Moeder en studie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 17 feb 2008 21:10

wat leuk om te horen Jamillah dat je een cursus doet! (heb het nu pas gelezen :oops: )
Ik ben dan nog weliswaar geen moeder, maar doe ook een opleiding. 1 dag in de week naar school voor de VIG opleiding. Ik heb ook een gezeur aan m'n hoofd gehad met: "Nu zullen er zeker nog wel geen kinderen komen." en "Hoe doe je dat dan? Want als er een kind komt dan....." (vul zelf maar in)
pfff (even offtopic)

maar het is zeker wel een uitdaging!! Succes er mee en ik hoop dat je slaagt. Hoelang duurt het?? (ik heb niet alles gelezen :oops: ) bij mij 3 jaartjes....
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 17 feb 2008 21:33

Funlover schreef:
jamillah schreef:@Funlover, als ik start dan start ik het liefst meteen in september aan de Driestar in Gouda. Daar heb ik onlangs ook gezeten en ik vind het een heel fijne school. Voor welke groep sta jij?

Hee Jamillah.
Ik ben opt moment bijna klaar met de pabo in Gouda. Heb alles gehaald, moet alleen mijn lio nog volbrengen, en daar ben ik nu mee bezig.
Heb de 0 groep dus echt eigen klasje, eigen kinderen en mag aansluitend tot de zomervakantie blijven werken.

De pabo in Gouda is een super fijne school...! Een aanrader dus...! Hele positieve sfeer etc....
Voor welke doelgroep zou jij les willen geven?

Ik ga zowieso naar de open dag inderdaad.. Ik ben erg aan het twijfelen geraakt of ik niet toch moet wachten tot mijn jongste op school zit. Dat is nog twee jaar wachten maar dan zou ik wel de duale versie kunnen doen. 2.5 dag werken en 2 dagen naar school. Wel heftig maar als de kids op school gaan beter te regelen. Het betekend dan dat ik met twee jaar klaar kan zijn en als ik nú in sept de avondpabo in Gouda zou starten ben ik in principe net zo snel klaar.

Het is nu echt de voors en tegens tegen elkaar afwegen.. Als ik over twee jaar naar Ede ga, dan ga ik wel nu al solliciteren voor een parttime job als onderwijsassistent om in elk geval weer 'in het vak' te komen.

@Kwebbel, zoals je leest dus nog niet gestart met de studie maar nog aan het dubben.. Deeltijd 4 jaar, duaal 2 jaar maar pas starten over 2 jaar.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 17 feb 2008 21:37

Merisja schreef:Ben je hier en daar al bij wat scholen navraag aan het doen, Jamillah, of je er eventueel kunt werken? Misschien moet je ook die open dag eerst maar eens afwachten; heerlijk al je vragen spuien enzo. Je hoort nu van alles van alle kanten en dan weet je het op een gegeven moment ook niet meer. En dat gevoel wat je hebt: ik wil wat gaan dóen!!!! Dat is zo herkennend! Echt, als het ook maar even kan zou ik het echt aanraden om na de zomer te gaan beginnen! Elk jaar eerder is er weer één! MAar goed, dat is ook een beetje mijn gevoel...

Er is een email de deur uit naar mijn oude basisschool of ik niet eens langs mag komen voor een gesprek. Vooral voor advies in de keuze die ik moet maken. De directeur ken ik vrij goed en heeft heel veel ervaring met studenten. Ook met her-intreders en moeders die de pabo zijn gaan doen.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 feb 2008 22:19

schat, ik had het al gezegd: GAAN

maar dan wel al in september

Ik wilde het ook maar ben er te lui voor.

Leuk man weer beetje klieren in de schoolbanken, docenten pesten, spijblen, roken op het plein en zo meer. :mrgreen:

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 18 feb 2008 12:05

jamillah schreef:
Ik ga zowieso naar de open dag inderdaad.. Ik ben erg aan het twijfelen geraakt of ik niet toch moet wachten tot mijn jongste op school zit. Dat is nog twee jaar wachten maar dan zou ik wel de duale versie kunnen doen. 2.5 dag werken en 2 dagen naar school. Wel heftig maar als de kids op school gaan beter te regelen. Het betekend dan dat ik met twee jaar klaar kan zijn en als ik nú in sept de avondpabo in Gouda zou starten ben ik in principe net zo snel klaar.

Het is nu echt de voors en tegens tegen elkaar afwegen.. Als ik over twee jaar naar Ede ga, dan ga ik wel nu al solliciteren voor een parttime job als onderwijsassistent om in elk geval weer 'in het vak' te komen.

@Kwebbel, zoals je leest dus nog niet gestart met de studie maar nog aan het dubben.. Deeltijd 4 jaar, duaal 2 jaar maar pas starten over 2 jaar.

Volgens mij is het op de Driestar zo als je duaal doet, dat je dan 2.5 dag voor de klas staat en gewoon die 2 avonden naar school gaat en dat je opleiding dan 3 jaar duurt. Ikzelf ben nl ook bezig om hier ergens in de buurt vast aan de slag te gaan en de directeur van die school zei toen zelf al: je kan wel duaal gaan doen. Heel misschien gaat het bij mij dus wel lukken. Ik ben ook bij mijn oude school geweest en heb daar een dagje meegelopen in verschillende groepen. Echt heel leuk! Zeker een aanrader!

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 20 feb 2008 15:37

x
Laatst gewijzigd door *|Scatie op 29 sep 2008 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 20 feb 2008 15:51

Superdesuper Jammie!

Enneh..ik heb na april ook weer tijd zat :mrgreen: dus als het moet kan ik ook nog iets doen of op die bengels van je passen :wink:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 21 feb 2008 22:25

ik zou er zelf bijna zin in gaan krijgen, maar oke hier staan nog andere plannen op stapel.
Succes met je keuze iig. Als je nog een school zoekt, hier in OA zit ook een hele goeie, en positief christelijk ook niet onbelangrijk.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 15 mar 2008 12:24

En, Jamillah, hoe was de open dag in Gouda? Weet je al wat je na de zomer gaat doen?

rafaell

Berichtdoor rafaell » 15 mar 2008 13:20

Succes met het maken van de juiste keuze Jamillah :)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 mar 2008 15:31

jamillah schreef:Dank! En buiten dat, je weet niet wat er in de toekomst gebeurt maar als ik alleen kom te staan en moet gaan werken is het veel gaver om werk te hebben waar ik altijd van gedroomt heb dan 5 dagen op de markt te gaan staan.

Gedroomd. 8)

Nu mag ik dat zeggen, want daarmee help ik je bij het verwezenlijken van je droom! 8-[

Veel succes! :D

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 15 mar 2008 17:19

Smurffie schreef:Superdesuper Jammie!

Enneh..ik heb na april ook weer tijd zat :mrgreen: dus als het moet kan ik ook nog iets doen of op die bengels van je passen :wink:

Deze uitspraak moet je goed onthouden. Dan kun je haar er lekker mee om de orden slaan :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 15 mar 2008 17:20

Jamillah, ik weet niet waar je woont, maar je twijfel tussen Gouda en Ede vind ik wel een opmerkelijke. Want dat ligt nogal uit elkaar en volgens mij heeft elke zichzelf respecterende grote stad wel een hogeschool met een PABO?

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 15 mar 2008 22:49

Galateia schreef:Jamillah, ik weet niet waar je woont, maar je twijfel tussen Gouda en Ede vind ik wel een opmerkelijke. Want dat ligt nogal uit elkaar en volgens mij heeft elke zichzelf respecterende grote stad wel een hogeschool met een PABO?

Ik woon in principe dichter bij Gouda. (als je de pont mee hebt 8) ) maar door verschillende mensen werd mij Ede aangeraden omdat het een goede school is. Heel bekend bij heel veel verschillende basisscholen. (de basisschool in ons dorp bijv neemt graag studenten 'van Ede' aan.
Veel praktijk, minder theorie. Christelijk. En verder nooit gekeken dan mn neus lang is. Het is Gouda of Ede, geen idee of en waar op andere scholen een PABO zou zijn. Je gaat toch naar een school waar je al ooit (goede verhalen) van hebt gehoord?

Ik heb trouwens een keuze mogen maken. Met het oog op mijn jonge gezinnetje heb ik besloten over 2 jaar in september te beginnen in Ede. Voor na de zomervakantie ga ik alvast solliciteren voor parttime onderwijsassistent om weer een beetje 'in het vak' te komen.

Het liefst was ik morgen begonnen met de studie maar ach. Hier sta ik. Ik kan niet anders. 8)

Heel vervelend trouwens dat ik nu opmerkingen krijg uit mn omgeving van: ik wist wel dat je niet zou gaan... En mn schoonzusje zei zelfs:'Ik moet het nog zien dat je het red.'

Arch, daarom heb ik dit topic eigenlijk een beetje gemeden maar kon er nu toch niet meer omheen. Ik heb nu 7 jaar gewacht er kunnen er nog wel 2 bij..

Bedankt voor jullie reacties trouwens Ara en Raaf. :D

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 15 mar 2008 22:52

Jamillah, wat is nou 2 jaar? Over 2 jaar laat jij die **** gewoon even een poepie ruiken :mrgreen:

Terug naar “Archief”