Grote gezinnen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 11 jun 2003 22:21

Maar diezelfde moeders willen ook geen een kind missen!
En er zij ook veel moeders die het wel fijn vinden dat nummer 7 of 10 of.. komt. Het is niet allen maar verdriet als er weer een kindje komt.

Antiblob
Mineur
Mineur

.

Berichtdoor Antiblob » 12 jun 2003 00:11

Dus geloof me er zullen veel moeders van grote gezinnen gehuild hebben als bleek dat ze weer zwanger waren.

Het volgende is niet bedoeld om mensen te kwetsen, maar het is toch zo dat je er wel zelf verantwoordelijk voor bent dat je zwanger bent. Het is niet zo dat er 'opeens' een kindje in je buik groeit. Als je seks hebt, moet je ook de verantwoordelijkheid kennen om een kind te dragen en daarna op te voeden.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 jun 2003 10:21

mijn moeder was juist blij dat er nog een kind kwam.. dit was een kind waar we allemaal, als gezin, vol verwachting naar uitkeken :? :(

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 12 jun 2003 10:53

Fijn Trijntje Johanna, een positief geluid (wat nog overweegt in dit topic)
Gelukkig is niet iedereen zoals joepie meemaakt.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 jun 2003 10:56

Memmem schreef:Fijn Trijntje Johanna, een positief geluid (wat nog overweegt in dit topic)
Gelukkig is niet iedereen zoals joepie meemaakt.

het is dus zoals je eerder hebt kunnen lezen, dus niet goed gegaan, maar het verdriet wordt er niet minder om, omdat dit toch al het achtste kind zou zijn... Het is net zo erg als het verliezen van je eerste, tweede of derde kind...

joepie

Berichtdoor joepie » 12 jun 2003 11:08

En hoeveel van deze kinderen uit grote gezinnen willen zelf zo een groot gezin?
Ik kan grote gezinnen niet als positief zien als je niet elk kind wat je krijgt met blijdschap verwacht en naar uitkijkt.
En ik vind het b.v. ook niet goed dat in grote gezinnen de oudste zo een beetje de jongste opvoeden.
Die taak heb je als ouders en niet als kinderen.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 12 jun 2003 11:10

ik zou heel graag een groot gezin willen, joepie!!!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 jun 2003 11:47

joepie schreef:En hoeveel van deze kinderen uit grote gezinnen willen zelf zo een groot gezin?
Ik kan grote gezinnen niet als positief zien als je niet elk kind wat je krijgt met blijdschap verwacht en naar uitkijkt.
En ik vind het b.v. ook niet goed dat in grote gezinnen de oudste zo een beetje de jongste opvoeden.

Ik wil een groot gezin!!!!!!!!!!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 jun 2003 11:47

joepie schreef:En hoeveel van deze kinderen uit grote gezinnen willen zelf zo een groot gezin?

je bent er wel heel negatief over joepie....

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 jun 2003 11:54

God zegt zelf in Zijn Woord dat Hij de vruchtbaarheid geeft aan de mens.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 jun 2003 11:54

Evelien schreef:God zegt zelf in Zijn Woord dat Hij de vruchtbaarheid geeft aan de mens.

ja maar Hij zegt niet dat je dan oook veel kinderen moet krijgen

joepie

Berichtdoor joepie » 12 jun 2003 12:01

Moet je niet eerst blijven werken omdat je vriend naar het conservatorium wil!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 jun 2003 12:07

joepie schreef:Moet je niet eerst blijven werken omdat je vriend naar het conservatorium wil!

wat heeft dat er nou mee te maken of ik een groot gezin wil of niet

joepie

Berichtdoor joepie » 12 jun 2003 12:19

Niks, sorry.
Maar ik ben nogal nuchter. En als ieder kind het zo gezellig vind en het zo goed vind gaan in een groot gezin, waarom hebben die kinderen dan weer geen grote gezinnen?
Want het aantal grote gezinnen is sterk terug genomen.
Je komt ze haast alleen nog tegen bij reformatorische kringen waar men tegen voorbehoedsmiddelen is.
Als we alles even bij elkaar op te tellen dan zijn er tegenwordig meer gezinnen met 4 kinderen dan met meer.
Dus als je het zo goed vond gaan in een groot gezin waarom kies je daar dan zelf niet weer voor?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 jun 2003 12:21

joepie schreef:Niks, sorry.
Maar ik ben nogal nuchter. En als ieder kind het zo gezellig vind en het zo goed vind gaan in een groot gezin, waarom hebben die kinderen dan weer geen grote gezinnen?
Want het aantal grote gezinnen is sterk terug genomen.
Je komt ze haast alleen nog tegen bij reformatorische kringen waar men tegen voorbehoedsmiddelen is.
Als we alles even bij elkaar op te tellen dan zijn er tegenwordig meer gezinnen met 4 kinderen dan met meer.
Dus als je het zo goed vond gaan in een groot gezin waarom kies je daar dan zelf niet weer voor?

omdat je het ook niet altijd voor het kiezen hebt, en omdat je misschien ook nog zit met een partner die dat niet wil... bovendien vind ik 4 kinderen ook al best een vrij groot gezin!

Terug naar “Archief”