Man met 2 linkerhanden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 22 apr 2008 08:39

sorry dat ging verkeerd met quoten

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 22 apr 2008 09:15

esli schreef:sorry dat ging verkeerd met quoten

linkerhanden :wink:

hier niks geen man met linkerhanden! als iets niet lukt.. dan stimuleer je erlkaar en doe je het samen!!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 22 apr 2008 10:13

als ik mijn man probeer aan te sporen om wat te doen in of om het huis, dan zegt hij dat ik zeur. Dus echt niet alle mannen zien het en als ze erop gewezen worden dan zien ze het nog niet, zal wel iets zijn van oostindisch blind oid 8)

maar als hij eenmaal bezig is met bv verven dan is het wel snel af, dat moet ik hem wel nageven.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 apr 2008 10:26

Je moet ook niet verwachten dat hij meteen opspringt! Geef ieder z'n eigen taak, ieder is verantwoordelijk voor z'n eigen ding en dat mag je op je eigen tijd doen.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 22 apr 2008 10:29

waarom niet, als ik er niet over begin, gebeurt het helemaal niet.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 22 apr 2008 10:30

Idd. wij zien ook heel veel dingen niet, maar we weten dat we samen verantwoordelijk zijn voor ons huis. Ik denk dat verantwoordelijk voelen wel belangrijk is.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 22 apr 2008 10:33

rosekapje schreef:waarom niet, als ik er niet over begin, gebeurt het helemaal niet.

Maar dan kan je toch aangeven wat er moet gebeuren, hij bedenkt dan of hij dat ook vind, vervolgens is het zijn verantwoordelijkheid en kan hij het op zijn eigen tijd doen.
Vb. Ik had cake gebakken, de hele oven zat er toen onder, maar het kwam niet echt in mij op om dat schoon te maken. Mijn man wijst me daar op en ik snap dat het schoon moet voor hij de oven wil gebruiken. Maar ik spring dan echt niet meteen op om het schoon te maken, we spreken dan of dat het voor de volgende avond gebeurt moet zijn.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 22 apr 2008 14:13

esli schreef:Speedy schreef:
em_ma schreef:
Speedy schreef:
Vraagje: waarom komen vrouwen op de meest onmogelijke momenten (9 van de 10x) met een lijst met dingen die gedaan moeten worden op een moment dat je eindelijk effe onderuit wil gaan zitten?

Sommige dingen moeten gebeuren voordat je onderuit kunt zakken. Een man ziet de klus waarschijnlijk niet of wil em niet zien

Laat maar ............ als man verlies je het met die redenaties het toch altijd en klinkt het onvermijdelijke "ja, vrouw" maar weer.

Absurd zeg! Ik kom nooit met een lijst met dingen aan die mijn man moet doen. We weten allebei wat er moet gebeuren in en om huis en we overleggen gewoon wie wat wanneer doet.

Dit is idd wel absurd, een hele lijst aan iemand geven wat ie moet doen :shock: Dat is toch handig in overleg lijkt me zo. Als er troep van iemand ligt en de ander wil dat het opgeruimd wordt dan kan je toch nog zelf bepalen wanneer dat gebeuren moet. En je weet toch (neem ik aan) ook wel allebei een beetje wat er moet gebeuren.

Nou misschien dat jullie allemaal het zo goed voor elkaar hebben, maar als je een functie hebt waarin je 5 dagen in de week en ook 's avonds een drukke agenda hebt. Dat je secretaresse constant te maken hebt met de hectiek van plannen kan het dus ook voorkomen dat er erg goed bij gehouden wordt ook prive wat er gedaan moet worden. Ik dacht het met een grapje te kunnen doen, maar vervolgens wordt ik absurd verklaard.

Ik zie in mijn omgeving dat het heel normaal is om op deze manier de verplichte zaken af te handelen. Alleen op de meest onmogelijke momenten komt dat lijstje opeens boven tafel. Maar als je de grijnzen op de gezichten van de kinderen ziet dan doe je het allemaal met plezier.

Thuis is de zaterdag voor mij de heerlijkste dag en natuurlijk de zondag, geen telefoon, geen email en bovenalles GEEEEEN planning. En helaas is dat nog wel eens frusterend voor mijn vrouw ;-)

Vandaar dat ze wel eens WRAAK neemt (zoals vanmorgen toen ik beneden kwam er een spons op het aanrecht lag met een briefje met een uitroepteken. Dat betekend dat aankomende zaterdag als de temperatuur boven 16,5 graad is dat de ramen op de eerste verdieping schoongemaakt moeten worden. (Waarom 16,5 graad, omdat ik dat ooit geroepen heb boven de 16 graden ga ik de ramen doen)

Maar ja, ik ben absurd :roll:
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 apr 2008 14:25

Speedy: als jij full-time buitenshuis werkt en je vrouw brengt geen cent in, dan mag zij toch mooi het huishouden opknappen...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 apr 2008 14:34

'Mijn man ziet soms ook wel dingen die ik niet (meer) zie.
en ik vind het gruwelijk irritant als hij mij erop wijst. Het huishouden is voor het grootste deel van mij, ik ga ook niet miauwen over zijn getimmerde kamers, geschilderde deuren etc. Is ook wel een beetje logisch, want wat hij doet, doet hij perfect. Dus echt commentaar kan er niet eens komen ;) Maar van 'mijn huishouden' blijftie mooi af. Daar is hij het niet mee eens :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 22 apr 2008 15:57

Nee nogal wiedes, het is toch ook zíjn huis.
pobody's nerfect

Rolf

Berichtdoor Rolf » 22 apr 2008 15:59

pol schreef:hoe herkenbaar. Hier zweeft ook alles rond en ik ruim bijv. de schuur niet op. Hij bekijkt het maar. Af en toe moppert hij dat het zon bende is. Nou en... laat je handen wapperen en ruim het op

Over concentratieproblemen: kan ook best zijn.

Maar gisteravond heb ik gewerkt en het huis was aan kant en er was gestofzuigd, dus langzaam winnen we terrein. Tegen die tijd dat we 50 jaar getrouwd zijn....... :shock:
Kan hij ook de tuin onderhouden?
Heerlijk in de frisse lucht.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 apr 2008 16:06

Jo'tje schreef:Nee nogal wiedes, het is toch ook zíjn huis.

gheghe.. precies!!

mijn vriend en ik doen samen het huishouden! (al bemoe ik me iets meer met de was).

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 apr 2008 16:08

Evelien schreef:
Jo'tje schreef:Nee nogal wiedes, het is toch ook zíjn huis.

gheghe.. precies!!

mijn vriend en ik doen samen het huishouden! (al bemoe ik me iets meer met de was).

Ja halloo, ik mag me niet met zijn geklus bemoeien, dan hij niet met het mijne ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 22 apr 2008 17:54

Lalage schreef:Speedy: als jij full-time buitenshuis werkt en je vrouw brengt geen cent in, dan mag zij toch mooi het huishouden opknappen...

??? Lees jij meer dan ik lees?
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Terug naar “Archief”