Gebedsgenezing

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor schelpje3 » 28 feb 2014 11:03

Jess schreef:Waarom zou ik er beter niet heen kunnen gaan schelpje?

We hebben dat een paar keer op het relikanaal "meebeleefd".
Dit is pure geestelijke intimidatie.
Loop en je zult lopen!
Deze meneer, J.Z., heeft het alleen over Jezus. Het is een oppervlakkige prediking. Alleen mensen die bepaalde noden hebben, komen zo aan hun trekken, voorzover je dat als kijker kunt bepalen.
Ik geloof er niets van dat al die lammen, migrainelijders en doven op toverslag genezen zijn.
Het komt op mij over als een soort christelijke Jomanda. Daar geloven we toch ook niet in? Hoop ik!

Faramir

Berichtdoor Faramir » 28 feb 2014 11:03

Jess schreef:als ik niet ga om genezing is het toch gratis ;)

Het is altijd gratis. In de zin dat je niet verplicht bent om geld te doneren of entreegeld te betalen.
Toch zal je merken dat er vaker dan normaal collecte is tijdens zo'n optreden en dat men behoorlijk op het gevoel inspeelt om toch zoveel mogelijk geld bij je los te krijgen.

Wellicht is het dus verstandig om enkel wat contant muntgeld mee te nemen. Op is dan immers op.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 28 feb 2014 11:05

Faramir schreef:Het is altijd gratis. In de zin dat je niet verplicht bent om geld te doneren of entreegeld te betalen.
Toch zal je merken dat er vaker dan normaal collecte is tijdens zo'n optreden en dat men behoorlijk op het gevoel inspeelt om toch zoveel mogelijk geld bij je los te krijgen.

Wellicht is het dus verstandig om enkel wat contant muntgeld mee te nemen. Op is dan immers op.

Het zal me niks verbazen als er een pin-automaat wordt opgehangen.
Iemand die (tijdelijk) van zijn pijn afgeholpen is, zal ruimhartig doneren op zo'n moment.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 28 feb 2014 11:23

Bambi schreef:En allemaal genezen?

Een hoop wel ja. Goeie ouwe tijd dat je gewoon een briefje in de gebedsmand kon gooien met de naam van je tante uit Australie erop die een hersentumor had en die dan de volgende dag vrolijk m'n moeder opbelde dat God een wonder had gedaan.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: GEBEDSGENEZING

Berichtdoor schelpje3 » 28 feb 2014 11:30

Pcrtje schreef: Zolang je maar niet gelooft dat mensen daar echt worden genezen kan het natuurlijk geen kwaad. :)

Dat kan het wel, want niet iedereen staat stevig in de schoenen en is zo stabiel en nuchter als jij.
Vaak zijn het mensen die al jarenlang tobben met een kwaal, daardoor wanhopig zijn of labiel zijn vanwege een psychische aandoening.

En op tv en in de media hoor je alleen de succesverhalen. Maar de wanhopige stakkerds die terug zijn gevallen toen ze eenmaal thuis kwamen, hoor je niet. Want dan zouden ze mogelijk verdacht kunnen worden van ongeloof.
God geneest niet op afroep! Iemand wordt ook wel eens ziek om zijn geloof te beproeven.
Ik wijs je in dit verband op Paulus, met de doorn in het vlees.
Dat was echt geen splintertje dat slechts irriteerde hoor!

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 28 feb 2014 11:38

Al geloof je niet dat God mensen lichamelijk wil genezen, psychische ziekten staan in Deuteronomium bij de vloek, dus dat kan nooit Zijn wil zijn.
Zach91

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 28 feb 2014 11:41

Nee dat is zo. Maar je moet niet vergeten dat alles na de zondeval anders is geworden!
In het paradijs waren geen ziektes en geen angsten.
Maar je maakt mij niet wijs dat iemand met schizofrenie na een prevelementje en een zetje van J.Z. volkomen genezen is.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 28 feb 2014 12:28

Boerin schreef:Al geloof je niet dat God mensen lichamelijk wil genezen, psychische ziekten staan in Deuteronomium bij de vloek, dus dat kan nooit Zijn wil zijn.

Dus ieder met een psychische problemen die gelooft wordt genezen?

Als we naar het paradijs kijken wil God geen dood, geen ziekte, geen pijn. Toch gebeurt het. En sterven we allemaal eens..... worden mensen ziek. Dat God dit alles niet wil geloof ik zeker, maar ik geloof dat de genezing (zeker vindt er hier genezing plaats) pas definitief wordt op de nieuwe aarde. Hij bereid een plek waar ziekte, dood en alle ellende er niet meer zal zijn.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Bambi

Berichtdoor Bambi » 28 feb 2014 14:13

Jess schreef:Waarom zou ik er beter niet heen kunnen gaan schelpje?

