Ah, een topic over de vakantie voor de komende zomer is er al!
Ik liep al met gedachten er eventueel een te openen, aangezien ik er mijn gedachten over heb. Maar dat is dus niet meer nodig.
Mijn wens om eens naar de Verenigde Staten van Amerika te gaan is nog altijd onvervuld. Kost wel stevig wat geld, dat wel. Ik kan niet zeggen dat ik het niet heb, alleen heb ik een beetje een hekel aan het uitgeven van grote bedragen. Maar als ik er eens heen wil, zal het er toch van moeten komen.
Bij
Beter-uit Reizen hebben ze een
reis naar de Verenigde Staten. Maar waarom staat Beter-uit in mijn geheugen te boek als organisatie waar ik niet echt wat gezien heb? O ja, ik weet het weer. Dat heeft te maken met de leeftijdscategorieën. De jongerenreizen zijn daar voor de leeftijd 18 t/m 30 jaar, en daar val ik buiten. Dat zie ik op de webstek niet terug, maar het staat in de reisgids van de jongerenreizen. Uiteraard kan ik opbellen om voor de zekerheid een beeld te krijgen hoe het precies zit.
Er is ook een
alle-leeftijden-reis, maar dat trekt mij niet zo. (Nee, ook nog nooit geprobeerd.)
Amarant Reizen heeft ook een
vakantie naar de Verenigde Staten.
Vorig jaar ben ik met die organisatie naar Cornwall geweest. Dat was een echte wandelvakantie. Ik vond het behoorlijk intensief. De lichamelijke inspanning van zo'n actieve reis kan ik op zich wel aan. Alleen kan ik psychisch wel eens wat meer behoefte aan rust voelen dan ik daar krijg. Tenminste, dat was mijn ervaring toen. Een jaar eerder was het heel anders, maar dat was dan ook een ander soort vakantie.
Wat mij een beetje tegenstaat aan Amarant, is de hele tijd dat gezing uit de Opwekkingsbundel. Dat is bij Beter-uit Reizen anders. Wat dat betreft heb ik van Amarant Reizen een wat 'evangelischere' indruk, terwijl Beter-uit in dat opzicht wat gemengder op mij overkomt. De reisleidster was weliswaar officieel gereformeerd-vrijgemaakt, maar had wel overduidelijk een 'evangelische' inslag. En het jaar ervoor was er een echtpaar als reisleiding, die ook duidelijk 'evangelisch' was. Dan ben ik zelf toch wat anders. Dat 'evangelische' is mijn ding niet echt.
Overigens hebben ze daar ook een
reis naar Rusland! Dat is niet verkeerd! Dat ben ik eigenlijk nog nooit tegengekomen. Zoiets wil ik ook een keer doen.
Op vakantie met
Amicitia, een reformatorische reisvereniging, lijkt mij wel mooi. Alleen heb ik daar nog niet echt iets gevonden wat naadloos aansluit op mijn reiswensen. Een vakantie naar
Brazilië is op zich wel aardig, maar ik zie het nou niet direct als een 'must'.
Italië is altijd mooi om heen te gaan. Ik ben er inmiddels vier keer geweest. Wat dat betreft niet een heel spannende keus. Maar ik zal er vast nog wel eens komen. (Sì, parlo italiano!

)
Ik ben er nog niet uit wat ik precies ga doen. Ik moet er nog over nadenken.