Miskraam...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 28 aug 2008 08:32

`k begrijp het. Daarom is het ook moeilijk lijkt me hoe de buitenwereld naar de man reageert, zoals je schrijft van dat kaartje; en doe je man ook de groeten! Volgens mij ben je als man en vrouw samen in verwachting en niet de vrouw alleen. Als je eigen vrouw verdriet heeft waarom zou haar man dan geen verdriet kunnen hebben? Geestelijke pijn/verdriet kan soms nog zeerder doen dan lichamelijk verdriet, begrijp je wat ik probeer te zeggen!?

Wolfie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Wolfie » 28 aug 2008 08:39

Ik snap het ja, ik heb me best wel eens onbegrepen gevoeld (bah wat klinkt dat zielig). Wij hadden idd het idee dat we samen in verwachting waren, dus dat we samen ons kindje verloren hadden.

Wat mensen een beetje vergeten is dat mijn vrouw zwak/ziek was, maar dat ik, naast het verdriet om ons kindje (zo voelde het bij ons wel), mijn vrouw er ook nog bij had om voor te zorgen.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 28 aug 2008 08:53

Ja idd :)

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 30 aug 2008 19:52

.
Laatst gewijzigd door Merisja op 08 apr 2012 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 31 aug 2008 20:22

Vervelend ook voor jullie, angst is zo`n groot iets!
Bedankt voor de tip....ik zal er over nadenken...

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 01 sep 2008 10:53

angst is idd een groot iets. ik heb een hele tijd erna angst gehad om alleen al weer zwanger te worden. heb er zelfs op gehoopt om niet zwanger te worden.
gelukkig kan ik me daar nu weer over heen zetten, maar als ik weer zwanger zou zijn, zou ik idd wel weer die angst hebben of het allemaal wel goed zal gaan.

toen wij een miskraam kregen, is onze dominee ook langs geweest, en hebben we een boekje te leen gekregen over miskraam.
geschreven door iemand die ook een miskraam heeft gehad, en waarin al die vragen en angsten die in je omkomen worden behandeld.
alleen nu weet ik de titel niet meer :( zal zoeken of ik dat nog kan vinden.
maar iig wel veel aan die gesprekken en aan het boekje gehad. is echt aan te raden.
Afbeelding

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 02 sep 2008 10:13

wat fijn jeepeecee dat jij en johan er veel aan gehad hebben. Mijn tante heeft zelf een miskraam gehad, mijn schoonmoeder ook en mijn schoonzusje. Zoiets hoor je en ik kan het gewoon niet bevatten. Ik heb zoiets zelf ook nog nooit meegemaakt.

Sterkte iedereen met verwerken!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 02 sep 2008 11:34

Mijn moeder heeft het ook een keer gehad. Maar die is er heel luchtig over. 3 maanden later was ze zwanger van mijn zusje.
Toen ze over die miskraam vertelde was ik echt geschokt. Ik had echt het idee: oh, ergens heb ik dus nog een broertje of zusje. Maar m'n moeder zei dat zij er zelf nooit zo over nadenkt. Vreemd eigenlijk.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 sep 2008 11:42

mijn moeder ook. We hadden het er gisteren nog over en die was toen ook al vrij snel daarna (half jaar later) weer zwanger.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 sep 2008 11:53

mijn moeder heeft een miskraam gehad toen ze 14 weken zwanger was... dat was in 2000.. ik was toen 17... mn jongste broertje was toen 7... het zou een nakomertje worden dus.. we waren allemaal net aan het idee gewend.. hadden al plannen om lekker samen alles te gaan shoppen...

en toen op een avond kreeg mn moeder ineens weeen... en toen ging het mis...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 02 sep 2008 11:56

wat erg om te horen/lezen zeg......
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 02 sep 2008 13:43

14 weken is toch wel laat voor een miskraam? Ik kreeg bij Simon met 15 weken een bloeding en dat vond mijn verloskundige niet echt verontrusten omdat het dan meestal niet misgaat, ikzelf zat natuurlijk wel flink in de rats, maar gelukkig was er niks aan de hand.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 02 sep 2008 13:46

rosekapje schreef:14 weken is toch wel laat voor een miskraam? Ik kreeg bij Simon met 15 weken een bloeding en dat vond mijn verloskundige niet echt verontrusten omdat het dan meestal niet misgaat, ikzelf zat natuurlijk wel flink in de rats, maar gelukkig was er niks aan de hand.
een kennis van m'n ouders heeft bij 7 maanden het kindje verloren = miskraam. Terwijl alles heel goed ging. Kijk zo zie je maar dat een miskraam altijd helaas kan gebeuren.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 02 sep 2008 13:51

kwebbel schreef:
rosekapje schreef:14 weken is toch wel laat voor een miskraam? Ik kreeg bij Simon met 15 weken een bloeding en dat vond mijn verloskundige niet echt verontrusten omdat het dan meestal niet misgaat, ikzelf zat natuurlijk wel flink in de rats, maar gelukkig was er niks aan de hand.
een kennis van m'n ouders heeft bij 7 maanden het kindje verloren = miskraam. Terwijl alles heel goed ging. Kijk zo zie je maar dat een miskraam altijd helaas kan gebeuren.

Zulke gevallen ken ik ook wel. Maar ik doelde eigenlijk meer een vroege miskraam. kindjes die later overlijden, zie ik persoonlijk niet meer als een miskraam, alhoewel de medische term misschien hetzelfde is.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 sep 2008 13:52

kwebbel schreef:

dat heet geen miskraam.. weet zo niet de juiste term

Een miskraam is een spontane afbreking van een zwangerschap tot 20 weken

Terug naar “Archief”