Wat is je beroep/werk?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Maaike

Berichtdoor Maaike » 09 mei 2008 09:26

jamillah schreef:
88alries88 schreef:
Daatje123 schreef:
88alries88 schreef:Daatje123, je bent toch niet zo'n type als die griet van Dames in de Dop die gisteren bij Jensen was? :wink:

Ehum, aan jou toon te zien niet :lol: Moet je eerlijk zeggen dat ik geen tv kijk, dus ik moet je het antwoord schuldig blijven.

Dat zijn een stel meiden die echt heel weinig hersens hebben, en 1tje daarvan was sinds een week assistent-makelaar, maar vroeg me hard af of ze daar wel geschikt voor was want ze kon alleen maar met 'aso' termen praten!

Maar ik denk wel dat jij een erg leuk beroep ook hebt! Wilde vroeger ook altijd makelaar worden of er iig werken, maar is er nog niet van gekomen!

Hoeveel eieren zitten er in een dozijn?

'Ehmmmmmmmmm, dat hangt van het doosje af' :mrgreen:

:mrgreen: :mrgreen: Wat een muts zeg!! Zorry hoor, maar je zou maar zo zijn...
off topique-smile

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 mei 2008 10:08

letselschadejurist. behandeling van schadezaken waarbij letsel is ontstaan. Denk hierbij aan medische kunstfouten, zedenzaken, mishandelingszaken, verkeersongevallen, bedrijfsongevallen etc

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 09 mei 2008 10:18

@ajl:
dat is interesant werk !!
heb ruim een jaar geleden verkeersongeval gehad, toen is ook zo iemand gweest, maar nu dus 1 jaar later nog niks gehoord, klopt dat zo lang?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 mei 2008 10:24

nee, dat lijkt mij niet echt kloppen. Is er iemand van de verzekeraar van de wederpartij bij je langsgeweest of heb je zelf iemand ingeschakeld? Mijn ervaring is dat er veel louche bureautjes op de letselmarkt zijn. Dus als je echt letsel hebt opgelopen en de aansprakelijkheid is erkend, zou ik de rechtsbijstand inschakelen of een lsa advocaat

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 09 mei 2008 10:26

ik heb geen letsel maar de tegenpartij wel door de verzekering is letselschade ingeschakeld

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 09 mei 2008 14:44

Lalage schreef:
em_ma schreef:
Abdijbiertje om 1:00 schreef:Eh, elk groot bouwproject loopt vertraging op, dat is standaard, dus dat ziekenhuis staat er voorlopig nog niet. En ach, O-positief of O-negatief, wie merkt het verschil 8) ?

Beetje vertraging mag wel, maar dit ZH had er al minstens zo n 10 jaar terug moeten staan.
Ach ja, wie merkt het nou? Je bent verzekerd van een bericht in de krant :cry:

De ontvanger merkt het wel als z'n bloed gaat klonteren!

Niet zo serieus er op ingaan ladies :wink: . Weet ook wel dat het foute boel is als het verkeerd gaat.

@L'etre: Geweldig! Vrouwelijke vrachtwagenchauffeurs, welkom in de mooiste beroepenwereld waar iedereen van afhankelijk is: De TRANSPORTWERELD! Ik heb nu 3 jaar mijn rijbewijs (C+E) en ik geniet er nog elke week van. Ik blijft het alleen niet voltijd doen. Wil je een fatsoenlijk loon mee naar huis nemen, dan ben je al snel 50 tot 60 uur per week aan het werk. Tijdens topdrukte maakte ik geregeld weken van 60 tot 70 uur, met uitschieters naar 80. Dan heb je geen leven meer. Een van de redenen ook waarom ik weer ben ga studeren.

Maar ik heb nog wel meer baantjes gehad. Interne logistiek in een pluimveegroothandel gedaan, groenteboer geweest in een supermarkt, waar ik ben begonnen als vakkenvuller. En ik heb ook nog een tijdje het RD rondgebracht, maar dat is een hondenbaan.
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 09 mei 2008 15:16

Ik vind het transport ook heerlijk, ga graag een dag met een vriend mee als ik in NL ben. Ik heb er ook serieus over gedacht om m'n rijbewijs te halen, maar omdat ik er toch m'n vak niet van wilde maken heb ik het uiteindelijk niet gedaan.
Maar alleen die wagen al, lekker hoor, heel wat meters achter je kont, geweldig! :)
Maar de lange dagen / nachten zijn vervelend, zeker als je een gezin hebt, want daar mis je dan toch veel van.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 09 mei 2008 19:08

@[S] en Sela: Thanks! :)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 mei 2008 22:25

Leuk om je verhaal te lezen Smurffie. Zo rond de feest dagen eind van het jaar, dan begint het ook wel weer even te kriebbelen. Ik heb een aantal jaren bij een bakker gewerkt en die dagen waren idioot druk maar ook zo enorm gezellig!!

@abdij en Letre:
ik heb het ook altijd geroepen dat ik het zou worden. Zelfs toen ik al volledig werkte heb ik er over nagedacht om te gaan minderen en dan 1 dag in de week op de truck te klimmen. Alleen je rijbewijs halen is zo duur en dat heeft mij weerhouden.

