gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 11 feb 2008 16:48

wat ik trouwens wel erg fris vind: onze nieuwe wcblokken :mrgreen: Die doe je in de stortbak en iedere keer als je doortrekt komt er blauw of groen water! Vind het er beter uitzien dan die wceend die je aan de bril hangt! En als je echt weinig tijd hebt haal je gewoon een vochtig toiletpapiertje over de bril, eerst de bovenkant, dan de onderkant en doe je het na met doorg toiletpapier. Dat doe ik meestal als ik onverwacht bezoek krijg, even snel naar de wc gaan en dan schoonmaken 8)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 feb 2008 17:03

lammetje schreef:
Evelien schreef:De wc elke dag schoonmaken is totaal niet nodig (en heeft dan ook niks te maken met hygiene)

Ik vind de wc, als hij door 2 mensen intensief gebruikt wordt (die niet buitenshuis werken) echt wel vies hoor! Moet je maar eens de bril omhoog doen aan het einde van de dag, dan zitten er vaak spetters aan de onderkant. Ook van het water v/h doorspoelen, maar vind het echt onfris.
Enne met kinderen is het helemaal nodig want er zijn behoorlijk wat kinderen die ernaast plassen...

Ik doe het nu zo'n 3 keer in de week en als er visite komt vaker (voor en na de visite) gewoon omdat het dan fris ruikt en ik ben vies van anderen op mijn wc 8)
Overigens alles met bleek, gewoon omdat ik dat lekker vind ruiken. (doe trouwens bijna alles met bleek, in mn pyama :mrgreen: ) Alleen de meubels niet.

uhm ik heb 5 jaar in de huishouding gewerkt. dus k ben ook niet dom hoor. :wink:

(ik klets echt niet uit m'n nek)

Weet je hoeveel vrouwen er zijn die (als ze visite krijgen) ff snel naar de wc gaan om hun wc schoon te maken, maar vervolgens hun handen niet (goed) schoonmaken! :wink:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 feb 2008 17:23

Als er iets goed schoongemaakt moet worden zijn het wel de kranen en de deurklinken. Vooral de kranen, want eerst doe je met je vieze handen de kraan open draaien en dan met je schone handen pak je weer die zelfde kraan beet.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 11 feb 2008 17:32

En wat te denken van de deurklinken en het lichtknopje?
Vroeger waren ze ook niet zo hygienisch en waren de mensen minder ziek dan vandaag de dag!
:wink:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 feb 2008 17:32

als de mannen zitten op de plee met alels... dan doe ik de wc ook minder... et blijft dan veel schoner!

vaak staathier de bus bleek om et hoekje.. dus elke dag ff de borstel dr door vink wel ptettig!

k vind de mannen wat dat betreft met wc's enzo de grootste vuilmakers!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 feb 2008 17:43

Helemaal mee eens kamille!

Ik poets enkel als ik vrij heb of ik te veel troep op de vloer vind liggen. De vaat laat ik ook gerust een paar dagen staan en was het in 1 keer af. De wc en badkamer als ik vind dat het nodig is net als mijn bed.

Ben er nog niet ziek van geworden!

Daarbij mag je best zien dat er in een huis geleefd word
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 feb 2008 17:44

ik hou wel van schoon en netjes... alleen lukt het mij nu niet om allllles schoon te krijgen!! de kom van de visjes is lichtelijk groen! miss had ik die beter kunnen schoonmaken in de tijd dan dat ik hier me tijd verdoe! :oops:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 11 feb 2008 18:00

haha dat wilde ik niet vragen, hoe komt het dat zoveel ijverige huisvrouwen zoveel op refoweb zitten :wink:

Maarre de deurklinken neem ik ook altijd mee met bleek, het lichtknopje, wc rolhouder en het knopje om de wc door te trekken ook....
Boven wel wat minder in de slaapkamers, maar daar maak ik zowieso veel minder schoon.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 feb 2008 18:17

ik doe de lsaapkamers juist wel veel! k zuig daar zeker drie keer in de week en stoffen ook wel twee keer! als ik hetniet doe.. dan doe ik snachts niks anders als niessen en neus snuiten!
het bed doe ik altijd elke week.. al zo uik eht liever nog vaker doen! heerlijk zo schoon bed...

nu nog ff de was... en no gzuigen.. en dan ben ik er al weer klaar mee voor vandaag! en dan woensdagmorgen kan ik weer! morgen ga ik behangen.... en dan is et kamertje voor Julia eindelijk af!!!

Esther89
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Esther89 » 11 feb 2008 19:58

Ik zie haar zeker niet als slaaf of werkster, ik doelde alleen maar op het feit dat ik niet weet wat het is om een huishouden te runnen omdat mijn moeder dat doet... oke?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 feb 2008 20:03

Ik heb nog nooit druppels onder de bril zien zitten, maar misschien komt dat wel doordat mijn mannetje zit op de wc (kweenie of ik dat wel mag zeggen...)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 feb 2008 20:09

Lalage schreef:Ik heb nog nooit druppels onder de bril zien zitten, maar misschien komt dat wel doordat mijn mannetje zit op de wc (kweenie of ik dat wel mag zeggen...)

daar komt het denk ik door!! me mannetje ook een tijde gedwongne.. maar die vind et veel te veel werk om telkens te gaan zitten!! :mrgreen: k weet ook niet of ik dit wel mag zeggen :)

esther89.. help je je moeder niet met schoonmaken!! ik deed thuis iedere week altijd de wc groot.. en mijn moeder de douche! zo had zij ook zelf nog een beetje vrije tijd!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 11 feb 2008 20:15

Ik ben net keihard gevallen tijdens het schoonmaken! :cry: Ik stond op de badrand om langs het plafond school te maken. Ik had het bad al uitgespoeld en dat was dus nat. Ik stap naar beneden en ga gigantisch onderuit, knal met mijn arm tegen de wasbak aan en klap mn tenen dubbel. Ik heb het wel weer even gehad met schoonmaken. En voordat jullie beginnen, de preek: een nat bad is glad! heb ik al van mn man gehad :mrgreen:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 feb 2008 20:17

wat zijn mannen dan lief hé... door lekker te preken, ipv te zeggen.. liefje laat dat de volgende keer maar aan mij over!!

zo stuiterde ik een keer van de trap met een volle wasmand n de ene hand en een volle vuile in de andere...
zijn ractie.. .loop dan twee keer... ipv.. schat ik doe dat wel de volgende keer

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 11 feb 2008 20:21

Hahaha, hij was eerst wel een beetje meelevend, maar daarna begon hij gewoon hartelijk te lachen. Ik krijg heel snel blauwe plekken (en dit wordt dus een mooie) en mn man zegt: ze denken straks nog dat ik je sla!

Terug naar “Archief”