GKN'er schreef:verwonderde vrouw schreef:En om nog even kort op je andere vragen in te gaan, hoe vruchtbaar zouden ze geweest zijn in het paradijs? Hmm, in ieder geval was een bevalling iets onbekends, pas na de val zou de vrouw met smart kinderen baren. In mijn optiek (maar die is puur van mij en nergens getoetst) is de kans heel groot dat voortplanting in het paradijs nooit aan de orde zou zijn. Maar dat is puur hypothetisch. We weten niet hoelang Adam en Eva in het paradijs geweest zijn, God wist wel dat zij na hun verdrijving kinderen zouden krijgen.
Vraag:
God heeft Adam en Eva neem ik aan wel met geslachtsorganen geschapen, die zijn er niet later 'bijgeschapen'. Als "voortplanting in het paradijs nooit aan de orde zou zijn", waarom heeft Hij hen dan met dergelijke organen geschapen (die zij dus ook al in de Hof van Eden bezaten)? Als je jouw redenering volgt, kan dat alleen maar betekenen dat Hij wist dat de mens niet voor eeuwig in het paradijs zou leven, omdat voortplanting in het paradijs "niet aan de orde zou zijn", en dus iets voor buiten het paradijs is. Want waarom zou Hij organen hebben geschapen, die de mens niet nodig zou hebben (gehad)?
De "Broeders in Christus" heten ook wel Christadelphians.
Precies. Ik vraag me sterk af waarom Verwonderde Vrouw denkt dat er geen seksualiteit / voortplanting geweest zou zijn in het paradijs. God gaf de mens in het paradijs al de opdracht de aarde te bevolken:
28 Hij zegende hen en zei tegen hen: ‘Wees vruchtbaar en word talrijk, bevolk de aarde en breng haar onder je gezag: heers over de vissen van de zee, over de vogels van de hemel en over alle dieren die op de aarde rondkruipen.’ (Genesis 1)
En wijst dit niet (ook) op seksualiteit?:
24 Zo komt het dat een man zich losmaakt van zijn vader en moeder en zich hecht aan zijn vrouw, met wie hij één van lichaam wordt.
Of bovenstaande niet tot overbevolking had geleid weet ik niet. De oplossing van Kevertje "dat mensen daar ook naar de hemel zouden gaan" lijkt me sterk. Er was daar niet zo'n scheiding tussen hemel en aarde als nu en ook na de wederkomst zal die er niet meer zijn. We gaan uiteindelijk niet naar de hemel... God maakt een nieuwe hemel en aarde en daar zal geen scheiding tussen zijn, God zal onder de mensen wonen.