Op vakantie met je schoonfamilie...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 03 jul 2008 07:46

"Op vakantie met je schoonfamilie"

Is dit de titel van een horrorfilm? :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 jul 2008 07:48

voor jou wel.... :P

wat ben ik blij met mijn ouders en schoonouders.....

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 03 jul 2008 07:51

Nou, met mijn ouders ben ik dolgelukkig en megablij! Met mijn ouders zijn we dan ook wel meermalen op vakantie geweest, nou ja, een paar dagen langs geweest als ze ergens in Europa op een camping stonden. Altijd een succes. Maar mijn ouders zijn dan ook gewoon toffe mensen 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 03 jul 2008 07:53

Mijn schoonouders gaan ook nooit op vakantie,
maar zou daar ook niet mee op vakantie willen.

Zijn wel 2 weekjes met mijn ouders op vakantie geweest, toen we nog verkering hadden.
Nou, we zouden het nu zo weer doen, erg gezellig!

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 03 jul 2008 08:10

Van zijn ouders mogen wij echt niet samen op vakantie...mijn ouders zeggen dat het onze eigen verantwoordelijkheid is, maar kweet niet hoe ze zouden reageren als we wel gingen. Maar we doen het niet hoor! Het lijkt ons echt wel heerlijk, maar we hebben dit jaar niet zoveel vakantie, en volgend jaar gaan we trouwen, dus wachten we daar wel gewoon mee.
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 03 jul 2008 08:18

Dat dacht ik ook in begin, maar gewoon gaan. Zodra er geboekt is kunnen ze er toch niets meer aan doen. Daarbij woonde ik al wel op mijzelf en vond ik dat ik toch echt deze keuzes wel zelf kan maken op mijn 26ste.

Blij zullen ze niet zijn maar ze hebben ons gelukkig ook niet tegen gehouden.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 03 jul 2008 08:39

Ik snap het ook wel dat het voor ouders lastig is hoor. Maar toch is dat vooral het probleem van de ouders. Die moeten leren om hun kinderen los te laten. Als je volwassen bent maak je eigen keuzes, je kan toch moeilijk je hele leven voldoen aan de wensen van je ouders.

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 03 jul 2008 08:41

Ja precies. Je bent zelf verantwoordelijk voor wat je doet. En ouders houden niet tegen dat hun kinderen sex hebben voor het huwelijk, want daarvoor hoef je niet op vakantie.
Dus, dat.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 03 jul 2008 09:02

Tja het samen op vakantie gaan.
Vind het eigenlijk niet zo nodig, je kunt toch ook samen dagjes weggaan of samen met je ouders of schoonouders mee op vakantie, dan kun je toch ook samen iets leuks gaan doen?
Heb er geen problemen mee als een stelletje wat nog niet gehuwd is met een ander stel wat dat wel is mee gaat, maar gewoon samen, nee vind ik niet nodig.

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 03 jul 2008 09:05

Ik vind zelf het ook niet nodig om samen met mijn vriend op vakantie te gaan. Sowieso denk ik omdat je dan toch dingen opzoekt waarvan ik zelf van mening ben dat dat niet verstandig is. En ook lijkt het mij juist leuk om lekker samen op vakantie te gaan als je getrouwd bent. Vind het nu juist nog wel leuk om met familie enzo te gaan.. als ik getrouwd zou zijn dan zou ik daar weer niet zo veel behoefte meer aan hebben.
Het lijkt me overigens wel heerlijk om samen op vakantie te gaan. Lekker saampjes en niemand die op je let, je kunt doen en laten wat je zelf wilt..
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 03 jul 2008 09:09

Ach..sowieso heb ik zelf geen zin in ruzie met ouders over zoiets. En vriendinnen van mij doen het wel, maar die zitten dan constant te praten alleen over die weekendjes weg, en zitten er erg kinderachtig/uitdagend over te doen, dat ik denk: hoe oud ben je nou eigelijk? En dit doen ze dan naar ons toe omdat ze weten dat wij dat niet willen als we nog niet getrouwd zijn.
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 03 jul 2008 11:17

ring schreef:Ik vind zelf het ook niet nodig om samen met mijn vriend op vakantie te gaan. Sowieso denk ik omdat je dan toch dingen opzoekt waarvan ik zelf van mening ben dat dat niet verstandig is. En ook lijkt het mij juist leuk om lekker samen op vakantie te gaan als je getrouwd bent.

Wat zou je dan meer opzoeken als je samen op vakantie gaat? Is het echt meer dan daarbuiten om? Is het niet zo dat je het altijd kan opzoeken als je dat wilt?
Het is maar net hoeveel vertrouwen je hierin hebt ten opzichte van elkaar zodra je samen hierin een keus hebt gemaakt.

Ik ga al 10 jaar niet meer met mijn familie op vakantie, dus misschien dat het dan ook wel logischer is dat ik geen behoefte heb aan familievakanties.

@alries, dat is ook kinderachtig, want iedereen moet daarin zijn eigen keuzes maken en hebben anderen te accepteren. Ik moet er niet aan denken om met familie op vakantie te gaan, anderen vinden het te gek en blijven zelfs na het trouwen nog met familie op vakantie gaan.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 03 jul 2008 11:59

Vind het nu juist nog wel leuk om met familie enzo te gaan.. als ik getrouwd zou zijn dan zou ik daar weer niet zo veel behoefte meer aan hebben.

Dat begrijp ik niet zo goed, verandert er dan na je trouwen zoveel aan jouw relatie met je vriend of met je ouders dat samen op vakantie niet zo leuk meer is?
Ik zie het verschil niet zo goed, als stel met verkering of als getrouwd stel met ouders op vakantie. Je bent na je trouwen toch niet veranderd, heeft het dan echt zoveel invloed dat je na je trouwen wel met z'n tweeen in een bed mag?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 jul 2008 12:09

precies...

het is juist leuk als je getrouwd bent om een keer met je familie (die ook getrouwd zijn) op vakantie te gaan, als is het maar een weekendje.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 jul 2008 12:28

Ach, ik vind vakantie sowieso niet nodig.
maar juist toen we verkering hadden vond ik samen op vakantie wel nodig. Zonder groep, zonder anderen. Echt lekker samen. We wisten al vanaf het begin dat we zouden trouwen, en dan is elke seconde zonder elkaar veel. Dat heb ik trouwens nu nog wel eens hoor, ik ben nog steeds elke dag dolblij met hem. Maar toen in verkeringstijd was de tijd samen kostbaarder. Het was heerlijk om een hele week samen te zijn.
Al kan het zijn dat grenzen bewaken dan moeilijker is. Bij ons ging dat helemaal prima, omdat we onze grens zeer strak en zeer zeker hadden getrokken. Maar ik snap wel dat dat een bezwaar kan zijn voor ouders.
Maar hier het voorbeeld dat je echt wel een week samen in 1 hotelkamer door kunt brengen zonder meteen elkaar te bespringen (figuurlijk dan)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”