Nogmaals, er is vonnis bij verstek toegewezen. Lijkt me grond genoeg om iemand te 'veroordelen' en een schuldbelijdenis eisen.
Als er een veroordeling door de rechterlijke macht ligt en de zonden is openbaar, mag ik aannemen dat de kerkenraad voldoende actie onderneemt. Twijfel ik daaraan, dan vraag ik dat aan de kerkenraad en ga ik niet roepen dat de kerkenraad niet genoeg doet.
Deze mogelijkheden zijn benut. Dat wil nog niet zeggen dat men dan niet meer op de oude manier te werk kan gaan.
Als die mogelijkheden zijn benut, maar mensen blijven gedupeert, staat het nog niet zo vast dat het de fout van betreffende persoon is. Maar gezien de veroordeling lijkt me in dat geval niet logiosch. Dus kunnen op dezelfde manier gedupeerden ook hun gelijk op dezelfde manier halen.
Justitie =/= rechterlijke macht.
Accoord, lees rechterlijke macht. je snapt denk ik wat ik bedoel.
Ik weet dat deze man nog iedere zondag in de kerk zit, en dat terwijl er een vonnis is geweest.
En ik weet dat een kerdienst openbaar is, dus dat ongeacht alle stappen die er (kerkrechterlijk) tegen je worden ondernomen of wat dan ook iedereen iedere dienst hartelijk welkom is in de kerk!
Ik kerk niet meer bij de GG. Overigens mag ik toch zeker wel mijn mening geven over dergelijke zaken, of ik nu in de GG kerk of niet.Code: Selecteer alles
Ik praat hier niet over een kerkverband. Maar naar mijn mening ben je niet helemaal goed bezig als je ergens (hier?) gaat roepen dat de kerkenraad niet voldoende actie onderneemt, terwijl je die bezwaren niet aan betreffende kerkenraad bekend hebt gemaakt.