Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 feb 2008 16:34

Ik ben ook giga verkouden en heb denk voorhoofd holte ontsteking als ik buk dan lijkt wel of mijn hoofd uit elkaar klapt. maar vanmorgen toch gewoon gewerkt beetje moeten behelpen enz.
Maar ik meld me niet ziek zijn al heel veel zieken en ik heb geen koorts of zo dus probeer beste van te maken dan maar wat langzamer
beterschap allemaal

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 feb 2008 20:31

liefie schreef:Ik ben ook giga verkouden en heb denk voorhoofd holte ontsteking als ik buk dan lijkt wel of mijn hoofd uit elkaar klapt. maar vanmorgen toch gewoon gewerkt beetje moeten behelpen enz.
Maar ik meld me niet ziek zijn al heel veel zieken en ik heb geen koorts of zo dus probeer beste van te maken dan maar wat langzamer
beterschap allemaal
pff da's nog heftiger zeg!! Maar als je ziek bent, ben je ziek hoor. (oke geldt voor mij ook dus.... :wink: ) moeten ze maar zorgen dat ze wat achterwachten hebben, of gaat de teamleider zelf maar lekker aan t werk :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 feb 2008 21:02

zolang ik niet ziek in bed moet liggen werk ik gewoon :D thuis kan ik ook niet stil zitten dus ga liever aant werk.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 24 feb 2008 21:09

Dat heb ik dus ook...zolang ik nog vooruit kom, blijf ik domweg door werken, vorige week hebben m'n collega's me naar huis gestuurd, ik was heel erg verkouden en had totaal geen stem meer, was op zich wel lachwekkend met onze dove bewoners :lol:
Uiteindelijk maar uurtje eerder naar huis gegaan, werd bijna letterlijk de deur uit gezet 8)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 24 feb 2008 21:20

Ik meld mij ook pas zziek als ik echt niet meer kan. In december gedaan. Halverwege de dienst kon ik niet meer en dat was al een week lang zo. Toen toch maar ziek gemeld. Als ik mij eenmaal heb ziek gemeld blijf ik wel echt uitzieken.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 feb 2008 21:06

Wat ik enorm irritant vind is, zijn mensen die zich tijdens een dienst ziekmelden en naar huis gaan. Want dan is het te laat om een ander erbij te roepen, en moet ik dus verder in mijn uppie.
Meld je dan gewoon meteen ziek 's morgens.
Maargoed, ook ik meld me zelden of nooit ziek, maar ben het ook nooit, of alleen op een vrije dag ofzo, dat scheelt denk ik.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 feb 2008 21:56

ja daar ben ik het mee eens dan zit je echt! maar zo ziek ben ik nog nooit geweest dat ik niet meer kon werken gelukkig maar!

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 26 feb 2008 14:03

zou dit niet gewoon een trekje van plegen en zorgende zijn. Want ik herken het in mij zelf ook haha.
Ik ben laatst in de nachtdienst naar huis gegaan, (we zaten dit keer met z'n 2en en het was gelukkig niet druk, normaal ben je alleen). Ik ben door de arts die nacht naar huis gestuurd, omdat het niet meer ging. De avond ervoor voelde ik eigenlijk weinig, had geen stem meer, nou ja dat kan. In de nachtdienst hoef je toch minder te praten en verder voelde ik me niet meer zo verkouden als de dag ervoor. Midden in de nacht diarree, overgeven. Ik heb het nog volgehouden tot 5 uur. En toen ging het echt niet meer. Ik moest echt naar huis van de arts. daarna wel heerlijk 4 dagen uit geziekt en toen kon ik er weer tegen aan.
Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 26 feb 2008 14:30

Ten dele denk ik wel dat het ligt aan de type mensen om zo maar te zeggen. Al heb ik ook collega's die echt om het geringste thuis blijven.

Wat Femke zegt heb ik ook wel. Al heb ik het ook 1 keer gedaan omdat het echt niet meer ging. Ik heb een collega die tijdens haar zwangerschap alleen maar zat en maar zuchte. Dan heb ik echt zoiets van: of blijf thuis of kom werken en dan niet zo zielig hangen, want dan zit je alleen maar in de weg.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 feb 2008 15:06

ja precies!

(wetend in je achterhoofd dat er weinig invallers/vervang etc. zijn, meld je je ook minder snel ziek)

Gerdien, hoe is het afgelopen met jouw? je was bezig met de kinderthuiszorg?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 26 feb 2008 16:36

Ik draai de dienst dan nog liever alleen, zonder invaller er bij, dan dat gezucht, steun kreun en gehang om je heen.

Ik heb vorige week gesprek gehad en dat was positief. Vandaag weer contact met se gehad en er wordt nu een datum gepland waarop ik een gezin ga ontmoeten. Op grond daarvan kan de familie en ik nog beslissen of we met elkaar gaan samen werken of niet. Ik ga dan 1 middag in de week: van 1 tot 6 bij ze oppassen. en ook nog 1 keer in de maand een avondje. Ben wel erg benieuwd, maar als ik het door gaat moet ik wel even van alles gaan regelen. Dus mag me er wel is meer in gaan verdiepen ;)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 feb 2008 17:10

klinkt leuk!

Mijn zwager die gaat 1 keer in de maand op zaterdag met een jongen met het syndroom van down spelen. (voetballen, fietsen, puzzelen etc.).
Dat vindt hij echt helemaal geweldig.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 27 feb 2008 21:04

Ah, dus 't was toch beter dan de eerste indruk, GerdienB? Leuk!!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 27 feb 2008 23:27

Ik herken mij ook in bovenstaande verhalen haha, ben ook bijna nooit ziek. Ik ga altijd door totdat ik echt op instorten sta..

Gisteren is er tijdens mijn dienst iemand overleden. De arts wilde nog morfine spuiten, en op het moment dat hij het doet is het eigenlijk niet meer nodig. Binnen 10minuten was ze overleden..
Ik was die avond daarvoor met de arts meegelopen. De vervangend arts ging mee. Prima. Ik ging ook mee, uitgelegd dat ik leerling was en als ik domme vragen stelde dat hij dan niet vreemd op moest kijken.
Goed. Ik moest van mijn teamleider vragen of hij formulieren wilde ondertekenen. Eentje was geen probleem, de andere wilde hij niet ondertekenen. Dat was het zorgcodicil. De arts zei dat hij het niet wilde ondertekenen omdat hij niet voor deze mevrouw wilde beslissen of ze nog gereanimeerd wilde worden. De mevrouw was op ademen na overleden, in de laatste fase van dementie en het leven. Mijn collega's hadden zoiets van: Dan ga je toch niet meer reanimeren???? Persoonlijk had ik haar dan rustig in laten slapen.
Arts gaf ook geen pijnbestrijding meer omdat zij geen pijn aangaf... Ze kon geen pijn aangeven want ze kon al een tijd niet meer praten (dementie)..

Uiteindelijk gisterenmiddag overleden. De opdracht van afleggen en familie begeleiden bij overlijden stond in mijn boek voor het eerste leerjaar om af te tekenen. Ik heb het NIET gedaan omdat ik er best wel emotioneel onder was. Nog nooit was iemand overleden in mijn dienst, dit was de eerste keer.
Mijn collega's zeiden van: "Ach doe toch joh. Unieke kans, die komt bijna niet voor. Doe het maar. Zet je er overheen, blablabla." Ik vind het persoonlijk best eng om iemand af te leggen en omdat ik ook best emotioneel was heb ik het niet gedaan. Het is dan misschien een unieke kans en als ik over 2 jaar wellicht geslaagd ben moet ik het misschien ook wel zelf kunnen maar ja.. dat zien we dan wel weer tegen die tijd.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 28 feb 2008 00:04

heftig Kwebbel!! Strerkte

Terug naar “Archief”