Moderator: Moderafo's
rafaell schreef:Dat van die voorbehoedsmiddelen was een geintje MissFJa samenwonen kost hetzelfde, maar je hoeft nog geen bruiloft te geven en als het niet werkt, je ontwikkeld tenslotte nogal in je studententijd, dan kun je er nog makkelijk af
MissF schreef: Tenminste, wij zijn getrouwd tot de dood ons scheidt, en hoe stom we elkaar ook gaan vinden, we zullen wel bij elkaar blijven. En dat vind ik superstoer dat wij daar vanuit gaan, omdat deze hele maatschappij zo lekker simpel is: gaat het niet meer? Dan ga je toch uit elkaar...Zo kinderachtig en onvolwassen!
Sabra schreef:henkie schreef:Lees Mattheus 6 maar eens goed na.
Doel je dan op de aalmoezen of op het verzamelen van schatten. Leuk natuurlijk zo'n bijbeltekst, maar je moet wel realistisch blijven.
Mortlach schreef:MissF schreef: Tenminste, wij zijn getrouwd tot de dood ons scheidt, en hoe stom we elkaar ook gaan vinden, we zullen wel bij elkaar blijven. En dat vind ik superstoer dat wij daar vanuit gaan, omdat deze hele maatschappij zo lekker simpel is: gaat het niet meer? Dan ga je toch uit elkaar...Zo kinderachtig en onvolwassen!
Wie doet er nou lekker simpel? Je doet net alsof mensen trouwen en bij de eerste keer dat de ander het dopje niet op de tandpasta draait weer uit elkaar gaan. Ik kan me behoorlijk goede redenen verzinnen om te scheiden en je zou daar ook eens aan moeten denken voor je je zo bot uitlaat. Denk aan mishandeling, verslaving, ontrouw, al dat soort dingen die mensen gewoon overkomt.
Ik hoop dat het iedereen bespaart blijft, maar ook binnen een huwelijk kan het zo ver komen dat je elkaar gaat haten. En waarom zou je dan je eigen leven - en dat van je kinderen - vergallen door nog 50 jaar bij elkaar te blijven?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten