Te jong voor relatie?!?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 02 sep 2008 08:52

Maar ook als je jong bent kun je wel kiezen voor een hele leuke studententijd. Ik was dan wel 20, maar was toen ook pas net aan het studeren en (ondanks :) ) relatie heb ik wel een super studententijd gehad. Je kan gewoon lid worden van een vereniging, op kamers gaan, borrelen enzenzenz. Als je dat graag wilt zou ik het wel gewoon doen hoor, anders heb je daar achteraf misschien wel enorm veel spijt van.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 sep 2008 09:24

Maar als je nu jong trouwt, dan gaat op kamers wonen niet meer.
Ik hoop in de toekomst zeker nog een andere (vervolg)studie te gaan doen. Dat zal toch allemaal anders zijn dan toen ik met de pabo begon. Met de SPH had ik ook al verkering, en was het toch ook al weer anders. Bij de pabo was het echt lang leve de lol, en ik zie wel wanneer ik weer thuis kom, en wat ik elke dag doe. Met verkering hou je toch ook rekening met elkaar, en wil je elkaar toch ook wel eens zien, door de weeks, als je dicht bij elkaar woont.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 02 sep 2008 11:54

mee eens :) ik wilde graag wat werk doen in het buitenland, maar ik kreeg verkering en heb het afgeblazen, Het is niet leuk als je net verkering hebt en je gaat meteen al een half jaar weg.
Ik hield altijd rekening met mijn wederhelft, dat ik het weekend vrij was en dat als we elkaar extra konden zien dat ik ook helemaal niks had gepland 8)

Ik wil na de VIG opleiding misschien nog wel een kleine studie van een half jaar doen, maar het ligt er aan hoe we dan tegen het leven aankijken. Wellicht dat we dan al kinderen willen. Dat zien we dan wel weer 8)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 02 sep 2008 12:45

Maar zelfs als je getrouwd ben kan je nog een studentenleven hebben. En tuurlijk wil je elkaar wel een zien, maar dat kan ook gewoon. Wij woonden wel ver uit elkaar de eerste 2 jaar, dus toen zagen we elkaar vooral in het weekend. Ging ook prima!

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 02 sep 2008 12:49

Voor mij was het ook geen probleem om mijn relatie met mn studentenleven te combineren, ik heb er juist extra van genoten, het is maar net wat voor vrijheid je binnen je relatie hebt om dingen te doen die je wilt. Voor mij was het juist wel fijn dat ik in het weekend lekker een rustpunt had bij haar. Dus ja voor iedereen is het wel anders denk ik...
Laat je leiden door Hem!

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 08 sep 2008 17:28

Ik mag absoluut doen wat ik wil, maar het is toch wel heel wat alstie bij jou in de stad woont, te gaan verhuizen naar je studentenstad..

En ik vind het gewoon leuk om bij hem te zijn *glim* :D

Maar inderdaad, stel dat.. you know :wink:
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

Juliah
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Juliah » 08 sep 2008 19:49

Lekker op kamers gaan hoor! Van je studententijd moet je volop genieten, en met op kamers gaan en een eventuele studentenvereniging haal je er alles uit! Dat gaat prima samen met thuis-thuis een vriendje hebben hoor, als ik om mij heen kijk.

Mijn vriendje heb ik juist in mijn studentenstad ontmoet, een gelukje :) Allebei hebben we een drukke studie(nog zo'n 5 jaar voor de boeg) en een vereniging. De zondag houden we altijd voor elkaar en doordeweeks spreken we ook wel eens af. We genieten van het studentenleven:)
~Get out and do what we were meant to do~

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 sep 2008 20:30

Door Borkdude heb ik juist meer van het studentenleven genoten, zonder hem was ik echt niet zo vaak naar de kroeg gegaan ;)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 sep 2008 20:35

Lalage schreef:Door Borkdude heb ik juist meer van het studentenleven genoten, zonder hem was ik echt niet zo vaak naar de kroeg gegaan ;)

zuiperd.. :P :wink:

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 08 sep 2008 21:41

Eerlijk gezegd vind ik het helemaal niet zo erg zonder dat studentenleven. Begrijp me goed, ik vind het gezellig om af en toe wat te drinken samen en ik ben ook lid van een studentenvereniging, maar op een gegeven moment ben ik dat echt zat. Ik ben geen uitgaanstype en dat bevalt me ook wel. Ik denk dat ik zonder verkering hetzelfde had gevonden.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 sep 2008 06:21

Evelien schreef:
Lalage schreef:Door Borkdude heb ik juist meer van het studentenleven genoten, zonder hem was ik echt niet zo vaak naar de kroeg gegaan ;)

zuiperd.. :P :wink:

Ik zuip niet zoveel, want ik word snel dronken en daar houd ik niet van.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 09 sep 2008 11:06

MissF schreef:Maar als je nu jong trouwt, dan gaat op kamers wonen niet meer.

Dat waag ik tegen te spreken. Als ik en mijn vriend gaan trouwen, en hij krijgt een baan hier in de buurt, gaan wij wellicht in een studentenflat wonen met z'n tweeen. Dan zouden we hetzelfde wonen als dat mijn vriend nu met zijn twee huisgenotes woont, niets anders aan. Ik snap niet waarom 'trouwen' ook altijd zoveel beperkingen met zich mee zou moeten brengen. En aangezien ik nog wel even studeer, kan ik dan ook gewoon naar borrels en verenigingsactiviteiten en zo ook genieten van het studentenleven. Maar misschien hang ik dan liever burgerlijk bij manlief op de bank. Je weet het nooit natuurlijk.. ;/ ;/

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 09 sep 2008 11:18

Ja hippie heel mooi gezegd! Ben het helemaal met je eens!
Laat je leiden door Hem!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 sep 2008 11:24

Maar ik bedoel meer: alleen op kamers wonen, met een berg vriendinnen ofzo.
Maargoed, je kunt idd ook samen op een studentenflat wonen ja :D
Ik vind trouwen zeker wel 'beperkingen' met zich meebrengen. Niet negatief, maar je bent opeens wel samen verantwoordelijk overal voor. Dat is niet altijd zo simpel.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 09 sep 2008 22:36

Hippieblijhoofd schreef:
MissF schreef:Maar als je nu jong trouwt, dan gaat op kamers wonen niet meer.

Dat waag ik tegen te spreken. Als ik en mijn vriend gaan trouwen, en hij krijgt een baan hier in de buurt, gaan wij wellicht in een studentenflat wonen met z'n tweeen. Dan zouden we hetzelfde wonen als dat mijn vriend nu met zijn twee huisgenotes woont, niets anders aan. Ik snap niet waarom 'trouwen' ook altijd zoveel beperkingen met zich mee zou moeten brengen. En aangezien ik nog wel even studeer, kan ik dan ook gewoon naar borrels en verenigingsactiviteiten en zo ook genieten van het studentenleven. Maar misschien hang ik dan liever burgerlijk bij manlief op de bank. Je weet het nooit natuurlijk.. ;/ ;/

jullie inschattende zal het wel bankhangen worden, en dan alle realitysoaps kijken 8)

Anyway, ik ben nu een dikke 5 jaar vrijgezel, en het bevalt me nog steeds goed, ik heb ook totaal geen "drive" om een relatie te krijgen. aan de andere kant, als ik een heel leuke meid tegenkom en zij vindt mij ook wel leuk, zal ik haar ook weer niet laten lopen :)

Ik ben op zich wel blij dat ik tot nu toe geen lange relaties heb gehad (langste half jaar), omdat ik me elk jaar toch weer ontwikkel, zowel qua mening op verschillende zaken als qua interesses. ik ben sinds mijn twintigste behoorlijk veranderd, vind ik zelf. nu is het aan de andere kant de vraag of ik diezelfde verandering ook zou hebben gemaakt als ik een relatie had gehad, dan maak je zo'n ontwikkeling samen door, als het goed is.

Ik vind het in ieder geval prettig dat ik nu veel kan reizen en andere leuke dingen doen. ik weet wel dat je zulke dingen als je een relatie hebt zeker niet helemaal op hoeft te geven, maar het zal voor mij toch best lastig zijn een eventuele relatie in mijn agenda in te passen :wink:
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Terug naar “Archief”