Ik werk nu als eerst verantwoordelijke begeleidster op een groep, waar 8 mannen wonen met een verstandelijke handicap, een stoornis in het autistisch spectrum en daarbij hebben de meesten nog een 3de handicap er bij.

Het mooiste vind ik om communicatiemiddelen uit te dokteren met logopedie en die dan helemaal te maken. Zo aan te passen aan de personen tot dat het zo goed mogelijk helpt in het functioneren. Verder vind ik het begeleiden erg leuk. Het doet gewoon goed, als je na bijv. een ochtend veel geduld en veel herhalen, het toch duidelijk hebt kunnen maken dat het zomer is: de jas uit, vest uit en opruimen in de kast.

Verder werk ik ook in de kinderthuiszorg. Ik pas elke week een dag op bij een gezin met 2 kinderen, waarvan 1 ADHD heeft en een vorm van PDD-NOS. Dit doe ik nog maar kort, maar tot nu toe bevalt het mij erg goed. Erg leuk en spontaan gezin.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 09 mei 2008 22:45

Tja, op dit moment ben ik fulltime thuismama :) Hiervoor werkte ik als psychosociaal hulpverlener in de thuiszorg. En ik denk erover om nu voor een paar uurtjes weer aan de slag te gaan als begeleider in de gehandicaptenzorg; m'n oude vak weer een beetje oppakken.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 mei 2008 23:24

Als iemand me naar mijn werk vraagt dan slik ik even en steek daarna een verhaal van een half uur af. Dat zal ik hier maar niet doen... ik doe onderzoek naar de ontvangers van bloedtransfusies: welke leeftijd hebben ze, welke diagnose, hoe lang overleven ze? Ik doe momenteel vooral data-analyses en ik maak mooie grafiekjes. 't Is erg leuk werk en ik hoop binnenkort een stapel artikelen te gaan schrijven... dat zal wel weer een lang proces worden, maar ik heb er zin in.

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 10 mei 2008 11:02

Maaikje schreef:
jamillah schreef:
88alries88 schreef:
Daatje123 schreef:
88alries88 schreef:Daatje123, je bent toch niet zo'n type als die griet van Dames in de Dop die gisteren bij Jensen was? :wink:

Ehum, aan jou toon te zien niet :lol: Moet je eerlijk zeggen dat ik geen tv kijk, dus ik moet je het antwoord schuldig blijven.

Dat zijn een stel meiden die echt heel weinig hersens hebben, en 1tje daarvan was sinds een week assistent-makelaar, maar vroeg me hard af of ze daar wel geschikt voor was want ze kon alleen maar met 'aso' termen praten!

Maar ik denk wel dat jij een erg leuk beroep ook hebt! Wilde vroeger ook altijd makelaar worden of er iig werken, maar is er nog niet van gekomen!

Hoeveel eieren zitten er in een dozijn?

'Ehmmmmmmmmm, dat hangt van het doosje af' :mrgreen:

:mrgreen: :mrgreen: Wat een muts zeg!! Zorry hoor, maar je zou maar zo zijn...
off topique-smile

Ik was zooooooo verbaasd toen ik dat op televisie zag :shock:

Hoe kan zo'n iemand überhaupt leven?

Nu maar weer on-topic :D
Dus, dat.

Lovely
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lovely » 10 mei 2008 11:17

dE bAdEeND schreef:

Hoe kan zo'n iemand überhaupt leven?

Wat een nare opmerking, sommige mensen hebben gewoon maar een beperkt verstand waar zij verder niets aan kunnen veranderen, dus een IQ van 55 of minder.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 10 mei 2008 11:47

ik werk als verpleegkundige in het ziekenhuis van Hilversum :D Mijn contract is momenteel zo dat ik de personeelsgaten opvul op verschillende (snijdende) afdelingen. Na 7 maanden chirurgie/traumatologie, zit ik nu voor 6 maanden op orthopedie/traumatologie. Verder kan ik nog ingezet worden op urologie/gynecologie en korverbijf/dagverpleging.

Leuk: de afwisseling, patiëntencontactie, wisselend werk (ene moment ben ik poep aan het ruimen, daarna een oud dement vrouwtje aan het kalmeren. Ene moment zorgen voor de eerste opvang na een slecht nieuws gesprek daarna aan heftig bloedende wond aan het stelpen).

Minder leuk: de soms enorme werkdruk waardoor ik geen tijd heb voor maar enig normaal patiëntencontact. De tegenwerking vanuit de overheid die goed bedoeld is maar verkeerd uitpakt. De arrogantie van een groot deel van de artsen, en verwarde mensen is ook niet echt mijn ding :oops:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 10 mei 2008 12:11

mw schreef: De arrogantie van een groot deel van de artsen is ook niet echt mijn ding :oops:

Nee, inderdaad. Kan mij ook gruwelijk ergeren aan die broekies die net komen kijken en alles onder zich als een slaafje behandelen of alleen maar in het Latijns tegen je kunnen praten.
Maar gelukkig zijn er ook nog veel assistenten/co 's/arts-assistenten die wel toppie zijn, daar probeer ik dan maar naar te kijken.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Terug naar “Archief”