Omdat het niet van God is.
Er zijn mensen die genezen in de dienst en later komt hun ziekte gewoon weer terug en moeten ze weer naar een bijeenkomst.
Dat is geen genezing.
Dat lijkt meer een placebo-effect, omdat mensen er even in geloven, worden hun symptomen door hun eigen geestkracht minder.
Op deze manier worden mensen aan Jan Zijlstra gebonden en niet aan God.
Zo ging het bij Jomanda ook.
Ook bij Reiki zie je dat.
Er wordt dan ook een hand opgelegd en de symptomen worden minder, door de energiestroom die wordt doorgegeven.
Jan Zijlstra voelt ook zo'n energiestroom.
Dit kan niet van God zijn, want God doet geen half werk.
Als God genas in de Bijbel, waren mensen ook echt genezen.

Er staat ook in de Bijbel dat het de discipelen in het begin niet lukte om mensen te genezen.
Maar dat kwam niet door het ongeloof van de mensen, maar door het ongeloof van de discipelen.

Netwerk heeft wel eens een reportage gemaakt over deze mislukkingen:

https://www.youtube.com/watch?v=O73O3B6eyN8

Riska

Berichtdoor Riska » 28 feb 2014 14:22

Jomanda en Reiky zijn niet te vergelijken met Zijlstra.
De eerste twee zijn niet onder een christelijke noemer te brengen, Zijlstra wel.
Dat is wel een wezenlijk verschil.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 28 feb 2014 14:29

Riska schreef:Jomanda en Reiky zijn niet te vergelijken met Zijlstra.
De eerste twee zijn niet onder een christelijke noemer te brengen, Zijlstra wel.
Dat is wel een wezenlijk verschil.

Alleen de verpakking is anders.
Weet je hoeveel mensen die de paranormale genezing beoefenen, een Bijbel op tafel hebben liggen en zeggen gelovig te zijn?

Doet me toch allemaal aan deze Bijbeltekst denken:

8.Marcus 13:22
Want er zullen valse christussen, en valse profeten opstaan, en zullen tekenen en wonderen doen, om te verleiden, indien het mogelijk ware, ook de uitverkorenen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 28 feb 2014 15:22

Ik heb die link aangeklikt en gekeken.
Terwijl je zit te kijken, voel je boosheid, verontwaardiging en verdriet opborrelen, in afwisselende volgorde. Dit soort charlatans zouden verboden moeten worden!!
Hij gelooft er zelf in, maar hij luistert niet naar de slachtoffers, als ze verdrietig constateren dat het niet over is. :?

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 28 feb 2014 16:05

Bambi schreef:Omdat het niet van God is.
Er zijn mensen die genezen in de dienst en later komt hun ziekte gewoon weer terug en moeten ze weer naar een bijeenkomst.
Dat is geen genezing.
Dat lijkt meer een placebo-effect, omdat mensen er even in geloven, worden hun symptomen door hun eigen geestkracht minder.
Op deze manier worden mensen aan Jan Zijlstra gebonden en niet aan God.
Zo ging het bij Jomanda ook.
Ook bij Reiki zie je dat.
Er wordt dan ook een hand opgelegd en de symptomen worden minder, door de energiestroom die wordt doorgegeven.
Jan Zijlstra voelt ook zo'n energiestroom.
Dit kan niet van God zijn, want God doet geen half werk.
Als God genas in de Bijbel, waren mensen ook echt genezen.

Er staat ook in de Bijbel dat het de discipelen in het begin niet lukte om mensen te genezen.
Maar dat kwam niet door het ongeloof van de mensen, maar door het ongeloof van de discipelen.

Netwerk heeft wel eens een reportage gemaakt over deze mislukkingen:

https://www.youtube.com/watch?v=O73O3B6eyN8

Het is wel van God, maar wat niet goed is is dat iedereen het van 1 man verwacht. Thorben Söndergaard maakt discipelen van gelovigen en leert ze het zelf te doen. De tekenen zouden de gelovigen volgen, niet alleen een enkele evangelist op een podium.
Ik heb weleens gebed gehad voor RSI in een dienst, niet bij hem trouwens en ik was genezen, maar daarna ging ik twijfelen en kwam het terug. Was de dienst dan ineens niet goed? Wat een onzin, ik moest m'n geloof gewoon bouwen en niet op de omstandigheden zien. Een jaar heb ik uren per dag - ik was toch ziek thuis, kon niet meer werken - Bijbelteksten opgezocht en uitgesproken over mezelf: Ik ben genezen door de striemen van Jezus, ik vermag alle dingen in Hem die mij kracht geeft, 's nachts zette ik een cd op met genezingsteksten en die bleef uren aan terwijl ik sliep en na een jaar was m'n geloof behoorlijk opgebouwd. Ik ging toen naar een dienst, die man zei: Het zijn liegende symptomen. Het Woord zegt dat je genezen bent. Daarna zag ik een pasbekeerde jongen op het podium die met krukken liep en hij smeet ze weg en was op slag genezen en ik had zoiets van: Kom nou, hallo, ik ben al jaren bekeerd en ik loop maar te twijfelen. Doei, hop, naar voren voor gebed, doe iets wat je niet kon doen - nou, keihard op de grond ben ik gaan beuken, want dat deed nogal zeer en het was compleet over, maar maandje daarna ging ik computeren en ik voelde toch vaag een pijntje, ondanks dat ik wel weer mijn schouder kon gebruiken en zo kwam ik toch steeds weer in twijfel en dan moest er weer gebeden worden en was het pijntje weer weg, wat een gedoe. Toen ging ik naar een fysiotherapeut en die zei: Je werkt verkrampt en trekt continu je schouder omhoog, het wordt overbelast zo. Dus ik kreeg een pen ipv een muis en heb sindsdien nooit meer ergens last van gehad.
Zach91

