Moderator: Moderafo's
Floefloe schreef:... En Wall-E wijst ons ook nog eventjes op de gevaren van ongebreideld consumeren, maar dat terzijde.
@Verwonderde vrouw; er zijn op zich ook Nederlandse films die kwalitatief goed zijn, met weinig of geen expliciete sex en vloeken, maar je hebt gelijk, dat zijn er niet veel.
Verder eens met Marnix. Wat er in de bioscoop draait zijn vooral de populaire films, daarnaast wordt er genoeg kwalitatief hoogstaands uitgebracht, maar omdat het volk alleen maar vermaakt wil worden komen die films zelden of nooit hoog in dat soort top-vijven. Wat dat aangaat is de IMDB top 250 stukken beter.
kwebbel schreef:Dit gaat niet helemaal over films, wel over televisie. Ik zag dat iemand bij een programma (RTL4) een vreselijke vloek uitsprak waarop ik een mail heb gestuurd.
Beste Annemiek,
Bedankt voor je bericht.
Het gebruik van de woorden JC en God is nu eenmaal ingeburgerd in deze maatsschappij. Tot groot verdriet van veel christenen, dat begrijp ik. God, wat mooi! is ook zo'n uitspraak die je regelmatig hoort. Dat JC en God worden gebruikt om de schoonheid van een ervaring te verwoorden is toch van een andere categorie dan ongeneerd vloeken.
*naam* had het anders kunnen verwoorden. Meestal doet ze dat ook. Ik heb niet het idee dat de naam van JC bovenmatig wordt gebruikt in de uitzendingen van *programma*. Dat neemt niet weg dat we jouw plezier in de uitzending hebben ontnomen. In de toekomst zullen we proberen daar op te letten.
met vriendelijke groet,
Redactie *programma*
gaaf he
echt jammer is dat, dat ze er zich niet druk om maken. Bij sbs6 heb ik het ook n keer gedaan maar het was mijn eigen risico om te kijken. Tuurlijk is het zo maar ze maken het er niet makkelijk op door iedere keer zoveel vloekwoorden / "wereldse dingen" uit te zenden.pol schreef:Heb ook wel eens een reaktie gegeven. Met eigen huis en tuin was er een stelletje dat zocht een huis en ze zeiden ook dat ze niet samen wilden wonen om hun principes. Op de zoektocht naar hun huis draaiden ze het liedje "Highway to hell"en daar heb ik op gereageerd.
Kreeg een vrij stupide reaktie terug dat ik me daar niet druk om moest maken.
We hebben nu alleen 1/2 en 3. En tijdens onze 3 weken vakantie hebben we de tv eigenlijk helemaal niet gemist...
Het gebruik van de woorden JC en God is nu eenmaal ingeburgerd in deze maatsschappij. Tot groot verdriet van veel christenen, dat begrijp ik. God, wat mooi! is ook zo'n uitspraak die je regelmatig hoort. Dat JC en God worden gebruikt om de schoonheid van een ervaring te verwoorden is toch van een andere categorie dan ongeneerd vloeken.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten