Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 dec 2007 16:24

Andre: of jij hebt lang geleden een huis gekocht of je krijgt huursubsidie. Dat scheelt.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 dec 2007 16:26

kwebbel schreef:brrr wat koud!! Heb je daar een speciale reden voor? (had je dat al genoemd/heb ik er overheen gelezen ...? :oops: )
8)

k hou van lekker fris in huis.. en 15 graden is echt niet koud hoor!! gewoon aan wennen! lekkere pantoffels aan.. plaidje dr bij... en dan gaat et uitstekend!!!

boven is het hier dus nog veel kouder.. k denk als het hard vriest dat je ook wel rond de 6 graden zit... heeeerlijk...

André

Berichtdoor André » 28 dec 2007 16:29

Lalage schreef:Andre: of jij hebt lang geleden een huis gekocht of je krijgt huursubsidie. Dat scheelt.
1987;/

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 dec 2007 17:44

Vaste lasten zijn voor ons:

hypotheek, auto verzekeringen, auto belastingen, gas, water, elektriciteit, telefoonrekeningen van huistelefoon en mobiels.

En ik ben toch blij dat wij altijd een warm huis hebben hoor. Ik werk liever een half uurtje extra om de verwarming altijd als ik er ben op 20 te hebben, dan dat halve uurtje minder en een plaid te moeten pakken :? We hebben niet voor niets een verwarming :)

Die van ons staat overdag altijd aan. Hij gaat door de weeks om half 11 op 15. En om 7 uur gaattie op 20. En dan blijftie aan. OMdat ik niet elke dag werk overdag. Soms zet ik em op continu 17 of 18 als ik wegga, maar ik weet hoe vervelend ik het vind om in een koud huis te komen, dus dat doe ik mn man ook niet aan.

En in bad ga ik ook echt wel lekker meerdere keren per week. Dat zijn geen dingen waar ik op bespaar. Ik bespaar veel liever op boodschappen. Geen koekjes, geen snoepjes, het goedkoopste van alles.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 28 dec 2007 19:22

Brrrr paprikameisje, hier is het altijd 21 graden..

's nachts niet natuurlijk, ik meen dat de verwarming om 22:00 uur uit gaat. In de kamer staat de houtkachel te snorren.

Als er kinderen zijn moet het wel warmer zijn. We vergeten wel eens de platen boven aan te doen en dan zijn die kleine pootjes net ijsklompjes..

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 28 dec 2007 22:10

Boven staat bij ons de cv niet aan, alleen overdag bij Sarah op dr kamer een beetje als ze gaat slapen dat het dan wel een beetje warm is, maar niet extreem, dat lijkt me niet gezond.

André

Berichtdoor André » 28 dec 2007 22:22

MissF schreef:Vaste lasten zijn voor ons:

hypotheek, auto verzekeringen, auto belastingen, gas, water, elektriciteit, telefoonrekeningen van huistelefoon en mobiels.
Dus je hebt geen opstalverzekering, inboedelverz., wa verz., krant, uitvaartverz., internet, gemeentelijke belastingen, waterschapsbelasting, om nog maar eens iets te noemen? Dat zijn m.i. ook redelijk vaste lasten, toch?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 28 dec 2007 23:06

dat zijn ook vaste lasten volgens mij ja.
Wij hebben geen uitvaartverzekering, geen krant (die gaat ongelezen bij het oud papier, dus zonde van het geld) Internet en telefoon betaald het werk van vlieger en de verzekeringen van de auto/huis en rechtsbijstand gaat per jaar. Vind ik ideaal, je moet wel even sparen maar je bent er wel in 1 keer van af en je krijgt korting 8)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 dec 2007 08:49

André schreef:
MissF schreef:Vaste lasten zijn voor ons:

Dus je hebt geen opstalverzekering, inboedelverz., wa verz., krant, uitvaartverz., internet, gemeentelijke belastingen, waterschapsbelasting, om nog maar eens iets te noemen? Dat zijn m.i. ook redelijk vaste lasten, toch?

Ja hoor, dat zal allemaal wel. Ik heb ook niet gemeld dat dat alles was :)
Maar van die dingen ben ik allemaal niet zo op de hoogte ;) Dat is best handig aan van 1 loon dat allemala betalen, het loon komt, en het is er meteen weer af :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 29 dec 2007 10:41

Wij hebben ook geen uitvaartverzekering, maar zorgen wel dat we wat geld op de bank hebben. We hebben wel zo'n verzekering aan de hypotheek gekoppeld: als een van ons iets overkomt, worden de lasten verlaagd zodat je niet hoeft te verhuizen om financiele redenen.
Trouwens: een auto is duur... mijn man betaalt dat mooi van zijn loon. Ik koop servies van het mijne, want dat vindt hij dan weer niet nodig :)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 29 dec 2007 10:54

Lalage schreef:Wij hebben ook geen uitvaartverzekering, maar zorgen wel dat we wat geld op de bank hebben. We hebben wel zo'n verzekering aan de hypotheek gekoppeld: als een van ons iets overkomt, worden de lasten verlaagd zodat je niet hoeft te verhuizen om financiele redenen.
Trouwens: een auto is duur... mijn man betaalt dat mooi van zijn loon. Ik koop servies van het mijne, want dat vindt hij dan weer niet nodig :)
vind je dat niet gevaarlijk ? Zorgen dat je nog wat op de bank heb staan? Ik bedoel, er kan altijd iets gebeuren zodat het kapitaal daalt of zelfs opraakt...... Wij hebben allebei wel een uitvaartverzekering en idd wat jij ook al zei: een verzekering aan de hypotheek gekoppeld. :) dat vond ik handig geregeld! :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 29 dec 2007 10:58

Die verzekeringen vind ik maar dubieuze dingen, alleen al de manier waarop men probeert het je aan te smeren... zo'n gladjakker aan de deur. Als je het geld zelf spaart heb je er denk ik meer aan.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 29 dec 2007 11:01

Reken op minimaal 5.000 euro voor een simpele begrafenis pp!!
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 29 dec 2007 11:03

Lalage schreef:Die verzekeringen vind ik maar dubieuze dingen, alleen al de manier waarop men probeert het je aan te smeren... zo'n gladjakker aan de deur. Als je het geld zelf spaart heb je er denk ik meer aan.
lol :lol: laatst hadik er een aan de deur van nuon, die wilde dat wij overstapten van eneco naar nuon... nou echt niet dus!!
En op (naturlijk.......) onze huwelijksreis werd mijn man gebeld door een bank, of wij een lening wilden afsluiten. Ik heb de telefoon overgenomen en dit tegen haar gezegd:
"Mevrouw, luistert u eens. Ten eerste heb ik u niet gevraagd om mij te bellen. Ik ben op vakantie, dus ik vind het hinderlijk dat u mij belt. Ten tweede heb ik u mijn nummer niet gegeven dus u heeft het recht niet om mij zomaar iets aan te smeren. En ten derde: alstublieft!!! GET A LIFE." Nooit meer wat van gehoord :D raar he :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 dec 2007 11:04

hier ook geen uitvaartverzekering.. wel een levensverzekering wat moest bij de hypotheek....
gewoon zorgen voo voldoende spaarcenten dan kom je een heel eind!

Terug naar “Archief”