Bambi

Berichtdoor Bambi » 28 feb 2014 16:47

Boerin schreef:Het is wel van God, maar wat niet goed is is dat iedereen het van 1 man verwacht. Thorben Söndergaard maakt discipelen van gelovigen en leert ze het zelf te doen. De tekenen zouden de gelovigen volgen, niet alleen een enkele evangelist op een podium.
Ik heb weleens gebed gehad voor RSI in een dienst, niet bij hem trouwens en ik was genezen, maar daarna ging ik twijfelen en kwam het terug. Was de dienst dan ineens niet goed? Wat een onzin, ik moest m'n geloof gewoon bouwen en niet op de omstandigheden zien. Een jaar heb ik uren per dag - ik was toch ziek thuis, kon niet meer werken - Bijbelteksten opgezocht en uitgesproken over mezelf: Ik ben genezen door de striemen van Jezus, ik vermag alle dingen in Hem die mij kracht geeft, 's nachts zette ik een cd op met genezingsteksten en die bleef uren aan terwijl ik sliep en na een jaar was m'n geloof behoorlijk opgebouwd. Ik ging toen naar een dienst, die man zei: Het zijn liegende symptomen. Het Woord zegt dat je genezen bent. Daarna zag ik een pasbekeerde jongen op het podium die met krukken liep en hij smeet ze weg en was op slag genezen en ik had zoiets van: Kom nou, hallo, ik ben al jaren bekeerd en ik loop maar te twijfelen. Doei, hop, naar voren voor gebed, doe iets wat je niet kon doen - nou, keihard op de grond ben ik gaan beuken, want dat deed nogal zeer en het was compleet over, maar maandje daarna ging ik computeren en ik voelde toch vaag een pijntje, ondanks dat ik wel weer mijn schouder kon gebruiken en zo kwam ik toch steeds weer in twijfel en dan moest er weer gebeden worden en was het pijntje weer weg, wat een gedoe. Toen ging ik naar een fysiotherapeut en die zei: Je werkt verkrampt en trekt continu je schouder omhoog, het wordt overbelast zo. Dus ik kreeg een pen ipv een muis en heb sindsdien nooit meer ergens last van gehad.

God speelt geen kat en muis spelletjes door mensen te genezen tijdens zo'n dienst, omdat ze er op dat moment in geloven en later als het geloof afzakt de ziekte weer terug te geven.
Denk je dat die kreupele, blinde en melaatsen die in de Bijbel genezen waren, nooit de angst hebben gevoeld dat het terug kwam?
Natuurlijk wel, als de kreupele pijn in zijn knieën kreeg, zal hij echt wel bang geweest zijn dat het terug kwam.
En als de blinde door vermoeidheid, wat waziger ging zien zal hij echt wel bang geweest zijn, dat zijn blindheid terug zou komen.
En als de melaatse weer een wondje kreeg, zal de schrik hem echt wel om het hart geslagen zijn, met de angst dat de melaatsheid terug kwam.
En als ze dan op die momenten aan God vroegen of het toch niet terug kwam, heeft God ze gewoon gerustgesteld, dat dat niet het geval was.
Want zo werkt God.

Als bij jou de symptomen tijdens een dienst verdwenen en later weer terug kwamen door een verkeerde houding, waren het geen genezers van God.
Want dan had God hen wel inzicht gegeven en het hen wel aan jou laten vertellen, dat dat de oorzaak was.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 28 feb 2014 16:49

Bambi schreef:God speelt geen kat en muis spelletjes door mensen te genezen tijdens zo'n dienst, omdat ze er op dat moment in geloven en later als het geloof afzakt de ziekte weer terug te geven.
Denk je dat die kreupele, blinde en melaatsen die in de Bijbel genezen waren, nooit de angst hebben gevoeld dat het terug kwam?
Natuurlijk wel, als de kreupele pijn in zijn knieën kreeg, zal hij echt wel bang geweest zijn dat het terug kwam.
En als de blinde door vermoeidheid, wat waziger ging zien zal hij echt wel bang geweest zijn, dat zijn blindheid terug zou komen.
En als de melaatse weer een wondje kreeg, zal de schrik hem echt wel om het hart geslagen zijn, met de angst dat de melaatsheid terug kwam.
En als ze dan op die momenten aan God vroegen of het toch niet terug kwam, heeft God ze gewoon gerustgesteld, dat dat niet het geval was.
Want zo werkt God.

Als bij jou de symptomen tijdens een dienst verdwenen en later weer terug kwamen door een verkeerde houding, waren het geen genezers van God.
Want dan had God hen wel inzicht gegeven en het hen wel aan jou laten vertellen, dat dat de oorzaak was.

Hoe weet jij dat allemaal ? :shock:

Terug naar “Archief”