Hoe was jouw zondag?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 10 jun 2008 16:31

Twee keer naar de kerk geweest. 's Middags heb ik uitgerust en Openbaringen 1 tot en met 11 gelezen. Ben begonnen aan een studie over Openbaringen omdat ik het tot nog toe een lastig te begrijpen boek vind. Overigens bestaat de studie niet alleen uit lezen :).

verwonderde vrouw
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor verwonderde vrouw » 11 jun 2008 17:03

Riannee schreef:Mijn zondag was wel oke.
Ik ben niet naar de kerk geweest, m'n ouders waren een weekendje weg en het was 's ochtends avondmaal. Ik heb op het kindje van m'n zus en zwager gepast zodat zij samen naar het avondmaal konden, ik heb er toch nog niet zo veel aan.

Verder heb ik daarna bij hun gegeten en 's middags even bij onze oma op bezoek geweest.. daarna naar huis gegaan om m'n tentamens voor te bereiden, 's avonds weer naar m'n zus wezen koffiedrinken en daarna nog even geleerd en tv gekeken.

Volgende week wordt het weer netjes naar de kerk, haha.

Ik heb er toch nog niet zoveel aan??? Het is HET teken van Christus verbond met de kerk! Voor mij is het altijd het hoogtepunt, ook voordat ik belijdenis had gedaan en aan het Avondmaal mocht gaan.

Het is ook het moment waarop je heel duidelijk met je neus op de feiten wordt gedrukt op het moment dat je niet aan 'kunt' gaan! Ik snap je redenering (waarschijnlijk) wel, maar vindt hem zonde.

het is het moment van evaluatie, je kijkt terug naar de vorige keer dat er Avondmaal was en vraag je af of je verhouding tot God gewijzigd is, heb je Hem als je Verlosser leren kennen? Zou je er wel wat aan gehad hebben als je al wel aan het Avondmaal had mogen gaan? Of zou je dan ook moeten blijven zitten? In dat geval is het namelijk ook juist de preek die je oproept om je tot God te keren! Dat je de volgende keer wel de mogelijkheid zou hebben om in Gods gemeenschap te delen.

En als je nog niet aan het Avondmaal kunt, dan kun je soms wel 'bediend worden in de bank'. Het zijn mij de meest dierbare diensten geweest, zittend in de bank, maar met het oog op Christus hangend aan het kruis voor onze zonden....
I amar prestar aen, han mathon ne nen, han mathon ne chae a han noston ned 'wilith
foto's
weblog

Riska

Berichtdoor Riska » 11 jun 2008 17:47

Ken je Riannee? Misschien heeft ze nog helemaal geen toegang tot het Avondmaal? En heeft ze er niet zoveel aan omdat ze toe moet kijken?
Ik weet het niet, ik ken ook Riannee niet, maar ik trek dus ook geen conclusies die misschien totaal niet met de werkelijkheid kloppen...

verwonderde vrouw
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor verwonderde vrouw » 11 jun 2008 18:04

Wat ik juist probeer te vertellen is ook al heb je nog geen toegang tot het Avondmaal zelf, dat je dan toch er al veel voor je kan betekenen!

Ik had zelf ook nog geen toegang tot het Avondmaal toen ik mij er wel heel dicht bij betrokken voelde. Uiteraard is het deelnemen aan het Avondmaal nog mooier, maar ik denk dat er te veel mensen (in ieder geval bij mij in de kerk wel) zitten met het gevoel 'dat zij er toch niets aan hebben'.

Mocht het bij Riannee anders zijn dan hoor ik dat ook graag. Ik hoop het wel....
I amar prestar aen, han mathon ne nen, han mathon ne chae a han noston ned 'wilith
foto's
weblog

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 12 jun 2008 10:14

Ach, ik heb dat ook een poos gehad hoor. Het duurt allemaal verschrikkelijk lang en dan werd het eerder een ergernis dan iets waar ik erg naar uit zou zien.
Op den duur kom je op een bepaald punt dat je er wel toe getrokken wordt, dat je geloof zich anders ontwikkeld ofzo en dan is dat weer een ander verhaal. Maar volgens mij heeft ieder jong persoon wel verveeld bij avondmaalsdiensten gezeten.
pobody's nerfect

Riannee
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Riannee » 12 jun 2008 14:25

Ik heb idd nog geen belijdenis gedaan, ben pas 17 en ben er ook nog niet klaar voor denk ik.

Ik voel er gewoon niet zo veel bij en ik denk dat dat misschien ook wel komt omdat wij een hele grote kerk hebben waar dus wel 7 tafels achter elkaar gedaan worden en dat duurt echt zo enorm lang, bij 1 of 2 tafels vind ik het ook nog wel mooi maar 7? Daarom zou ik ook als het de volgende keer is bijv met m'n zus mee naar de kerk gaan, daar duurt het een stuk korter.
Misschien een slap excuus? Vind ik van mezelf ook weleens hoor.

Verder geloof ik absoluut in God, alleen doe ik er veel te weinig aan, ben super druk met school en andere dingen en heb gewoon vaak geen zin om dan 's avonds nog bijbel te gaan lezen omdat ik dan echt kapot ben en gelijk in slaap val. 's Morgens kan ik m'n bed niet uitkomen en loop ik altijd te haasten dus dan lukt het ook al niet en zo stel ik het telkens uit.

