Jannoek schreef:Tobbe schreef:Jannoek schreef:Tobbe schreef:Jannoek schreef:Daarom kopen wij ook alles in etappes..

kon er net niet opkomen maar we hebben ook al bestek (ook sola en super goedkoop) en AMC 'pannen' (kooksysteem) en een nespresso apparaat.
Kun je wat meer vertellen over dat kooksysteem?
dit is de website van AMC. Ze werken met proeverijen. Dan komt er op een avond een gastheer/vrouw van AMC om te koken met hun systeem. Dat is echt vrijblijvend. Er wordt dan ook absoluut niet gezegd wat de prijzen zijn en zo. Als mensen dus geinteresseerd zijn, dan komt die persoon nog een keer langs om alles uit te leggen. Je kan er dan voor kiezen om te sparen voor de pannen, of om ze direct aan te schaffen. Ook dan komt iemand langs net zo lang tot jij weet hoe je er mee het beste mee kan om gaan

.
Ik was echt sceptisch hierover voor dat ik bij zo'n proeverij geweest was. Die AMC persoon had een wok mee en deed daar kip in, deksel er op, na een paar minuten deed hij de groente, mix/kruiden en de rijst er bij (ongekookt) en dat moest dan een x-aantal minuten opstaan, met het deksel op de pan. daarna was het gewoon direct klaar. Echt bijzonder en erg lekker. (en gezond, want geen zout o.i.d. toegevoegd)
Zo kookte hij nog wel meer dingen, ik was echt verrast!
Heb je het al echt gebruikt? En ik zag op bepaalde sites staan dat wat je met zo'n kooksysteem kon, ook met een gewone snelkookpan gaat.
Bovendien las ik over bedragen van E5000,- en dat vind ik toch wel behoorlijk veel...
Spaar jij die pannen of heb je meteen alles gekocht? En wat is dan het bijzondere? Dat het zo snel klaar is of dat het zonder water/olie enz gekookt en gebraden?
Ik spaar en de set die ik heb is onder de 1000,- 3 pannen en een snelkookdeksel als ik me niet vergis.
Bijzonder is dat het en snel klaar is, en zonder water/olie enz gebruikt wordt en de smaak is veel beter. Die man bereidde ook groente in een gewone pan en in een amc pan. De wortel bijv. smaakte gewoon alsof 'ie rauw was, alleen dan zacht, zoveel smaak zat er aan, en het was zonder zout. Overigens werden bij in de pan met wortels ook bonen, een ui en een ei gedaan. Het ei was gaar, de ui ook, maar niks had de smaak van de ui. Dus..
AMC vind ik echt super. Er zit veel meer smaak aan het eten, dan uit 'gewone' pannen. Mijn ouders hebben ze al jaren, en pannen blijven goed. Ooit was de deksel van de wok gevallen, en de dop er kapot gegaan, daarvoor hebben we toen gratis een nieuwe gekregen. Service echt fantastisch.
Ze hadden ooit eens een berekening gemaakt, voor een standaard pan van hun. Als je die drie gebruikte ongeveer, dan had je de koste er al uit. Omdat je geen boter e.d. hoeft te gebruiken.
Ze hebben ook een spaarsysteem, dan zet je iedere maand een bepaald bedrag opzij, voor de pannen, en heb je genoeg krijg je ze thuis.
Als je met het basisset begint, kun je ook steeds verder uitbreiden.
Zelf ben ik weg van de Atmosfera, zo handig. De wok past erop, dus gewoon relaxed buiten eten koken 's zomers. je kan alle andere pannen er ook op zetten. Je kan hem op z'n kop op een pan zetten, zodat er een pizza in kan bakken, en is dan veel sneller klaar als de magnetron/oven. Je hebt dan eigenlijk een kleine oven. Ik maar er ook wel ovenschotels en zo in...
Ik wil echt geen andere pannen als AMC, dan bezuinig ik wel ergens anders op, hoor.
Voor de rest kan het mij toch niet veel boeien wat voor servies enzo ik heb. Bestek heb ik van Sola, was een aanbieding bij de blokker. En servies zelf ben ik aan het sparen van Janneke Brinkman, fruit en flowers ofzo.