Moderator: Moderafo's
joris schreef:lees ook de rest van de antwoorden eens! Ik bedoel: niemand zegt hier dat je jezelf kan bekeren. Het is altijd God die dat werkt. Maar je moet het wel zelf doen. Maar dat ga ik niet allemaal weer herhalen.
johannes1 schreef:de koffie wordt je door iemand aangeboden. je vergelijkt de bekering daarmee. dus kan je de lijn doortrekken dat je bekering je aangeboden wordt. en jij moet het aanpakken. maar als die bekering je niet aangeboden wordt, dan kan je het ook niet aanpakken.
sorry voor de kinderlijke wijze waarop ik het hier beschrijf hoor, maar kon geen andere woorden bedenken.
joris schreef:Else16 schreef:Het voorbeeld van het kopje koffie is goed. Maar dat is nog niet hetzelfde als jezelf bekeren! Verder wat was er tegenstrijdig in wat ik zei???
elk voorbeeld gaat mank uiteraard.
wat doe jij dan met de opdracht van Jezus: bekeert u!!!!
waarom zou hij praten met zo'n onbekeerde heiden?Else16 schreef:joris schreef:Else16 schreef:Het voorbeeld van het kopje koffie is goed. Maar dat is nog niet hetzelfde als jezelf bekeren! Verder wat was er tegenstrijdig in wat ik zei???
elk voorbeeld gaat mank uiteraard.
wat doe jij dan met de opdracht van Jezus: bekeert u!!!!
Ik zoek Hem op in gebed. Misschien dat Hij zich laat verbidden. Maar ik mag 1 ding nooit uit het oog verliezen: Ik heb het niet verdiend dat Hij mij bekeert.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten