Evolutietheorie - Creationisme - ID; Deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

bassie76
Mineur
Mineur

Berichtdoor bassie76 » 23 aug 2008 13:53

antoon schreef:Cambrium is zoals gezegd een aardlaag die volgens evolutionisten honderden miljoenen jaren oud, is ,opzich ook weer een aanname waar ik nog weleens op terug kom, onder die lagen komen zo goed als geen fossielen voor, maar, maar in het Cambrium worden als een crescendo verschillende fossielen naar boven gehaald.

Ik wil u er op wijzen dat het Cambrium geen aardlaag is, maar een bepaald tijdperk in de geschiedenis van de aarde (van ca. 540 tot 490 miljoen jaar geleden). Het is dus beter om te spreken van aardlagen die zijn afgezet in het Cambrium. Misschien een idee om de creationistische websites waar u deze informatie vandaan hebt gehaald eens te wijzen op deze slordigheid.

antoon schreef:De levende wezens ontstonden plotseling, zoals Richard Dawkins zo treffend formuleerde, het leek wel of iemand ze daar neerlegde, ja inderdaad Richard goed gezien de bron van het leven begon hier, en met de wetenschap in aanmerking genomen ontwerp vereist een ontwerper m, zijnwe hier aardig bezig genesis wetenschappelijk te verklaren, dank aan paleontologen en evolutionisten, ere wie ere toekomt.

De bron van het leven is niet te vinden in het Cambrium. Ook daarvoor, in het Ediacarium, was er al een grote diversiteit aan organismen. Mijn vraag is nu: Als u de Cambrische explosie gelijk stelt met genesis, hoe plaatst u deze Ediacariaanse levensvormen dan in dit bijbelverhaal?

antoon schreef:Tsja voor die theorie opzicht is het natuurlijk minder leuk . Dat er geen zoogdieren opgegraven worden althans niet zozeer in de onderste geologische lagen is niet zo vreemd, zoogdieren worden gewoon niet opgegraven, alleen bij een ramp zoals een overstroming wat ik al eerder opmerkte.

In de aardlagen uit het Cambrium worden inderdaad geen fossielen van zoogdieren aangetroffen. Er worden echter ook geen sporen gevonden van moderne vissen, gevleugelde insecten, amfibieën of reptielen. Deze zou ik op basis van u argumentie wel mogen verwachten, of niet?

antoon schreef:Ten over vloede er worden er ook veel planten opgegraven, die in niets verschillen met de huidige soorten

U vergeet erbij te vermelden dat het grootste deel van de bekende planten juist niet wordt gevonden in lagen uit deze periode. Hierbij denk ik bijvoorbeeld aan de bloeiende planten (Angiospermen). Heeft u misschien een verklaring voor het feit dat we deze niet vinden?

martien
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor martien » 23 aug 2008 14:19

"
het cambrium bestrijkt overigens nog altijd iets van 60 miljoen jaar hoor, we spreken nog altijd niet over een paar dagen.
"

Dat is dus een periode die net zo lang is als het moment van uitsterven van de dino's tot nu.

@Antoon:
Enig idee wat er in die periode op het gebied van soortvorming heeft plaatsgevonden?

antoon

Berichtdoor antoon » 23 aug 2008 15:31

Ik wil u er op wijzen dat het Cambrium geen aardlaag is, maar een bepaald tijdperk in de geschiedenis van de aarde (van ca. 540 tot 490 miljoen jaar geleden). Het is dus beter om te spreken van aardlagen die zijn afgezet in het Cambrium. Misschien een idee om de creationistische websites waar u deze informatie vandaan hebt gehaald eens te wijzen op deze slordigheid.

Ik zou niet weten welke site een slordigheid begaan heeft, ik heb van beiderlei kunne bestudeert en het gegeven geprobeerd mij eigen te maken.
Ik ga echt niet over een nacht ijs en heb de uitspraken van prominente et geleerden ook beschouwd.
Iedereen werpt nu vragen en argumenten op, ik heb ook maar 2 armen en twee benen en ik weet niet alles , ja het is heel goed mogelijk dat de creationisten nog heel wat uit te zoeken hebben en dat doen ze ook , morgen heb ik weer meer tijd , ik kan verder niet genoeg benadrukken dat ik mij niet ziet als iemand die het allemaal weet te vertellen, maar er wordt hier tenminste gediscusseerd ,geloof mij, ik steek er wat van op zowel bij evolutionisten als scheppingsgelovigen.

Een image wil ik nog tonen van vissen die ook normaliter weinig in die houding gevonden worden.

http://fotoalbum.seniorennet.be/incl/ge ... 3&typeid=1

ps werkt niet je zou het in de browser kunnen plakken, en enter en kijk
of aanklikken
tot morgen
Laatst gewijzigd door antoon op 23 aug 2008 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.

martien
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor martien » 23 aug 2008 15:47

@Antoon:

Je begrijpt niet eens inhoudelijk wat de opmerking van Bassie behelst. Maar toch vind je alle wetenschappers misleidde geesten en zal de evolutietheorie nog eens akelig aan zn eind komen, volgens jou.

Wat heeft het in vredesnaam voor zin een plaatje (ken ik ook al een paar jaar) op een forum neer te kwakken zonder ook maar enigzinds aan te geven wat je argument daarbij is?

Je beloofde me eerder harde bewijzen en loodzware argumneten. Maar het onderscheid tussen een geologiache tijdsaanduiding en de relatie met aardlagen maak je niet.

Ik heb nog steeds GEEN antwoord op mn vragen rond inductrinatie. Misschien wil je zo goed zijn daar wat over te zeggen.

En ik begrijp dat je kiest voor het onderwerp van de "cambrische explosie" (hoort het gedonder in de verte...) om eens helemaal uit te werken. Wat vond je van de opmerkingen van Hetty?

antoon

Berichtdoor antoon » 23 aug 2008 15:52

Martien ik word moe van je , het is ook het punt , wie wil je geloven, ja zelfs de et geleerden tweifelen aan hun theorie , dus wie wil je in vredesnaam geloven , denk daar eens goed over na!

PS
HET PLAATJE LAAT ZIEN DAT DE FOSSIELEN VAN ZOGENAAMD MILJOENEN JAREN TERUG HETZELFDE ZIJN ALS NU, IS HET NU DUIDELIJK.

Danthaman
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Danthaman » 23 aug 2008 15:55

antoon schreef:Martien ik word moe van je , het is ook het punt , wie wil je geloven, ja zelfs de et geleerden tweifelen , dus wie wil je in vredesnaam geloven , denk daar eens goed over na!

Precies Antoon, wie wil je geloven. Je slaat de spijker op z'n kop.

Je wilt helemaal geen bewijzen en goede argumenten, je wilt gewoon in een zevendaagse schepping door een omnipotente creator geloven, nou, ga je gang maar probeer niet om ons met drogredenen jouw geloof (dat nog steeds niet voldoende beargumenteerd is) op te dringen...
"Alles Is Simpel"

antoon

Berichtdoor antoon » 23 aug 2008 16:03

tot nu toe kom ik met argumenten , wat doe jij?
Alleen uitleggen wat naturalisme inhoudt , je denkt het beter te weten dan veel prominente ET geleerden ,en wat filosofie.
ALLEEN DE SCHEPPINGSGELOVIGEN HIER KOMEN MET ONDERBOUWDE ARGUMENTEN, gestaafd door images , en meningen van et geleerden.
wat verwacht je nu eigenlijk? een doorslaggevend bewijs , die hebben wij niet, althans niet in jullie ogen, de creationisten zullen begrijpen wat ik bedoel. Als je zo de discussie wenst te winnen, komt het over als een behoorlijk zwaktebod.

Je wilt helemaal geen bewijzen en goede argumenten, je wilt gewoon in een zevendaagse schepping door een omnipotente creator geloven, nou, ga je gang maar probeer niet om ons met drogredenen jouw geloof (dat nog steeds niet voldoende beargumenteerd is) op te dringen...

Je hebt het helemaal mis, ik dring niets op , ik zou er niet aan moeten denken, ik probeer jullie alleen te laten inzien , hoe het met de ET gestelt is .

Danthaman
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Danthaman » 23 aug 2008 16:08

antoon schreef:tot nu toe kom ik met argumenten

WAAR DAN???

Het cambrium argument werkt niet omdat er volgens genesis ook zoogdieren, vogels, reptielen en amfibieën in zouden moeten zitten.

Het hele kleine fotootje van een vis die niet veranderd zou zijn staat schril tegenover alle fossielen die gevonden zijn van dieren die we tegenwoordig niet meer zien, ook al geen argument dus...

En maar blijven roepen dat de E.T. ten dode is opgeschreven...

Op freethinker heb je maandenlang geroepen dat je met argumenten zou aankomen maar die kwamen er ook nooit. Zal hier ook wel niet gebeuren...

Of kom je daar ook nog op terug?...

Ik heb ook nog steeds geen antwoord op de vraag of je gelooft dat de E.T.een groot wereldwijd complot is. Voor ik dat antwoord heb discussieer ik niet meer met jou, sorry...
"Alles Is Simpel"

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 23 aug 2008 18:11

Antoon schreef:tot nu toe kom ik met argumenten , wat doe jij?
Alleen uitleggen wat naturalisme inhoudt , je denkt het beter te weten dan veel prominente ET geleerden ,en wat filosofie.
ALLEEN DE SCHEPPINGSGELOVIGEN HIER KOMEN MET ONDERBOUWDE ARGUMENTEN, gestaafd door images , en meningen van et geleerden.
wat verwacht je nu eigenlijk? een doorslaggevend bewijs , die hebben wij niet, althans niet in jullie ogen, de creationisten zullen begrijpen wat ik bedoel. Als je zo de discussie wenst te winnen, komt het over als een behoorlijk zwaktebod.

Schei nou toch uit!

Heb je mijn posting niet gelezen? de Cambrische explosie is een interessante periode voor wetenschappers. Mensen die deze periode zien als een onderdeel van een wetenschappelijk evolutionair onderzoek. Niet voor creationisten. Die geloven namelijk niet in een Cambrische periode. (60 miljoen jaar)
Haal het van je website

Wie de wetenschap afwijst, wijst DUS ook het Cambrium af. Wees nou es eerlijk.
Ook gif is geschapen.

martien
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor martien » 24 aug 2008 12:13

antoon schreef:Martien ik word moe van je , het is ook het punt , wie wil je geloven, ja zelfs de et geleerden tweifelen aan hun theorie , dus wie wil je in vredesnaam geloven , denk daar eens goed over na!

Ook die discussie hebben we al een aantal malen gevoerd en telkens vraag ik je dan of 2x2=4 een geloof is of gewoon een feit. Toen op freethinker gaf je geen antwoord, ook nu ga je aan de feitelijke vraag voorbij en blijf je stellen "dat het een kwestie is van geloof". En voor de rest herhaal je alleen maar voortdurend de bekende en allang ontkrachte creationistische retoriek. Dat was ook de reden het woord "troll" te gebruiken.

Je hebt een aantal misvattingen, die maar niet bijgesteld worden. Twijfel in het wetenschappelijke kamp leg je abusievelijk uit als een argument ten voordele van de creazut. Zo is het natuurlijk niet. Men kan "twijfelen" over de indeling van een bepaald fossiel, maar dat wil niet zeggen dan de EvoTheo zelf ter discussie staat. Niet dus.

Ik begrijp al helemaal niet wat je wil met zo'n opmerking als "zelfs de et geleerden tweifelen aan hun theorie ". Eerder zei je dat scholen en universiteiten iets was waar je zowiezo niet in geloofde, alleen in de "universiteit van het leven". Waarom dan dat gedweep met "geleerden"?

Je geeft (zoals gewoonlijk) geen antwoord op mn vragen. Ik zal ze nu even netjes opschrijven voor je:

1. Is de exacte wetenschap indoctrinatie volgens jou? Waar baseer je dat op? Is het gebied van de wiskunde "indoctrinatie"?

2. Ik stelde voor 1 onderwerp helemaal uit te discusieeren en dan pas het volgende onderwerp aan te halen. Goed plan?

3. Hetty gaf een antwoord op de kwestie van de "cambrische explosie (broemmmm!)". Wat vind je van haar argumenten?

4. Is er een wereldwijd complot om het christendom de nek om te draaien, aangevoerd door wetenschappers?

5. Heb je ondertussen begrepen op welke fout Bassy je (heel vriendelijk) wees?

Handig is als je bij de beantwoording de nummers gebruikt, dan kan ik zien welke opmerking bij welke vraag hoort.

PS
HET PLAATJE LAAT ZIEN DAT DE FOSSIELEN VAN ZOGENAAMD MILJOENEN JAREN TERUG HETZELFDE ZIJN ALS NU, IS HET NU DUIDELIJK.

Het blijft me volstrekt onduidelijk wat je bedoelt. Dat er fossielen zijn die lijken op dieren van nu? Dat is zo. Die zijn er wel meer. Er zijn nu zelfs dieren die vrijwel onveranderd zijn in honderden miljoenen jaren. De nautilus kun je hier in de aquarium speciaalzaak zien, levend en wel, terwijl zn voorouders van VOOR de dino's stammen.
En nu???
Er zijn ook veel fossielen van bizarre dieren die nu allang niet meer bestaan.
Maar wat is nu precies je argument? Welke redenering wil je naar voren brengen op basis van twee gefossiliseerde vissen???

6. Welke redenering hoort bij het plaatje van de twee vissen?

Je wordt moe van me? Hmmm, ok, misschien is het een idee wat minder te posten. Dan gebeurt dat wellicht wat minder.

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 24 aug 2008 13:03

Cambrium= de levenszóne die het eerst begraven werd bij een grote katastrofe (scheppingsmodel).

Trouwens ik ben ook benieuwd waar de inseckten voor het devoon zijn gebleven?Het zijn toch de meest sterkte dieren qua overleving?
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 24 aug 2008 13:11

Danthaman schreef:
Het cambrium argument werkt niet omdat er volgens genesis ook zoogdieren, vogels, reptielen en amfibieën in zouden moeten zitten.

Dat is onzin natuurlijk, die 'grote dieren' kunnen een beginnende stroompje overleven die anderen werden als eerste begraven.Hieruit blijkt dat je graag genesis wilt aanvallen maar echt geen idee hebt waar je over praat.

danthaman schreef:Ik heb ook nog steeds geen antwoord op de vraag of je gelooft dat de E.T.een groot wereldwijd complot is. Voor ik dat antwoord heb discussieer ik niet meer met jou, sorry...

Zielig hoor als ik geen antwoord krijg dan reageer ik niet meer, dan had ik allang geleden op moeten houden want op sommige vragen kunnen de evo'ers geen antwoord geven.De wetenschap mag niets over iets wat het bewijs zou zijn voor een zesdaagse schepping praten want anders worden ze als pseudowetenschapper gezien en je bent je baantje kwijt als wetenschapper.Conclusie 'hanteer onze regels anders wordt je verbannen' principe.Je recept moet wel helemaal passen binnen de beperkingen van het Neo Darwinistische Kookboek der Grote Waarheden
Laatst gewijzigd door kirdneh op 24 aug 2008 13:19, 2 keer totaal gewijzigd.

rai
Mineur
Mineur

Berichtdoor rai » 24 aug 2008 13:13

kirdneh schreef:Cambrium= de levenszóne die het eerst begraven werd bij een grote katastrofe (scheppingsmodel).

Trouwens ik ben ook benieuwd waar de inseckten voor het devoon zijn gebleven?Het zijn toch de meest sterkte dieren qua overleving?

Dat ook, je kunt ze ook vragen waar de mooie tekeningen zijn van de evolutie van de insecten.

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 24 aug 2008 13:15

rai schreef:
kirdneh schreef:Cambrium= de levenszóne die het eerst begraven werd bij een grote katastrofe (scheppingsmodel).

Dat ook, je kunt ze ook vragen waar de mooie tekeningen zijn van de evolutie van de insecten.

Ja klopt, we wachten af.

martien
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor martien » 24 aug 2008 13:18

kirdneh schreef:Trouwens ik ben ook benieuwd waar de inseckten voor het devoon zijn gebleven?Het zijn toch de meest sterkte dieren qua overleving?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Devoon#Landdieren

Terug naar “Archief”