Homofilie 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 16 jun 2008 21:29

Denkertje21 schreef:Feit blijft dat er religieuze groeperingen zijn die nog steeds op grond van de bijbel die zij op hun manier lezen, elke vorm van homoseksualiteit afwijzen. Ik respecteer dat. En ik blijf hopen dat dat respect ook ooit van de andere kant gaat komen.

Mooi dat je dit zegt. Ik geloof dat je hierin een stuk minder fel in geworden ben :wink: . Tenminste in het begin dat je op het forum verkeerde was je er nog iets feller op.

Ik ben dus zo iemand die "dat" afwijst. Tenminste niet de homoseksuele gevoelens opzich want daar kan je m.i. niks aan doen. Tenslotte, ik heb er ook niet voor gekozen om hetro te zijn, dat is aangeboren :wink: . Wel vind ik het moeilijk om een standpunt van een praktiserend homo (wat een vervelende term, vinden jullie dat ook?) te begrijpen. In mijn bijbel lees ik dat God dat niet goedkeurt. Een goede vriend van mij is ook iemand met homoseksuele gevoelens en staat in principe ook open voor een relatie. Eigenlijk weet ik nu niet meer goed wat ik ervan denken moet. Het is best moeilijk als de een zegt dat het wel mag en dat de bijbel m.i. iets anders zegt.

Wolkje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Wolkje » 16 jun 2008 21:38

dat is ook heel moeilijk, helemaal als je omgeving vrij hard reageert en zelfs beweren dat je je nu moet afwenden van ´zo´n iemand´ :roll:
ik heb dat nooit gedaan en heb daar geen spijt van.
we discuseren er niet zo vaak er meer over ter bescherming van het wederzijds respect. :wink:
Afbeelding Afbeelding

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 16 jun 2008 21:44

Nou gelukkig denkt mijn omgeving dat niet :) . Hij heeft het officieel nog niet bekend gemaakt al verteld hij het wel tegen vrienden e.d. Dus heel veel mensen weten het nog helemaal niet.
Ik herken wel wat je zegt: we praten er niet zoveel meer over. We hebben het wel gedaan, zeker omdat we het oneens met elkaar waren maar om het wederzijdse respect idd doenwe het nu niet meer zoveel. Als het ter sprake komt praten we er gewoon over hoor, dat wel. Maar ik zal er niet zo snel over beginnen.

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 16 jun 2008 21:58

Rolf schreef:In de EO-gids hebben verhalen gestaan van personen die van verkeerde
gevoelens afgekomen zijn.

Als je je oude natuur doodt, kun je door een heel diep dal gaan.
Maar in dat dal wil de Allerhoogste altijd tot steun zijn, als je je
aan Hem overgeeft.

In de COC-gids staan verhalen over de bijwerkingen van "genezing" van homoseksualiteit: depressies, psychoses, zelfdestructief gedrag en zelfmoord. Genezingsprogramma's voor homoseksuelen zijn schadelijk voor volwassenen en ronduit crimineel te noemen als het om kinderen en jongeren gaat.

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 16 jun 2008 22:03

Wolkje schreef:we discuseren er niet zo vaak er meer over ter bescherming van het wederzijds respect. :wink:

Maar dat is toch gewoon een prima stellingsname? Een ander voorbeeld is wat ik met mijn beste vriend heb. Hij heeft totaal niets tegen mijn geaardheid en als ik deze zomer ga trouwen dan is hij getuige, maar over bepaalde aspecten van mijn geaardheid (het slaapkamergedeelte zeg maar) hoef ik echt niet bij hem aan te komen. En andersom is dat eigenlijk net zo. Waarom moet er altijd over alles gepraat worden in een vriendschap? Daar zijn internetforums mi voor ;)

Nou, het is niet helemaal hetzelfde, maar wel enigzins vergelijkbaar denk ik.
Laatst gewijzigd door MarinusCopy op 16 jun 2008 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 16 jun 2008 22:08

Waarom moet er altijd over alles gepraat worden in een vriendschap? Daar zijn internetforums mi voor

Nou, beste Marinus, ook hier op het forum zit ik niet echt te wachten op jouw slaapkamergedeelte, hoor 8) .

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 16 jun 2008 22:30

coupe soleil schreef:
Waarom moet er altijd over alles gepraat worden in een vriendschap? Daar zijn internetforums mi voor

Nou, beste Marinus, ook hier op het forum zit ik niet echt te wachten op jouw slaapkamergedeelte, hoor 8) .

:lol: :lol: :lol:

Ook daar zijn forums voor bedoelde ik.... Maar niet persee dit forum.... Overigens: als ik één goed ding heb overgehouden aan mijn grefo opvoeding, dan is het mijn preutsheid. :mrgreen:

Nee echt!!!

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 16 jun 2008 22:58

Denkertje21 schreef:Doe het nou toch niet zo man! Je breekt de hele boel af met je keiharde opstelling!

Ik noem dingen graag bij hun naam. Dat kan keihard overkomen maar is mi wel duidelijk. Ja, er plegen homo's zelfmoord als gevolg van afwijzing ed, moeten we dat probleem maar verzwijgen? Of moeten we ons in de plaats bezig houden met problemen die er niet zijn zoals de zonde van de mannen- en vrouwenliefde?

"En de meeste van deze is de LIEFDE"

Dat stukje bijbel geloof ik zelfs nog heilig.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 17 jun 2008 10:19

MarinusCopy schreef:
Rolf schreef:In de EO-gids hebben verhalen gestaan van personen die van verkeerde

aan Hem overgeeft.

In de COC-gids staan verhalen over de bijwerkingen van "genezing" van homoseksualiteit: depressies, psychoses, zelfdestructief gedrag en zelfmoord. Genezingsprogramma's voor homoseksuelen zijn schadelijk voor volwassenen en ronduit crimineel te noemen als het om kinderen en jongeren gaat.

Exactememt, dergelijke waanzin dient zelfs vervolgd te worden.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 17 jun 2008 14:23

Optimatus schreef:
MarinusCopy schreef:

aan Hem overgeeft.

Exactememt, dergelijke waanzin dient zelfs vervolgd te worden.
Amen, inclusief alle aanverwante organisaties.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 17 jun 2008 15:24

Onvoorstelbaar, over intollerantie en het accepteren van meningen gesproken!
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 17 jun 2008 16:21

Jij bent voor dergelijke "genezingsprogramma's"?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 17 jun 2008 16:30

Optimatus schreef:Jij bent voor dergelijke "genezingsprogramma's"?

Dat zeg ik niet, maar ik maak wel bezwaar over deze intollerante opmerkingen "Exactememt, dergelijke waanzin dient zelfs vervolgd te worden." en "Amen, inclusief alle aanverwante organisaties."

Ik dacht juist dat intollerantie en het niet luisteren naar elkaars meningen de kerken worden veroordeeld, maar ik zie hier precies zo'n praktijk.

En worden degenen die met de casus die hier besproken worden nu werkelijk geholpen met zulke uitspraken?
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 17 jun 2008 17:47

Speedy schreef:
Optimatus schreef:Jij bent voor dergelijke "genezingsprogramma's"?

Dat zeg ik niet, maar ik maak wel bezwaar over deze intollerante opmerkingen "Exactememt, dergelijke waanzin dient zelfs vervolgd te worden." en "Amen, inclusief alle aanverwante organisaties."

Ik dacht juist dat intollerantie en het niet luisteren naar elkaars meningen de kerken worden veroordeeld, maar ik zie hier precies zo'n praktijk.

En worden degenen die met de casus die hier besproken worden nu werkelijk geholpen met zulke uitspraken?

Je kan niet naar alles tollerant zijn. Als dit praktijken zijn die slecht zijn voor de mensen die het ondergaan, dan moet het vervolgd worden dat lijkt me duidelijk. Zelf sta ik er ook bijzonder sceptisch tegenover. Net als plastiche chirurgie, ik vind dit niet goed aan mezelf en wil het verandert hebben. Het lijkt me beter om te leren op een goede manier om te gaan, met dat wat je lastig vind aan/van jezelf.

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 17 jun 2008 18:33

Hm, ik vind plastische chirurgie toch wel even iets anders dan een 'genezingsprogramma' voor homofilie, eerlijk gezegd...

Overigens: als ik één goed ding heb overgehouden aan mijn grefo opvoeding, dan is het mijn preutsheid.

Zijn alle refo's dan overdreven kuis? Valt gelukkig toch wel mee.

Nou, over die zogenaamde 'genezingsmethodes' hoor je eigenlijk noot iets positiefs. Daarnaast is het ook nogal bizar vind ik, en dat vinden velen met mij blijkbaar.

Tolerant is overigens met één l.

Terug naar “Archief”