Moderator: Moderafo's
parsifal schreef:sela schreef:parsifal schreef:Helemaal niet, ik wijs alleen een wereldbeeld af, waarbij goed en kwaad door de meerderheid wordt bepaald. Een democratisch besluit dat Tutsi Hutu's mogen afslachten (of vice versa) wijs ik als slecht af en ik denk met mij veel mensen die niet in God geloven. Ik geloof in de universialiteit van sommige waarden (dat wel op grond van mijn geloof) en dat de democratie niet over alles kan beslissen.Daar verschillen wij dus over van mening. Waarbij ik persoonlijk vind dat jouw mening hierover, meer richting een theocratie uitgaat, dan het beginsel van een democratie.
dit is het punt dat mij doet twijfelen met parsifal mee te gaan.
ik vind het moeilijk om obama direct kwaad neer te zetten op een persoonlijk punt, terwijl men in amerika niet verplicht wordt tot abortus ofzo. en men probeert ook beleid te ontwikkelen dat meer doden tegen gaat. oftwel: het zit volgens mij complexer in elkaar dan mijn persoonlijke notie van goed en kwaad [in het licht van obama en hem direct al af te serveren].
Even voor de duidelijkheid, ik sta niet heel erg negatief tegenover Obama's standpunten in deze. Hoewel ik het wel als een taak van de overheid zie, ook het ongeboren leven te beschermen.
Optimatus schreef:En waar leg jij de grens?
The Engineer schreef:Harm-J schreef:President Obama legt de bal met betrekking tot abortus daar waar die hoort, bij de keuzevrijheid van het individu.
Juist. Het woordje respect is op dit forum nog niet wijd en zijd bekent, zo blijkt maar weer.
Optimatus schreef:Ik vind het zo frappant dat de felste tegenstanders van abortus de doodstraf even fel verdedigen.
rafaell schreef:Optimatus schreef:En waar leg jij de grens?
Geen idee, ik ben in ieder geval niet tegen abortus maar zie natuurlijk het liefst ongewenste zwangerschap gewoon minder voorkomen. Ik vind dat de ouder(s) in ieder geval de tijd gegeven moet worden om na te denken of het uitkomt ja of nee. Zelf zou ik een eventuele partner gewoon niet zwanger maken zolang we nog niet samen een kind willen.
jvdg schreef:rafaell schreef:Optimatus schreef:En waar leg jij de grens?
Geen idee, ik ben in ieder geval niet tegen abortus maar zie natuurlijk het liefst ongewenste zwangerschap gewoon minder voorkomen. Ik vind dat de ouder(s) in ieder geval de tijd gegeven moet worden om na te denken of het uitkomt ja of nee. Zelf zou ik een eventuele partner gewoon niet zwanger maken zolang we nog niet samen een kind willen.
Hier begrijp ik echt niets van.
Ik constateer:
- Jij bepaalt of er leven mag komen
- Jij bepaalt hoe dat leven er uit moet zijn
- Jij schrijft God voor hoe Hij en op welke manier Hij dat leven schenkt
Ik proef in deze posting dat jij meent deze zaken in eigen hand te kunnen houden.
Jammer.
Kitty schreef:Mag het ook zijn: de vrouw beslist over haar eigen lichaam?
Kitty schreef:Nee, bij mij is het altijd het meisje of de vrouw die beslist. Ik kan me niets voorstellen bij het dwingen van een vrouw een kindje geboren te laten worden als zij zou willen kiezen voor abortus. Dat wil niet zeggen dat ik abortus in alle gevallen een goed idee zou vinden maar dat is puur gevoelsmatig, ik ga er namelijk vanuit dat een vrouw zo'n beslissing niet zomaar neemt.
Wat ik wel heel fout vindt is als abortus gebruikt zou worden als een soort van achteraf voorbehoedmiddel, klinkt wat krom maar je snapt vast wel wat ik bedoel. Maar een jong meisje van 14 of in het geval van ernstige afwijkingen bij het kindje vind ik dat de vrouw daar zelf over moet beslissen.
Kitty schreef:Nee, bij mij is het altijd het meisje of de vrouw die beslist. Ik kan me niets voorstellen bij het dwingen van een vrouw een kindje geboren te laten worden als zij zou willen kiezen voor abortus. Dat wil niet zeggen dat ik abortus in alle gevallen een goed idee zou vinden maar dat is puur gevoelsmatig, ik ga er namelijk vanuit dat een vrouw zo'n beslissing niet zomaar neemt.
Wat ik wel heel fout vindt is als abortus gebruikt zou worden als een soort van achteraf voorbehoedmiddel, klinkt wat krom maar je snapt vast wel wat ik bedoel. Maar een jong meisje van 14 of in het geval van ernstige afwijkingen bij het kindje vind ik dat de vrouw daar zelf over moet beslissen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten