Remancipatie!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 apr 2008 12:47

Ik hou enorm van baardjes. Stoppelbaardjes. Wel verzorgd, niet op zn wangen, dat vind ik onverzorgd en lelijk.
Ik raak altijd in extase als mijn man zijn sikkie laat staan. Wat een lekker ding is het dan :oops:
Borsthaar hou ik helemaal niet van. Van lang haar wel. Tot in de nek ofzo. Helaas krijg ik de mijne zover niet. Mijn broertje nu gelukkig wel. Prachtig, met zijn kop met goudkleurige krullen. Zwijmel.
Stekeltjes hou ik niet van.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 18 apr 2008 18:54

Haha, mijn broertje wilde eerst ook geen lang haar maar ik heb even op ´m ingepraat en verteld dat het echt hip is en nu heefttie kop vol met lange krullen.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 18 apr 2008 19:08

Giovannino schreef:Neem van mij aan, echte mannen zijn net zo ijdel als vrouwen 8)

Wat vinden de dudettes alhier van baarden, borsthaar en (half)lang haar??

Mijn droomman van ooit: Langachtig haar, donker, stoer maar al net zo gevoelig, laten we zeggen: type Galateia-man :mrgreen: En dat vind ik nog steeds geweldig, maar dan kom je opeens toch een andere man tegen 8)

Kort haar, gewoon een soort van stekels, vaak een pet op, spijkerbroeken, t-shirts, maar meestal overhemden, nooit colbertjes, suede bruine jas, meestal stoppels en sik, borsthaar niet te veel, en een geweldige lach (mooie tanden en lippen) die me gelijk opviel :P En een mooie diepe stem. Ik vind hoge stemmetjes een afknapper. Kortom: ik ben gevallen op een type waarvan ik niet had gedacht dat ik daar ooit op zou vallen 8)
Verder is hij gewoon lief, zorgzaam, bereid om anderen te helpen (ten koste van zichzelf, want nu slikt hij antidepressiva), cynisch over z'n psychische toestand (en ik ook, dat levert soms hilarische opmerkingen op) Soms is ie eigenwijs, absoluut niet ijdel (pas toevallig wel een bui, maar die waaide snel over :mrgreen: ) verder heel nuchter, maar wel in de ruwe-bolster-blanke-pit-vorm.

We steunen elkaar door dik en dun, zijn de beste maatjes, hebben veel lol en hebben alles voor elkaar over. Overigens zijn de meeste mannen anders in gezelschap dan dat ze zijn als ze met hun partner samen zijn. Dat merk ik wel heel sterk :)

Jeps, ook ik heb het wel getroffen dacht ik zo :D

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 18 apr 2008 19:32

Gershwin schreef:Ghe, laat ik nou iemand kennen die altijd met een baard van een paar dagen en halflang haar rondloopt, zeg! 8)

Jaja, je bent :8> :mrgreen:

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 19 apr 2008 01:45

Die bedoel ik ja :P
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 19 apr 2008 11:39

jamillah schreef:
Gershwin schreef:Ghe, laat ik nou iemand kennen die altijd met een baard van een paar dagen en halflang haar rondloopt, zeg! 8)

Hoe doe je dat, altijd met een baard van een paar dagen rondlopen. Technisch gezien zijn de haren die op je kin staan misschien een paar dagen oud, dat is waar, maar bij een baard van een paar dagen denk ik toch aan "een paar dagen niet geschoren" en dat is weer niet mogelijk om het altijd te hebben.

Ik ben meer van de echte baard. Sean Connery is mijn voorbeeld.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 19 apr 2008 12:03

Soms kweek ik een klein sikje, het gekke is dat mijn gezichtsbeharing roodachtig is, terwijl ik bovenop bruin haar heb.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 19 apr 2008 17:45

Optimatus schreef:Soms kweek ik een klein sikje, het gekke is dat mijn gezichtsbeharing roodachtig is, terwijl ik bovenop bruin haar heb.

Mijn broer heeft dat ook, en m´n vriend trouwens ook. Niet heel raar dus, ik zie het wel vaker :)

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 21 apr 2008 09:31

Smurffie schreef: Overigens zijn de meeste mannen anders in gezelschap dan dat ze zijn als ze met hun partner samen zijn. Dat merk ik wel heel sterk :)

Kleur dat 'anders' eens in... 8)

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 21 apr 2008 09:44

Stoer doen, bewijsdrang, lollig zijn etc etc etc etc. Geldt trouwens niet voor mijn man, die doet dit alles ook als ie bij mij alleen is :mrgreen:

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 21 apr 2008 11:34

parsifal schreef:
jamillah schreef:

Hoe doe je dat, altijd met een baard van een paar dagen rondlopen. Technisch gezien zijn de haren die op je kin staan misschien een paar dagen oud, dat is waar, maar bij een baard van een paar dagen denk ik toch aan "een paar dagen niet geschoren" en dat is weer niet mogelijk om het altijd te hebben.

Een baardtrimmer doet wonderen op de kortste stand ;)

Goodbye.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 21 apr 2008 11:58

Gershwin schreef:
parsifal schreef:
jamillah schreef:

Een baardtrimmer doet wonderen op de kortste stand ;)

Weet ik, maar ik noem dat toch eerder een baard van zo'n 5mm dan een baard van een paar dagen :)
"Then he isn't safe?" said Lucy.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 21 apr 2008 12:02

Ow, ik zeg het misschien niet goed bedenk ik me nu, ik doe het zonder opzetstukje, dat kan met die ik heb redelijk veilig, en dan krijg je echt het millimeter-werk :)

Goodbye.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 21 apr 2008 14:06

Iets wat ik typisch mannelijk vind: de behoefte om van alles uit te leggen. Of het is een familietrekje, dat kan ook, maar mijn vader en broers hebben dat. Terwijl ze weten dat ik het amper begrijp en het al helemaal niet echt interessant vind, willen ze me per se de werking van een automotor, de wet van de communicerende vaten (en het liefst doen ze het me ook nog voor), de manier waarop je je op een bedrijf moet gedragen om vooruit te komen, waar een of ander onbetekenend plaatsje in hongarije precies ligt, wie een of andere historische held was, uitleggen. Vrouwen hebben deze behoefte veel minder, lijkt het. Ik vind het overigens wel heel schattige neiging bij mannen :) En het doet me ook aan een Jiskefet-sketch denken, Coll help me eens..

Verder is macho-gedrag, indruk willen maken, ook wel typisch mannelijk. Vrouwen hebben dat minder, denk ik.

En mijn voorkeuren wat betreft haar bij mannen zijn inmiddels wel duidelijk, dacht ik zo. Hoe langer hoe beter 8), lang haar vind ik ook echt sexy. En wat betreft borsthaar en baardhaar heb ik niet zo'n duidelijke mening, alhoewel ik een hekel heb aan iemand die een baard probeert te kweken terwijl hij niet genoeg baardgroei heeft :P

Collateral

Berichtdoor Collateral » 21 apr 2008 20:19

Giovannino schreef:Verraden impulsen niet je diepste gedachten? :P

Yep, en andersom. :P

Punt is dat poedertjes inslaan bij de Kruidvat tegenwoordig kan en sociaal geaccepteerd is en everzwijnen afkluiven (o.i.d. uiteraard) niet meer. Sommige mannen blijken dat laatste tegenwoordig toch (weer) te willen. De gasten van die site propageren geen machismo of andere patriarchale denkwijzen. Ze vinden alleen dat mannen tegenwoordig te soft zijn geworden en dat het tijd is voor wat tegenweer.

Mja, laat ze lekker gaan kluiven, denk ik dan. Niet sociaal geaccepteerd? Zijn ze nou echte mannen of niet?

Denk je overigens niet dat die "iets andere hormoonhuishouding" - lees: fiks veel meer testosteron- je anders laat denken en doen dan vrouwen? I mean, bagatelliseer je ook weer niet teveel?

Mijns inziens niet; naast het naakte feit dat ik leef acht ik de rest onbeduidend. Natuurlijk erken ik de verschillen, maar ik vind het zinloos om te denken: ik ben een man dus moet ik me zus en zo gedragen, of om dingen te roepen zoals ze roepen op http://www.remancipeer.nl: 'Hoe wordt je een (nog) leukere man? Gewoon, door met jezelf aan de slag te gaan om je mannelijke kern verder te ontwikkelen...'
Ten eerste: taalfout (en dat hoort niet op een officiële website). Ten tweede: ik hoef niet leuker te zijn dan ik nu ben. Ten derde, en ter zake: ik hèb verdorie geen mannelijke kern. Mijn kern is - als er al een kern is - hooguit te beschrijven als 'leven', en alle labeltjes als 'mannelijk', 'heteroseksueel', 'blank', 'student' etc. zweven daar slechts omheen. :)

Overigens beaam ik je punt dat mannen onderling nogal verschillen. Zelf hou ik best van allerlei 'mannelijke' dingetjes, maar heb ik ook (nogal) wat vrouwelijke trekjes. Ik zit er niet meer zo mee, de goede Schepper aller dingen had vast een fantastisch en uniek product op het oog :P

Iedereen is uniek, behalve ik... Maar ik denk dat je gelijk hebt. ;)

Terug naar “Archief”