Galateia schreef:Jamillah, ik weet niet waar je woont, maar je twijfel tussen Gouda en Ede vind ik wel een opmerkelijke. Want dat ligt nogal uit elkaar en volgens mij heeft elke zichzelf respecterende grote stad wel een hogeschool met een PABO?
Ik woon in principe dichter bij Gouda. (als je de pont mee hebt

) maar door verschillende mensen werd mij Ede aangeraden omdat het een goede school is. Heel bekend bij heel veel verschillende basisscholen. (de basisschool in ons dorp bijv neemt graag studenten 'van Ede' aan.
Veel praktijk, minder theorie. Christelijk. En verder nooit gekeken dan mn neus lang is. Het is Gouda of Ede, geen idee of en waar op andere scholen een PABO zou zijn. Je gaat toch naar een school waar je al ooit (goede verhalen) van hebt gehoord?
Ik heb trouwens een keuze mogen maken. Met het oog op mijn jonge gezinnetje heb ik besloten over 2 jaar in september te beginnen in Ede. Voor na de zomervakantie ga ik alvast solliciteren voor parttime onderwijsassistent om weer een beetje 'in het vak' te komen.
Het liefst was ik morgen begonnen met de studie maar ach. Hier sta ik. Ik kan niet anders.
Heel vervelend trouwens dat ik nu opmerkingen krijg uit mn omgeving van: ik wist wel dat je niet zou gaan... En mn schoonzusje zei zelfs:'Ik moet het nog zien dat je het red.'
Arch, daarom heb ik dit topic eigenlijk een beetje gemeden maar kon er nu toch niet meer omheen. Ik heb nu 7 jaar gewacht er kunnen er nog wel 2 bij..
Bedankt voor jullie reacties trouwens Ara en Raaf.