Vuurwerk-topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 31 dec 2007 22:33

Dat geknal is niks, je krijgt er hartverzakkingen van. Vooral als het van te voren en onverwachts wordt afgestoken. Hè Jip86 :wink:
Leef je droom.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 01 jan 2008 02:00

het was weer mooi, al dat vuurwerk. Echter, ik heb voor mijn ogen het twee keer bijna goed fout zijn gaan. 1 vuurpijl was niet stabiel en ontplofte een meter of 5 van mij vandaan. De vuurpijl erna viel met fles en al om en schoot richting een ander groepje mensen. Gelukkig ging het in beide gevallen goed en raakte er niemand gewond.

Laten we alvast even stil staan bij alle mensen waarbij het NIET goed ging.. :?

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 01 jan 2008 16:49

Hier in arnhem waren de jongens (ik als meisje stond veilig bij het raam te kijken) al weer na 10 minuten ofzo binnen. Het was supermistig, de lantaarnpaal was een vaag vlekje en we konden niet meer zien wat de buren aan het doen waren. In een volksbuurt is dat wel een beetje eng...
Het is allemaal goed gegaan. Het siervuurwerk was dit jaar helaas wel weggeschoten geld, op de grondpotten na dan.
pobody's nerfect

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 jan 2008 17:15

Hadden mn vrienden weetikhethoeveel vuurwerk gehaald, allemaal siervuurwerk, was het zicht amper 10 meter. Haha, niks aan het vuurwerk gehad.
Wij moesten om 1 uur ''s nachts nog naar andere vrienden toe, 5 straten verderop, maar we konden het eerst niet eens vinden, zo mistig was het. We zagen amper de voorkant van de auto nog. Pffff, niks voor mij. Uiteindlijk gevonden, gingen al die vrienden vuurtjes maken. En daar vuurwerk op mikken. Brrr, ik ben lekker binnen gebleven :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 01 jan 2008 19:39

Voda schreef:Jaa allemaal een goede jaarswisseling, doe voorzichtig ! :D

Als jullie straks allemaal het oorverdovende lawaai hebben gehoord, komt er nog een vraag bìj:

* is na alle herrie jullie mening nog veranderd over vuurwerk ? *

(ìk heb nù al een paar keer gemopperd vandaag over belachelijke hoeveelheden herrie :mrgreen: )

als het nou alleen mooi siervuurwerk was, dan was het nog tot daar aan toe. Grote kerstboom die als fakkel werd gebruikt, grote rode velden van het vele vuurwerk inclusief de glazen en overgeefsel, brandende flatgebouw en gemeentehuis zijn nou niet echt mijn beeld van leuk oud en nieuw vieren. Zeker niet als het gebeurd waar jij bent, je huis is of het je vrienden of familie aan gaat.

Ik vond het een rampen oud en nieuw.
Voor het vuurwerk hoorde ik gisteren een mooie oplossing. In elke plaats bepaalde plekken waar af gestoken mag worden en verder niet. Dan kan de politie en brandweer sneller en beter ingrijpen ook als het (dreigt) mis te gaan.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 jan 2008 04:38

Snif, de voorruit van mn auto heeft het begeven door vuurwerk.
We liepen vanmiddag langs de parkeerplaats van mn auto, om te kijken oftie nog heel was enzo. En ja, prima allemaal.
stapte ik vanavond in, de vooruit kapot. Ik kon nog wel rijden gelukkig, maar vervelend is het wel. En als ze nou netjes een briefje onder de ruitenwisser doen, maar nee. Dat wordt een duur grapje. Snik.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 jan 2008 09:05

kijk even goed naar je verzekering, bij mij bleken de ruiten mee verzekerd te zijn

Johan81
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Johan81 » 02 jan 2008 12:16

bij ons in vlaardingen door een vreugde vuur een heel stel ruiten aan diggelen.

Na de oude jaars dienst gezellig bij vrienden bij ons in de buurt geweest en daar baricade zitten doen en lekker oliebollen + flappen er bij.

verder om 12 uur naar buiten geweest, ff bij 't vuurwerk gekeken, hele club jongelui stonden bij het grasveld bij ons achter de flat flink wat af te steken.
(daar is voor een fortuin de lucht in gegaan) dat duur ong tot een uur of 2.

Vanaf 2 uur gingen ze in de tuin verder feesten, muziek aan (flink hart), dus de hele buurt moest maar weer mee genieten, aan de voorkant van de flat waren ze ook nog door aan het feesten met muziek.
We lagen ong om half 3 op bed maar om half 5 sliep ik nog niet door al de extra herrie :x ben blij dat de rust weer terug is :) het was heerlijk stil gister ochtend.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 jan 2008 14:17

In Driebergen, vlakbij waar voorheen mijn opa en oma woonden, zijn zelfs politiehonden er bij gehaald en knuppels omdat het uit de hand begon te lopen.

Dit is toch niet leuk meer!!!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 03 jan 2008 14:51

MissF schreef:Mijn man had met zijn broertje illegaal vuurwerk gekocht, een klein beetje.

Nu suggereer je dat een klein beetje illegaal vuurwerk niet zo erg is. In mijn ogen is illegaal sowieso niet okee.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 03 jan 2008 15:10

Mwah, oké is het niet. Maar de vraag dringt zich natuurlijk op, wat er uiteindelijk gevaarlijker is aan strijkers dan aan het zelf maken van matjes met astronauten (bijvoorbeeld).

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 03 jan 2008 16:28

kurtyo schreef:Mwah, oké is het niet. Maar de vraag dringt zich natuurlijk op, wat er uiteindelijk gevaarlijker is aan strijkers dan aan het zelf maken van matjes met astronauten (bijvoorbeeld).

Zelf maken van en knoeien aan vuurwerk is minstens zo gevaarlijk. Niet doen dus. Maar daar gaat het hier ff niet over.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 jan 2008 16:39

rosalie83 schreef:
MissF schreef:Mijn man had met zijn broertje illegaal vuurwerk gekocht, een klein beetje.

Nu suggereer je dat een klein beetje illegaal vuurwerk niet zo erg is. In mijn ogen is illegaal sowieso niet okee.

Huh?
Ik kan dat er totaal niet uit opmaken eigenlijk. Foute interpretatie :) Ik heb alleen gemeld dat hij een klein beetje illegaal vuurwerk heeft gekocht. Dat is alles. Ik vind vuurwerk sowieso grote onzin, om daar geld aan uit te geven. en illegaal vind ik helemaal stom. Maargoed, dat doet er niet toe, het was gewoon 1 feitelijke zin ;)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 jan 2008 17:23

we hebben hier geen vuurpijltje of wat dan ook afgestoken!! en toch ligt hier de hele gigntische stoep onder die zooi!!! grrrr....

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 jan 2008 09:41

MissF schreef:
rosalie83 schreef:

Huh?
Ik kan dat er totaal niet uit opmaken eigenlijk. Foute interpretatie :) Ik heb alleen gemeld dat hij een klein beetje illegaal vuurwerk heeft gekocht. Dat is alles. Ik vind vuurwerk sowieso grote onzin, om daar geld aan uit te geven. en illegaal vind ik helemaal stom. Maargoed, dat doet er niet toe, het was gewoon 1 feitelijke zin ;)

Okay!
Maar waarom koopt je man illegaal vuurwerk? Jullie zijn toch christen?

Terug naar “Archief”