rosalie83 schreef:Haai schreef:Dus iemand die trouwt, kind(eren) krijgt en besluit geen betaalde baan te hebben om zelf de kinderen op te kunnen voeden laat z'n talenten in de kast liggen???
Vaak wel ja. Natuurlijk zijn er ook dingen te combineren met het moederschap, of kan je je kindje naar de creche brengen (hoewel dat ook niet de bedoeling is denk ik, maar dat is een andere discussie). Maar wat ik om me heen zie is dat meisjes een leuke opleiding hebben gedaan, aan het werk gaan, drie maanden aan het werk zijn, gaan trouwen, en 9 maanden later hebben ze hun eerste kindje en zitten ze (bijna) fulltime thuis. Waarvoor heb je dan die opleiding gedaan? Wat doe je dan nog met je talenten? En dan zijn er vast mensen die gaan roepen 'om een huishouden te runnen heb je ook talenten nodig', maar we zijn het toch wel eens dat dat lichtelijk overdreven is.
Heerlijk toch?

Ben erg blij met mijn vrouw-zijn en hoop ook dat ik niet al te lang een betaalde baan hoef te hebben.
Ik doe een universitaire studie, ik ben daarmee begonnen toen ik klaar was met mijn middelbare school zonder al teveel nadenken. Iedereen ging studeren.. Toen ik 2 jaar later ineens wat andere ideeën kreeg over hoe ik mijn verdere leven wou indelen, nogal logisch want je wordt ouder en gaat dan pas echt beter nadenken over je toekomst, kon ik eigenlijk niet meer stoppen omdat je zonder een bachelor-diploma een grote schuld moet terugbetalen. Daar had ik geen zin in, en ik vind het een hele leuke en interessante studie en ik ben ervan overtuigd dat ik er veel leer en mijzelf ontwikkel. Voor mij betekent studeren namelijk niet; een voorbereiding op het grote geld binnenhalen. Daarnaast kan het zo zijn dat mijn man van me scheidt of overlijdt en dan is het handig om een back-up plan te hebben. Dit zijn voor mij de redenen dat ik een opleiding volg. Wat ik doe met mijn talenten? Ik heb geen talenten waar ik een betaalde baan mee kan krijgen, wel wat kennis.. Die kennis hebben genoeg mensen met mij, die dat graag willen toepassen voor wat geld, dus daarover maak ik me niet zoveel zorgen.
Wat ik erg wonderlijk vind is dat als een man zijn vrouw zou dwingen thuis te blijven men moord en brand schreeuwt, maar dat andere mensen en de overheid een vrouw wel mogen dwingen om te gaan werken en hun kinderen te droppen bij een creche, door ze een minderwaardigheidsgevoel aan te praten of door fiscale regelgevingen.