Films...wel/niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 aug 2008 10:29

Wij gaan meestal naar het filmhuis, omdat daar veel mooiere films worden gedraaid dan in de 'gewone' bioscoop met z'n Hollywoodfilms. Voor iemand die wel van films houdt maar niet van seks en geweld, kan zoiets ook een goed alternatief zijn. Er is nu ook een website van CV film (juist van CV Koers) en daar kan je alvast kijken waar de film over gaat.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 20 aug 2008 12:06

Floefloe schreef:... En Wall-E wijst ons ook nog eventjes op de gevaren van ongebreideld consumeren, maar dat terzijde.

@Verwonderde vrouw; er zijn op zich ook Nederlandse films die kwalitatief goed zijn, met weinig of geen expliciete sex en vloeken, maar je hebt gelijk, dat zijn er niet veel.

Verder eens met Marnix. Wat er in de bioscoop draait zijn vooral de populaire films, daarnaast wordt er genoeg kwalitatief hoogstaands uitgebracht, maar omdat het volk alleen maar vermaakt wil worden komen die films zelden of nooit hoog in dat soort top-vijven. Wat dat aangaat is de IMDB top 250 stukken beter.

Yep. En ik had me niet in de hele top 5 verdiept. Was meer de algemene lijn, niet tegen Wall-E ofzo, dat ken ik niet eens.

Lalage, ik ga ook meestal naar het filmhuis. Daar moet je ook nog wel een beetje oppassen maar met een beetje research via internet weet je wel een beetje wat je kan verwachten
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 02 sep 2008 11:03

Dit gaat niet helemaal over films, wel over televisie. Ik zag dat iemand bij een programma (RTL4) een vreselijke vloek uitsprak waarop ik een mail heb gestuurd.

Beste Annemiek,

Bedankt voor je bericht.
Het gebruik van de woorden JC en God is nu eenmaal ingeburgerd in deze maatsschappij. Tot groot verdriet van veel christenen, dat begrijp ik. God, wat mooi! is ook zo'n uitspraak die je regelmatig hoort. Dat JC en God worden gebruikt om de schoonheid van een ervaring te verwoorden is toch van een andere categorie dan ongeneerd vloeken.

*naam* had het anders kunnen verwoorden. Meestal doet ze dat ook. Ik heb niet het idee dat de naam van JC bovenmatig wordt gebruikt in de uitzendingen van *programma*. Dat neemt niet weg dat we jouw plezier in de uitzending hebben ontnomen. In de toekomst zullen we proberen daar op te letten.

met vriendelijke groet,
Redactie *programma*

gaaf he :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 02 sep 2008 12:10

kwebbel schreef:Dit gaat niet helemaal over films, wel over televisie. Ik zag dat iemand bij een programma (RTL4) een vreselijke vloek uitsprak waarop ik een mail heb gestuurd.

Beste Annemiek,

Bedankt voor je bericht.
Het gebruik van de woorden JC en God is nu eenmaal ingeburgerd in deze maatsschappij. Tot groot verdriet van veel christenen, dat begrijp ik. God, wat mooi! is ook zo'n uitspraak die je regelmatig hoort. Dat JC en God worden gebruikt om de schoonheid van een ervaring te verwoorden is toch van een andere categorie dan ongeneerd vloeken.

*naam* had het anders kunnen verwoorden. Meestal doet ze dat ook. Ik heb niet het idee dat de naam van JC bovenmatig wordt gebruikt in de uitzendingen van *programma*. Dat neemt niet weg dat we jouw plezier in de uitzending hebben ontnomen. In de toekomst zullen we proberen daar op te letten.

met vriendelijke groet,
Redactie *programma*

gaaf he :mrgreen:

Wat goed van je zeg! Mooi dat je er in elk geval een reactie op hebt gekregen en hopen dat ze er idd wat mee doen.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 02 sep 2008 12:14

:yahoooo:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 21 sep 2008 12:39

Heb ook wel eens een reaktie gegeven. Met eigen huis en tuin was er een stelletje dat zocht een huis en ze zeiden ook dat ze niet samen wilden wonen om hun principes. Op de zoektocht naar hun huis draaiden ze het liedje "Highway to hell"en daar heb ik op gereageerd.
Kreeg een vrij stupide reaktie terug dat ik me daar niet druk om moest maken.

We hebben nu alleen 1/2 en 3. En tijdens onze 3 weken vakantie hebben we de tv eigenlijk helemaal niet gemist...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 21 sep 2008 12:45

pol schreef:Heb ook wel eens een reaktie gegeven. Met eigen huis en tuin was er een stelletje dat zocht een huis en ze zeiden ook dat ze niet samen wilden wonen om hun principes. Op de zoektocht naar hun huis draaiden ze het liedje "Highway to hell"en daar heb ik op gereageerd.
Kreeg een vrij stupide reaktie terug dat ik me daar niet druk om moest maken.

We hebben nu alleen 1/2 en 3. En tijdens onze 3 weken vakantie hebben we de tv eigenlijk helemaal niet gemist...
echt jammer is dat, dat ze er zich niet druk om maken. Bij sbs6 heb ik het ook n keer gedaan maar het was mijn eigen risico om te kijken. Tuurlijk is het zo maar ze maken het er niet makkelijk op door iedere keer zoveel vloekwoorden / "wereldse dingen" uit te zenden.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 21 sep 2008 18:21

Wij hebben thuis geen tv. Regelmatig kijk ik wat via uitzendinggemist.nl
Zodra er veel gevloekt wordt in een programma sluit ik het af. Zo heb ik dat een keer met de lama's gehad.
Al is het nog zo een leuk programma, naar die ene uitzending kon ik echt niet kijken.
Met films is mijn keuze altijd standaard. Romantische comedie.. Vaak zie merk ik aan de samenvatting en foto's aan de achterkant wat voor film het is. Natuurlijk pak ik wel eens mis en wordt er in gevloekt..
Maar meestal gaat het toch aardig goed.. 8)
En als ik er de goede bui voor heb houd ik ook nog wel eens van oude films.. :wink: Dan komt het kleine stukje cultuurgevoel weer in me naar boven.. :P
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 21 sep 2008 23:15

Mwah, van dat gevloek op tv trek ik me meestal niet veel aan. Kijk dan ook bijzonder weinig tv. Heb hier wel een staan, maar de stekker is eruit en veel behoefte om te kijken heb ik niet. Een goed boek (zoals Het gekrookte riet en de rokende vlaswiek) is veel nuttiger 8)

Maareh, klinkt stom, maar vloeken kunnen ook behoorlijk functioneel zijn. Als ik iemand in American History X twintig keer het woord 'Jesus' hoor bezigen, dan heeft dat een functie. Het laat een deel van de cultuur zien die ze je voorspiegelen in de film. Ik stoor me er dan helemaal niet aan, omdat de film over zoveel meer gaat dan het gebruik van een vloekwoordje. Het laat een stukje van de rauwe buitenwereld zien en het is volgens mij goed dat christenen daar notie van nemen. Dan moet je de vloekwoorden maar voor lief nemen. Dat is idd de buitenwereld.

@ Kwebbel:
Ligt het aan mij, of weet de redactie van dat programma jou op meesterlijke wijze om de tuin te leiden? Ik leg even uit:

Interessant dat het dikgedrukte stukje zo patsboem volgt op 'ingeburgerd in deze maatschappij' en 'tot groot verdriet... bla bla'. Zou de schrijver hier niet een wat diepere bedoeling mee hebben? Namelijk, dat hij of zij het mooi vindt dat het ingeburgerd is en dat dat tot groot verdriet van christenen is?

Kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit hier inderdaad het geval is...

Overigens moeten ze zich schamen voor de taalfouten die in die e-mail staan.

Riska

Berichtdoor Riska » 22 sep 2008 11:41

Gisteravond was er in "Lux" van de IKON een docu over Vrienten (kort) die een religieus muziekstuk heeft geschreven, maar daarna een goede docu over Sela! Ik denk dat ie wel ergens te downloaden is...

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 22 sep 2008 14:15

Hier de docu over Sela, het begint bij minuut 11.30

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 22 sep 2008 20:16

Indrukwekkend!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 sep 2008 20:42

Heel mooi, bedankt voor de tip.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 23 sep 2008 18:09

essieee schreef:Indrukwekkend!

Inderdaad ja.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 23 sep 2008 18:59

Rondom10 schijnt ook interessant geweest te zijn, met o.a. het fixeren van oudere bewoners van verpleeghuizen.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Terug naar “Archief”