Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 apr 2008 14:27

nou als ik ongesteld ben dan droog ik me liever wel even van onderen en dan zit er wel bloed aan en om dan nog te gebruiken voor de volgende keer vindt ik persoonlijk vies!

en wij hebben hier ontzettend veel handdoeken (komt omdat we allebei op ons zelf hebben gewoond).

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 apr 2008 14:28

Ik ben gelukkig niet 4 weken ongesteld :P
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 23 apr 2008 14:28

Wij gebruiken elke dag allebei een schone handdoek, dus dat is 14 per week. Als ik mijn haar was, gebruik ik er 2: 1 voor mijn lijf, 1 voor mijn haar. Ik was mijn haar, uhm, 3 of 4 keer per week, dus dat zijn er al 18. En dan ligt er vaak nog 1 op de badkamervloer, 2 of 3 per week bij de wasbak, dus we gebruiken met zn 2-tjes minimaal 21 handdoeken per week. Dan hebben we in de keuken nog per week - wat zal het zijn - 3 handdoeken. En o ja, van die haarhanddoeken waar ik mijn haar in wikkel als het nat is, ook 3 per week.

Zow. Dat zijn veel handdoeken. :shock:

Nou, dat vult de wasmachine wel, hoor!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 apr 2008 14:30

MissF schreef:Ik ben gelukkig niet 4 weken ongesteld :P

gelukkig niet... maar als ik ongesteld ben dan zijn dat wel 7/8 dagen!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 23 apr 2008 14:31

Evelien schreef:nou als ik ongesteld ben dan droog ik me liever wel even van onderen en dan zit er wel bloed aan en om dan nog te gebruiken voor de volgende keer vindt ik persoonlijk vies!

En dat is ook vies! Eenvoudige oplossing: tijdens het douchen een tampon gebruiken. Dan kun je je van onderen ook lekker wassen, het je geen bloedvlekken en voel je je heerlijk schoon...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 apr 2008 14:32

Hmm...dan ben ik daar mee gezegend denk ik. Ik maar 3 of 4. En dan gebruik ik er wel gewoon 1. Maar de andere dagen 1 per 2 dagen. Scheelt me toch een hoop was. En ik ben enorm schoon op mezelf, maar ik heb in mijn hoofd wel de knop omgezet dat die handdoek totaal niet vies is na 1 dag. Vooruitgang ;)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 apr 2008 15:01

Galateia schreef:
Evelien schreef:nou als ik ongesteld ben dan droog ik me liever wel even van onderen en dan zit er wel bloed aan en om dan nog te gebruiken voor de volgende keer vindt ik persoonlijk vies!

En dat is ook vies! Eenvoudige oplossing: tijdens het douchen een tampon gebruiken. Dan kun je je van onderen ook lekker wassen, het je geen bloedvlekken en voel je je heerlijk schoon...

ik gebruik geen tampons!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 23 apr 2008 15:05

Uhm... ok dan. Dan uhm... is dat dus geen oplossing.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 23 apr 2008 15:12

wij gebruiken 3 handdoeken per dag om te douchen/wassen. 1 voor op de grond en voor elk 1 om af te drogen. ik hang ze daarna uit en de volgende morgen gaan ze de was in.
Ik vind het een vies idee om nog keer dezelfde handdoek te gebruiken doen veel clienten in de thuiszorg ook vaak stinken die handdoeken dan :(.
Ik draai donkere was zoals kleding enz en lichte was handdoeken enz en er is nog nooit iets verkleurd. Ga echt niet verschillende kleuren apart wassen hoor.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 23 apr 2008 15:19

Tjonge, ik had me eigenlijk voorgenomen lekker niks in huis te doen en lekker van het zonnetje te gaan genieten, gaat het regenen :x . Dus heb ik me toch nog maar even uitgesloofd in huis... :mrgreen:

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 23 apr 2008 16:01

Wij hebben ook wel gemiddeld zo'n 20 handdoeken in de week, draai die 2 keer in de week.
Heb wel verschillend waspoeder voor alles.
De kleren gooi ik zoveel mogelijk bij elkaar.
Beddegoed ook gewoon bij elkaar.
Dan kan alles tegelijk gewassen worden en hup tegelijk erop.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 23 apr 2008 16:03

ik heb ook wel verschillende soorten waspoeder en wasgel heerlijk al die geurtjes. Heb een giga voorraad kreeg pas bonnen voor veel verschillende merken wasmiddel en dan kreeg je aan de kassa gelijk 3of 4 euro korting.
Heb genoeg voor maanden :lol:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 apr 2008 16:15

Ik heb een tijd geleden 2 dozen gehaald bij de Kruidvat ofzo. In de aanbieding. maar volgens mij doe ik er 2 jaar mee. Naja, geeft ook verder niet. Maar een beetje overdreven vond ik het van mijzelf :)
Wasverzachter gebruik ik veel meer. heerlijk.
Maar Liefie, dan heb je dus elke dag een was? Omdat je ze elke dag in de was doet?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 apr 2008 16:17

Ik gebruik geen poeder.. ik gebruik vloeibare wasmiddel! (van Ariel vindt ik echt het lekkerste)
Laatst gewijzigd door Evelien op 23 apr 2008 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 23 apr 2008 16:31

MissF schreef:Ik heb een tijd geleden 2 dozen gehaald bij de Kruidvat ofzo. In de aanbieding. maar volgens mij doe ik er 2 jaar mee. Naja, geeft ook verder niet. Maar een beetje overdreven vond ik het van mijzelf :)
Wasverzachter gebruik ik veel meer. heerlijk.
Maar Liefie, dan heb je dus elke dag een was? Omdat je ze elke dag in de was doet?

nee ik doe ze dan in de wasmand sorry ik heb vandaag 3 wassen gedraaid en lekker buiten laten drogen. nu hoef ik denk ik pas maandag of zo weer te wassen.

Terug naar “Archief”