Ik baal er ook wel eens van dat het zo gaat en dat ik daar niet echt naar verlang.. voor de rest kan ik enorm genieten van jongerendiensten of singins, waar mooie opwekkingsliederen worden gezongen die me echt raken! Zaterdag ga ik bijv naar de eo-jongerendag en zoiets pept me ook echt weer op, geweldig!

Dus om even terug te komen op het avondmaal.. ik ben er zo vaak geweest en ik weet wat het inhoud en ik weet ook dat ik er nu gewoon nog niks aan heb.. als ik wel belijdenis zou gaan doen over een poosje dan zou het avondmaal idd het hoogtepunt horen te zijn misschien..

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 jun 2008 16:22

Dit gaat bijna off topic ;)
Ik ben ook een keer bij een avondmaalsdienst geweest waar ik niet aan mee mocht doen (ik heb wel belijdenis gedaan maar niet in die kerk :-S) en dat raakte me heel diep... ik voelde me namelijk enorm buitengesloten. Dat had ik niet verwacht, dat ik het zo erg zou vinden. Dus ik ga echt nooit meer naar een kerkdienst met avondmaal waar ik niet aan mag deelnemen.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 12 jun 2008 18:38

Wij waren een keer in de kerk waar wij ook belijdenis hebben gedaan (na ons trouwen zijn we in een andere plaats gaan wonen en dus ook naar een andere gemeente gegaan) toen er Avondmaal was en wij mochten toen ook niet deelnemen omdat je bij ons een briefje ofzo moet hebben van je kerkenraad en dat moet inleveren bij de gemeente waar op dat moment Avondmaal wordt gehouden. Zodat er geen mensen aangaan die geen kerkelijk recht hebben of onder de tucht staan.
Voelt heel raar...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 12 jun 2008 21:07

*|Scatie schreef:Wij waren een keer in de kerk waar wij ook belijdenis hebben gedaan (na ons trouwen zijn we in een andere plaats gaan wonen en dus ook naar een andere gemeente gegaan) toen er Avondmaal was en wij mochten toen ook niet deelnemen omdat je bij ons een briefje ofzo moet hebben van je kerkenraad en dat moet inleveren bij de gemeente waar op dat moment Avondmaal wordt gehouden. Zodat er geen mensen aangaan die geen kerkelijk recht hebben of onder de tucht staan.
Voelt heel raar...
toen ik verkering had met mijn (nu) man, heb ik toestemming gevraagd om daar bij het Avondmaal te mogen zijn. Na veel discussie en moeite hebben ze mij toegelaten. Ze vroegen dingen als: zijn jullie inmiddels verloofd? e.d. Het was net of we een toekomst moesten veilig stellen :? ik snap het best hoor... maar ik had gewoon het verlangen om aan te gaan! Uiteindelijk ook wel gelukt!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 jun 2008 09:23

Bij ons zijn ze daar wel veel makkelijker in hoor.
Een belletje is genoeg. Als je duidelijk aangeeft dat je belijdenis hebt gedaan, en aan het Avondmaal deel wilt nemen en waarom, dan is het eigenlijk altijd oké.
Sowieso hebben wij een stel studenten, die ergens anders wonen en het weekend thuis zijn. Die zijn sowieso ingeschreven in hun doordeweekse woonplaats, en die moeten eigenlijk wel elke keer even bellen naar de jeugdouderling ofzo. Dan is het altijd goed.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 15 jun 2008 14:20

Vanmorgen erg mooie preek gehoord. Jezus Christus als het enige fundament in ons leven! n.a.v. 1 korinte 3.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 jun 2008 14:57

Ik baal enorm dat ik 2 keer vandaag het avondmaal misloop.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 15 jun 2008 15:47

Vanmorgen een preek over Klaagl. 3. Over Gods toorn, hoe enorm die is vanwege onze zonden en dat wij ons daar ook van bewust moeten zijn. Maar ook de blik op Jezus die voor onze zonden het kruis heeft gedragen op Golgotha.

Vanmiddag een preek over Nehemia, maar dat heb ik eerlijk gezegd allemaal niet zo goed gevolgd. We waren vanmiddag in de kerk van m'n schoonouders. Bedachten ons later pas dat we zo de voorbereiding op het H.A. missen voor volgende week.
Volgende week dus Avondmaal bij ons.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 jun 2008 18:12

Vanmorgen uitleg preek over Paulus, die in de derde hemel kwam. Erg interessant.
Vanmiddag een erg goede preek over vreemdeling zijn hier op aarde. En juist dat hier genieten ontzettend goed is, maar dat je in je achterhoofd moet houden dat het pas na onze dood of bij de wederkomst echt genieten wordt.
En dat de schare vreemdelingen zo enorm is,dat niemand die kan tellen. Dus niet dat het vastligt, zoveel zijn er goed genoeg, maar dat de kans er voor ons allemaal is, en dat we daar naar moeten streven.
Beetje ouderwetse dominee, maar zo goed!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

marcel081276
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marcel081276 » 15 jun 2008 18:55

het was en is een heerlijke zondag, eerst uitgeslepen tot half 1 :D toen naar scheveningen beetje relaxen, lekker gegeten bij van der valk (jammer dat kinderen ook binnen mogen...) en nu weer thuis, straks een filmpje op bed kijken, men wat is het leven relax!

greetz mars
Psalm 46 : 1 God is een toevlucht!

Terug naar “Archief”