Boerin schreef:Het is wel van God, maar wat niet goed is is dat iedereen het van 1 man verwacht. Thorben Söndergaard maakt discipelen van gelovigen en leert ze het zelf te doen. De tekenen zouden de gelovigen volgen, niet alleen een enkele evangelist op een podium.
Ik heb weleens gebed gehad voor RSI in een dienst, niet bij hem trouwens en ik was genezen, maar daarna ging ik twijfelen en kwam het terug. Was de dienst dan ineens niet goed? Wat een onzin, ik moest m'n geloof gewoon bouwen en niet op de omstandigheden zien. Een jaar heb ik uren per dag - ik was toch ziek thuis, kon niet meer werken - Bijbelteksten opgezocht en uitgesproken over mezelf: Ik ben genezen door de striemen van Jezus, ik vermag alle dingen in Hem die mij kracht geeft, 's nachts zette ik een cd op met genezingsteksten en die bleef uren aan terwijl ik sliep en na een jaar was m'n geloof behoorlijk opgebouwd. Ik ging toen naar een dienst, die man zei: Het zijn liegende symptomen. Het Woord zegt dat je genezen bent. Daarna zag ik een pasbekeerde jongen op het podium die met krukken liep en hij smeet ze weg en was op slag genezen en ik had zoiets van: Kom nou, hallo, ik ben al jaren bekeerd en ik loop maar te twijfelen. Doei, hop, naar voren voor gebed, doe iets wat je niet kon doen - nou, keihard op de grond ben ik gaan beuken, want dat deed nogal zeer en het was compleet over, maar maandje daarna ging ik computeren en ik voelde toch vaag een pijntje, ondanks dat ik wel weer mijn schouder kon gebruiken en zo kwam ik toch steeds weer in twijfel en dan moest er weer gebeden worden en was het pijntje weer weg, wat een gedoe. Toen ging ik naar een fysiotherapeut en die zei: Je werkt verkrampt en trekt continu je schouder omhoog, het wordt overbelast zo. Dus ik kreeg een pen ipv een muis en heb sindsdien nooit meer ergens last van gehad.
God speelt geen kat en muis spelletjes door mensen te genezen tijdens zo'n dienst, omdat ze er op dat moment in geloven en later als het geloof afzakt de ziekte weer terug te geven.
Denk je dat die kreupele, blinde en melaatsen die in de Bijbel genezen waren, nooit de angst hebben gevoeld dat het terug kwam?
Natuurlijk wel, als de kreupele pijn in zijn knieën kreeg, zal hij echt wel bang geweest zijn dat het terug kwam.
En als de blinde door vermoeidheid, wat waziger ging zien zal hij echt wel bang geweest zijn, dat zijn blindheid terug zou komen.
En als de melaatse weer een wondje kreeg, zal de schrik hem echt wel om het hart geslagen zijn, met de angst dat de melaatsheid terug kwam.
En als ze dan op die momenten aan God vroegen of het toch niet terug kwam, heeft God ze gewoon gerustgesteld, dat dat niet het geval was.
Want zo werkt God.
Als bij jou de symptomen tijdens een dienst verdwenen en later weer terug kwamen door een verkeerde houding, waren het geen genezers van God.
Want dan had God hen wel inzicht gegeven en het hen wel aan jou laten vertellen, dat dat de oorzaak was.