dusdanige ruzie krijgen dat moeder hen er even uit haalt. Kortom...deze kindjes doen aan damage-control. Ze willen alledrie nog even doorspelen, en houden elkaar de hand wat boven het hoofd.

Om het eens op zijn Balkenendes te zeggen :"De kennis van nu is net zo duidelijk als de kennis van toen....gerommel en draaikonterij"
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

rafaell

Berichtdoor rafaell » 20 jan 2010 10:24

keessie schreef:
Optimatus schreef:
Familie Bos schreef:Ik vind overigens weinig christelijks aan dit kabinet (ook al beweren ze christelijk te zijn).

Wellicht komt het door een verschil in wat jij christelijk vindt en wat anderen christelijk vinden.

Zie jij dan wel wat christelijks aan dit kabinet Optimatus?

Ik wel, bekrompenheid en spruitjeslucht. Neem bijvoorbeeld het paddoverbod. Niet dat ik het verbod als christelijk zie, maar ik vind het wel typisch iets voor een kabinet met de CU en het CDA, ik hoop ook dat het kabinet snel valt en de CU (en graag ook het CDA, maar dat is wat minder realistisch) voor eeuwig naar de oppositiebankjes verbannen wordt.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 20 jan 2010 10:27

keessie schreef:
Mortlach schreef:

Het blijft politiek dus het zal zich afspelen in de achterkamertjes. En anders praten ze zich er wel uit en schuiven de 3e partij het kwaad in de schoenen.

O dat is dus christelijke politiek #-o

maboc
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maboc » 20 jan 2010 13:45

rafaell schreef:Ik wel, bekrompenheid en spruitjeslucht. Neem bijvoorbeeld het paddoverbod. Niet dat ik het verbod als christelijk zie, maar ik vind het wel typisch iets voor een kabinet met de CU en het CDA, ik hoop ook dat het kabinet snel valt en de CU (en graag ook het CDA, maar dat is wat minder realistisch) voor eeuwig naar de oppositiebankjes verbannen wordt.

Ah ... christelijk is spruitjeslucht en bekrompenheid. Dat heb ik toch al vaak anders horen uitleggen. Dit is een geheel vernieuwend idee wat mij betreft.

En wat moet dan het alternatief worden? Wat gaan we in jouw beleving zien als het volgende kabinet?
CDA/VVD (minderheidskabinet, maar weet zich al wel verzekerd van de steun van heer Wilders)
PVV/VVD (is denk ik nu iets van 50 zetels samen in de laatse peilingen, dus daar moet nog een hele batterij van kleine rechtse prutspartijtjes bij...)
Roept u eens? Welke kant gaan/moeten we op?
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 20 jan 2010 20:44

rafaell schreef:
keessie schreef:

Ja CDA en CU onthouden zich ondanks die C niet van zulke praktijken

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 21 jan 2010 13:45

keessie schreef:
rafaell schreef:
keessie schreef:

Ja CDA en CU onthouden zich ondanks die C niet van zulke praktijken

Dat is politiek en je moet niet alles in de openbaarheid bespreken.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 22 jan 2010 03:30

Wel heel makkelijk om daarmee leugens en/of kwade opzet goed te spreken. Anderen zwart maken is nooit christelijk.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 22 jan 2010 10:28

rafaell schreef:Ik wel, bekrompenheid en spruitjeslucht. Neem bijvoorbeeld het paddoverbod.
Ach, van spruitjes krijg je tenminste geen hallucinaties. Politici hebben het zonder paddo's al moeilijk genoeg om goede beslissingen te nemen. ;)

Maar heeft iemand nog iets over Irak te zeggen in combinatie met christelijke politiek? Anders kunnen we het topic beter dicht doen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 23 jan 2010 21:19

rafaell schreef:Wel heel makkelijk om daarmee leugens en/of kwade opzet goed te spreken. Anderen zwart maken is nooit christelijk.

Waarom doe je dat dan?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 25 jan 2010 20:21

rafaell schreef:Wel heel makkelijk om daarmee leugens en/of kwade opzet goed te spreken. Anderen zwart maken is nooit christelijk.

Maken christenen dan ook nooit eens een foutje?

Terug naar “Archief”