Moderator: Moderafo's
MissF schreef:Nee, maar dit topic gaat wel over pleegkinderen, en niet over het opvoeden van eigen kinderen. En ik geloof wel dat een pleegkind moeilijker is dan eigen kids, omdat het je eigen kindje niet is en nooit zal worden (dat mag niet eens, een beetje afstand moet je zelfs vaak bewaren, wat alleen maar lastig is in sommige gevallen)
MissF schreef:Omdat er altijd een kans bestaat dat het weer weg gaat. Mijn schoonzus en zwager hebben een fantastisch kereltje, maar er wordt overal gewaarschuwd dat het nooit zo kan en mag worden als een adoptiekindje of een biologisch kindje, omdat het weer weg gaat en het je kindje niet IS.
In mijn werk komen we soms ook pleegouders tegen die doen of het hun eigen kind is, en dat is lang niet altijd handig.
Je moet als pleegouders nooit in e loyaliteit van het kind gaan zitten. Een pleegkind heeft ouders, hoe slecht die ook voor hem/haar konden zorgen, maar als pleegouders mag je nooit verwachten dat je ouders wordt voor het kind. Een kind zal altijd loyaliteit naar eigen ouders houden, en dat is goed.
Dat bedoelde ik er een beetje mee.
Tijn schreef:Poe, dat klinkt allemaal best heftig... Maar wel gaaf dat je nu langzaamaan weer af en toe thuis bent!
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 19 gasten