Abortus of baby houden?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 sep 2008 20:24

Allemaal prima, maar sommigen hier zeggen 'het komt wel goed', alsof dat vanzelf wel loopt. Iemand zegt: 'je moet wat inleveren, maar je krijgt er veel voor terug'. Dan denk ik: Wat je niet hebt kan je ook niet inleveren... en dan denk ik aan energie, geld, ruimte, 't is gewoon niet niks. Iedereen weet dat een kind je leven totaal op z'n kop zet en dat je het wel kunt vergeten om dan nog een onbezorgd studentenleven te hebben.

Abortus is iets heel naars, maar toch kan ik me voorstellen dat iemand daarvoor kiest in bepaalde situaties. Ik ken iemand die abortus heeft laten doen, heel begrijpelijk in haar situatie, maar toch huilt ze er nog vaak om... Het is schadelijk voor een vrouw om dat te laten doen, dat moet inderdaad ook niet vergeten worden. Maar aan de andere kant... een kind in die situatie, dat lijkt me echt onverantwoord.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 sep 2008 20:32

Ik ben het ook niet eens met uitspraken als: je krijgt er veel voor terug.
Want dat voelt totaal niet zo van tevoren denk ik. Het heeft bij ons (wel 'gepland' zeg maar) zelfs een tijd geduurd, en duurt nog voort, voor we zeiden: tja, de veranderingen nemen we maar voor lief, want voor ons kindje hebben we dat allemaal over.
Maar daarnaast ben ik het ook echt niet eens met termen als 'onverantwoord' om een kindje geboren te laten worden. Ik denk dat als je echt wilt, je het kunt redden. Maar dat moet je willen.
Maar ik vind niet dat als je het niet wilt, je het kindje maar weg moet laten halen. Dat arme kindje kan er niks aan doen. En om heel eerlijk te zijn: tijdens onze eerste echo, was ons kindje 8 weken, maar het leeft, het IS gewoon een mensje, ik persoonlijk kan me niet indenken om zoiets dood te maken (ik noem het niet meteen moord), omdat je als ouders de verantwoordelijkheid niet wilt nemen (en in een heeeeeel enkel geval niet kunt nemen, maar dat vind ik enorme uitzonderingen).

Maargoed, het is ieders eigen keus, maar ik vind het jammer dat we in NL steeds egoistischer denken. Ik wil het niet, dus dan gebeurt het niet. Tja, zo gaat het niet altijd.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 11 sep 2008 20:48

Heel moeilijk Haring.
Ik hoop echt dat je tot rust zult komen en dat jullie heel goed na zullen kunnen gaan denken.
En ik neem aan dat het kindje (omdat jullie van elkaar houden en gemeenschap wilde hebben) uit liefde verwekt zal zijn, iets wat echt uit jullie is zou ik niet zomaar laten doden.
Ik weet niet of je gelovig bent, maar vraag God maar om Zijn zegen over jullie beslissing.

Sterkte ermee!!

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 11 sep 2008 20:50

je kunt mischien ook adoptie overwegen?

in ieder geval veel sterkte met het nemen van de juiste keuze

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 11 sep 2008 21:29

**
Laatst gewijzigd door haring op 09 okt 2008 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
*onderschrift verwijderd door moderator*

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 11 sep 2008 21:31

**
Laatst gewijzigd door haring op 09 okt 2008 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 11 sep 2008 21:37

ChupaChups schreef:Erg moeilijk zeg, voor jullie. Hoe is je vriendin eronder?
Het is wel belangrijk wat ZIJ er voor/bij voelt. Voor een vrouw is dit weer heel anders dan voor een man. Vooral de vrouw kan later met veel spijt en verdriet zitten, dus ik denk dat het belangrijk is naar haar gevoel te kijken. Hoe moeilijk het ook is.
En idd..ik vind ook wel, dat als je niet meer te jong bent voor het volwassen leven, met elkaar naar bed gaan enzo, waarom ben je dan wel te jong voor de consequenties? maar daar heb je nu niks aan
Persoonlijk denk ik dat in een sociaal isolement terecht komen een beetje te negatief gedacht is. En heel jong kinderen krijgen kan soms juist ook een voordeel zijn (voor later).

