Moderator: Moderafo's
Dus geloof me er zullen veel moeders van grote gezinnen gehuild hebben als bleek dat ze weer zwanger waren.
Memmem schreef:Fijn Trijntje Johanna, een positief geluid (wat nog overweegt in dit topic)
Gelukkig is niet iedereen zoals joepie meemaakt.
joepie schreef:En hoeveel van deze kinderen uit grote gezinnen willen zelf zo een groot gezin?
Ik kan grote gezinnen niet als positief zien als je niet elk kind wat je krijgt met blijdschap verwacht en naar uitkijkt.
En ik vind het b.v. ook niet goed dat in grote gezinnen de oudste zo een beetje de jongste opvoeden.
Die taak heb je als ouders en niet als kinderen.
joepie schreef:En hoeveel van deze kinderen uit grote gezinnen willen zelf zo een groot gezin?
Ik kan grote gezinnen niet als positief zien als je niet elk kind wat je krijgt met blijdschap verwacht en naar uitkijkt.
En ik vind het b.v. ook niet goed dat in grote gezinnen de oudste zo een beetje de jongste opvoeden.
Die taak heb je als ouders en niet als kinderen.
joepie schreef:Niks, sorry.
Maar ik ben nogal nuchter. En als ieder kind het zo gezellig vind en het zo goed vind gaan in een groot gezin, waarom hebben die kinderen dan weer geen grote gezinnen?
Want het aantal grote gezinnen is sterk terug genomen.
Je komt ze haast alleen nog tegen bij reformatorische kringen waar men tegen voorbehoedsmiddelen is.
Als we alles even bij elkaar op te tellen dan zijn er tegenwordig meer gezinnen met 4 kinderen dan met meer.
Dus als je het zo goed vond gaan in een groot gezin waarom kies je daar dan zelf niet weer voor?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten