Gezin en ... hobby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 mar 2008 09:14

*Annet* schreef:PPM, je kan toch een losse bloem haken en die erop vast maken?
.

endat wil ik dus juist niet :oops: k wil weer iest moeilijksen ingewikkelds...

k ga nu gewoon blokjes haken, en doe ik over mijn grijzelakentje heen! blokjes van roze, paars, en nog wat van die meidekleutjes! k moet alleen nog wel alles halen... dus zal wel poos duren vordat et af is!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 03 mar 2008 13:13

De gymjuffrouw gaat trouwen! Nu moeten we iets doen met een lapje van 15x15 cm. Wie heeft er een leuk idee, want ik heb mijn hersens al zitten pijnigen....

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 03 mar 2008 20:40

pol schreef:De gymjuffrouw gaat trouwen! Nu moeten we iets doen met een lapje van 15x15 cm. Wie heeft er een leuk idee, want ik heb mijn hersens al zitten pijnigen....

Je kunt de kids met textielstiften iets leuks laten maken/tekenen. Dan heb je gelijk iets persoonlijks van de kids zelf. (Ik ga er tenminste van uit dat het de gymjuf van hen is :D )

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 03 mar 2008 20:42

pol schreef:
jantine76 schreef:Ik ben heerlijk aan het naaien. ik heb nog wat zomerlappen van vorig jaar liggen en daar ga ik nu mee aan de slag.. Eerst die maar eens opmaken, voor ik weer nieuwe koop. Leuk patroontje en lekker bezig! Hoeft niet direct klaar, want m'n dochter kan hem nu toch nog niet aan. 't'Is een zomerrok. :)

ben met een bloes bezig voor dochterlief maar een drama!

Is tie al af?
De rok is klaar! Elke keer een stukje. Het was me wel een gepruts met allemaal stroken enzo, maar hij leuk geworden en m'n dochter is er blij mee! En daar gaat het toch maar om.. :lol:

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 03 mar 2008 20:51

jantine76 schreef:
pol schreef:
jantine76 schreef:Ik ben heerlijk aan het naaien. ik heb nog wat zomerlappen van vorig jaar liggen en daar ga ik nu mee aan de slag.. Eerst die maar eens opmaken, voor ik weer nieuwe koop. Leuk patroontje en lekker bezig! Hoeft niet direct klaar, want m'n dochter kan hem nu toch nog niet aan. 't'Is een zomerrok. :)

ben met een bloes bezig voor dochterlief maar een drama!

Is tie al af?
De rok is klaar! Elke keer een stukje. Het was me wel een gepruts met allemaal stroken enzo, maar hij leuk geworden en m'n dochter is er blij mee! En daar gaat het toch maar om.. :lol:

Heb vandaag en morgen 3 peuters over de vloer en woensdag 4. dus denk ik niet dat ik kan overpeinzen hoe het verder moet met die bloes.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 04 mar 2008 11:13

kheb gisteren een nieuwe naaimachine gekregen :yahoooo:
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 04 mar 2008 13:09

rosekapje schreef:kheb gisteren een nieuwe naaimachine gekregen :yahoooo:

Wauw.... wat voor een?

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 04 mar 2008 19:18

Leuk zeg, kun je lekker mee aan de slag.

Ik wil binnenkort weer 'ns tijd vrij maken om lekker kaarten te gaan maken. D'r komt gewoon veel te weinig van ... ik maak 3D-kaarten en kaarten met bijpassend pas-partout (bij het plaatje), etc. 'k Ga regelmatig naar Formido om behangstaaltjes: kun je erg goed gebruiken bij het kaarten maken!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 05 mar 2008 13:39

Bij Action heb ik van de week blokken met gekleurd papier gehaald. 20 velletjes voor 89 cent!!! van dat dunne papier dan, maar is goed om op een kaart te plakken als ondergrond van je 3 D knipsel bijv. of om te scrapbooken.

@ Pol: een lappie van 15x15 is toch ook nix om wat mee te doen? Kijk anders es bij KopieShop (langedijk gorcum geloof ik) of je evt. iets met foto van het betreffende kind wat leuks kan maken?

enne smArtjan, tuurlijk mogen mannen ook hun hobby's hebben, tenminste die van mij wel.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 mar 2008 13:40

Op mijn werk is breien helemaal in.
Dus weken geleden ben ik ook weer es begonnen. Breinaalden en bolletje wol bij de Zeeman gehaald, en begonnen.
Er zijn nu 2,5 bolletjes wol op, en de sjaal wordt steeds langer, en ik vind het gewoon leuk! Whaaa ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 05 mar 2008 13:45

*Annet* schreef:Bij Action heb ik van de week blokken met gekleurd papier gehaald. 20 velletjes voor 89 cent!!! van dat dunne papier dan, maar is goed om op een kaart te plakken als ondergrond van je 3 D knipsel bijv. of om te scrapbooken.

@ Pol: een lappie van 15x15 is toch ook nix om wat mee te doen? Kijk anders es bij KopieShop (langedijk gorcum geloof ik) of je evt. iets met foto van het betreffende kind wat leuks kan maken?

enne smArtjan, tuurlijk mogen mannen ook hun hobby's hebben, tenminste die van mij wel.

Het is een echt prullappie natuurlijk. Ze willen van alle lappen een deken maken. Maar 15x15 kun je zo weinig mee. En textielverf best. Maar 2 peuters kunnen alleen nog maar krassen.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 05 mar 2008 19:51

Hé Annet, waar op Flakkee heb je een Action? Of heb je 't buiten 't eiland gezocht? :mrgreen:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 06 mar 2008 07:08

LeChat schreef:Hé Annet, waar op Flakkee heb je een Action? Of heb je 't buiten 't eiland gezocht? :mrgreen:

Drama vanzelf, maar ik hoorde dat ie in Goes zat! Als ik weer wat wil pb ik jouw wel ff.

Maarre, we waren zaterdag voor het eerst van het eiland af sinds we hier wonen. Als ik in mijn place op opgroeien ben spurt ik altijd ff naar Action. Een hele bijzondere stad is dat, waar Action met de eerste winkel is begonnen.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 mar 2008 08:39

pol: je kunt Nijntje erop borduren ;) eerst tekenen en dan de streepjes overgaan met een draad, dat is wel te doen volgens mij. Of de namen van de kinderen. 't Kost alleen wel wat moeite... ze maken het je ook niet makkelijk ofzo!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 06 mar 2008 09:17

maak je zelf er toch wat op en laat je de kinderen er wa op schrijven!

gister op het stoffenspektakel twee lappen gehaald! nu moet ik dr nog rokken van maken :)

Terug naar “Archief”