Heel veel sterkte samen!

Helemaal mee eens.

Sterkte!
Afbeelding

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 11 sep 2008 21:44

**
Laatst gewijzigd door haring op 09 okt 2008 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 11 sep 2008 21:45

**
Laatst gewijzigd door haring op 09 okt 2008 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 11 sep 2008 21:46

**
Laatst gewijzigd door haring op 09 okt 2008 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 11 sep 2008 21:47

haring schreef:
Lalage schreef: Het is schadelijk voor een vrouw om dat te laten doen, dat moet inderdaad ook niet vergeten worden.

Schadelijk voor het lichaam?? Dacht het dus niet. Maar ja het klopt dat sommige mensen spijt krijgen van een abortus. Maar er zijn ook vrouwen die spijt er van hebben om het toch te houden. Welke kant je ook op gaat, spijt kan je altijd krijgen of je nou voor een abortus kiest of niet.

jah, beide zal gevolgen hebben. Maar toch denk ik persoonlijk dat als je het kind houdt, het eerst moeilijk zal zijn en je moet wennen aan de gevolgen, maar tegelijk ook ontzettend van zo'n kleintje houd als het er eenmaal is, ook al zijn er dan nog zoveel moeilijke dingen.
En bij abortus zul je later erg veel terugdenken, en dan komt berouw later denk ik. wat nog wel veel moeilijker kan zijn. En abortus kun je never terugdraaien.
Ik heb van zoveel mensen gehoord die jong trouwden. en dan echt jong zoals 16/17 en echt baalden, maar die ontzettend blij waren toen het kind er was. Dan is zo'n klein ukkie van je samen niet meer terug te denken.

Nogmaals, veel sterkte in het nemen van een keuze :!:
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 11 sep 2008 22:00

haring schreef:
gempa schreef:tis vind ik behoorlijk egoistisch om te zeggen je bent niet welkom, want dan kan ik geen lol meer maken, of het is niet goed voor mijn carriere.

Ten eerste wil ik zeggen, iedereen is een egoist maar dan op zijn of haar eigen manier. Ten 2de, wij zijn er gewoon niet klaar voor om een kind op te voeden. En als ik een kind op de wereld zet wil (later dan) wil ik het goed doen en niet een beetje goed. Er komt nogal wat bij kijken om een kind op te voeden. En wij zijn (vooral mijn vriendin) nog maar net "volwassen".

Jah maar moet je dan echt helemaal volwassen zijn. Maar denk je nu eens in. Je doet abortus, want jah je bent er nog niet aan toe. Dat jongetje of meisje mag niet komen want papa en mama zijn nog niet volwassen genoeg en kunnen hem of haar nog niet opvoeden..dus het komt niet op tijd.
Jah kan er met mn verstand gewoon niet bij dat een leven niet welkom is.
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 11 sep 2008 22:03

haring schreef:
petra85 schreef:je kunt mischien ook adoptie overwegen?

in ieder geval veel sterkte met het nemen van de juiste keuze

Ik denk dat dat nog moeilijker is als het houden of de zwangerschap af te laten breken. Want dan komen de moeder gevoelens naar voren (hormonaal procces). En dan krijg je enorme spijt. Maar ja, als je voor adoptie getekend hebt moet je dat toch doen, ook al zou je het kind dan willen houden.

Dat is niet waar. Wanneer je een kind afstaat ter adoptie, dan kun je ervoor kiezen om een bezoekrecht te houden en gedurende het eerste jaar kun je ervoor kiezen het kind toch terug te nemen. Wanneer je in Nederland dus tekent voor adoptie, dan krijg je nog minimaal een jaar bedenktijd. In die tijd verblijft het kind in een pleeggezin of in een eventueel aanstaand adoptiegezin. Je kunt er zelfs voor kiezen om het kind niet te laten adopteren, maar als pleegkind in een pleeggezin (langdurige pleegzorg) te laten opgroeien, waarbij het dus wel jouw kind blijft.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 11 sep 2008 22:10

**
Laatst gewijzigd door haring op 09 okt 2008 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 11 sep 2008 22:11

**
Laatst gewijzigd door haring op 09 okt 2008 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”