Activiteiten in de Gemeente

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 mei 2003 15:35

wil je zoveel mogelijk samen doen met de hele kerk???

ezri
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor ezri » 13 mei 2003 15:38

Ja, maar je kunt nooit met 100 mensen tegelijk kennis maken en het contact verdiepen. Als je in kleinere groepjes zit, heb je de gelegenheid om die mensen die bij jou in dat groepje zitten beter en intensiever te leren kennen.

Het zijn dus verschillende activiteiten, voor verschillende mensen, met een doel: samenbindend werken.
We bidden om zilver, maar God geeft goud.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 mei 2003 15:41

onze kerk is nu opnieuw ingedeeld, we hadden eerst wijken zo verdeeld met je straat en een paar straten erom heen was je 1 wijk.. nu is het zo verdeeld: overal een gezin met jonge kinderen, een oudere, een ouder echtpaar, een jongere, een die niet meer thuis woont, een die in eht verzorgingshuis woont.. enz enz... zo is het evenwichtiger verdeeld en met je eigen groepje onderneem je dan dingen.. zo leer je wel niet de hele gemeente kennen ( daar hebben we weer andere dingen voor) maar wel andere mensen, en zo wordt er niemand vergeten en goed voor mekaar gezorgd!!

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 13 mei 2003 15:54

Pieter schreef:Lijkt me wel moeilijk, want hoe meer keuzemogelijkheden je aanbiedt, des te meer versnippering je krijgt in gezamelijke activiteiten. En je wilt juist zoveel mogelijk samen doen, toch?

Oh zeker. Maar je kunt niet 100% van de tijd met z'n 300-en bij elkaar gaan zitten. Het leuke van die werkgroepen is juist dat je kleine groepen mensen met gezamelijke interesses bij elkaar krijgt. En dat kunnen best mensen zijn die voorheen nog nooit of heel weinig met elkaar gesproken hebben, maar door die werkgroepen een ingang krijgen om met elkaar in gesprek te raken.

Ik zal es een suggestie voor de zaterdag geven:

7:00 Bidstond (voor de vroege vogels)
7:30 Opstaan
8:00 Ontbijten
9:00 Samenkomst met zingen en een lezing/preek/wat dan ook
10:00 Werkgroepen (in groepjes van 10-40 ofzo)
12:00 Lunchen
13:30 Werkgroepen
15:30 Vrije tijd
16:00 Wandeltocht, speurtocht, stille tijd etc.
18:00 Eten
19:00 Samenkomst met zangdienst, een lezing/preek/wat dan ook
20:00 Avondprogramma: toneelvoorstelling, avondwandeling, dropping, kampvuur etc.
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

joris

Berichtdoor joris » 13 mei 2003 16:09

oke, doet ik een sugestie voor een heel weekend!

vrijdagavond
iedereen: sing-in
jongeren en ouderen: hoe heet dat, paul witteman toestand of workshops
kinderen: poppenkast/theater
allemaal: borrelen

zaterdagochtend:
kinderen: kidspraise
jongeren: mime op kerkplein ofzo
ouderen: broodsmeren en onkruidtrekken in kerktuin
allemaal: eten
allemaal: sport en spelmiddag in de sportzaal
allemaal: thuis eten om te douchen en uit te rusten
savonds: j
ongeren en ouderen: cabaret (vanuit de gemeente zelf)
allemaal; lifemuziek en borrelen

zondagmorgen:
allemaal: feestelijke dienst met veel inbreng van kinderen: voorlezen, tekeningen, liedje wat op school is geleerd
zondagmiddag: eventueel een dienst als dat de gewoonte is, liever een sing-in/bidstond
savonds voor ouderen en jongeren: preeknabesrperking
savonds voor kinderen: muziek, mime, tekenen, elly en rikkert ofzo.
daarna: borrelen!!!!!

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 13 mei 2003 16:22

Okee okee... ik zie alweer dat jij veel creatiever bent in dat soort dingen verzinnen dan ik.... *lach*
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

joris

Berichtdoor joris » 13 mei 2003 16:27

Nu de thema's nog:
- Beetje meer van God
- Op zoek
- samen is nooit alleen
-
-

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 13 mei 2003 17:45

nou nou wat een ideeen :!: :!: :!:
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

chaja
Mineur
Mineur

Berichtdoor chaja » 13 mei 2003 19:06

He Joris, Ik wil wel met jou mee op je gemeenteweekend!
Wij hebben over twee weken zo'n weekend, we hebben ongeveer zeg maar de planning van Joris :-) En ik heb er erg zin in.
Ik bedenk ineens dat het niet eens een gemeenteweekend is, het is een weekend met mensen uit onze kerk in heel nederland. En we hebben gewoon een halve camping afgehuurd, wordt best gezellig!

groetjes Chaja

nog toevoeging voor hijwel: je hoeft niet de illusie te koesteren dat je allemaal dingen met z'n allen kan doen. Sommige mensen liggen elkaar niet zo... dat is niet heel erg, je kan niet met iedereen vrienden zijn. Dus die moeten niet een heel weekend de hele tijd samen dingen doen.
Dus wat die groepen betreft: dan komt iedereen daar waar z'n talent ligt. Kan haast niet mooier!

succes

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 13 mei 2003 20:40

chaja schreef:
nog toevoeging voor hijwel: je hoeft niet de illusie te koesteren dat je allemaal dingen met z'n allen kan doen. Sommige mensen liggen elkaar niet zo... dat is niet heel erg, je kan niet met iedereen vrienden zijn. Dus die moeten niet een heel weekend de hele tijd samen dingen doen.
Dus wat die groepen betreft: dan komt iedereen daar waar z'n talent ligt. Kan haast niet mooier!

Nee hoor die illussie heb ik niet. Maar we willen toch iets doen aan de genaratiekloof (mischien is die helemaal niet zo groot als die lijkt) daarom dus een voorkeur om niet alles in leeftijdscategorieen te verdelen

chaja
Mineur
Mineur

Berichtdoor chaja » 13 mei 2003 20:45

Nee, daarin heb je gelijk, Hijwel, leeftijdscat. is niet zo'n goed idee. interessecat. is beter. Je kan best ouderen en jongeren hebben met dezelfde talenten en interesses. De één houdt meer van een bijbelstudie, de ander heeft de gave van voorbede en bidt liever met elkaar. De één heeft het karakter dat hij zich graag dienstbaar opstelt in de koopkploeg en de ander vermaakt de kinderen. Dat is het meer zeg maar.... maar inderdaad zo dat je niet alle leeftijden scheidt.... anders helpt t niks meer he.

groetjes

joris

Berichtdoor joris » 13 mei 2003 21:12

bedankt chaja, lijkt mij gezellig, haha!

generatiekloof? bullshit.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 14 mei 2003 15:52

joris schreef:generatiekloof? bullshit.

ow :mrgreen:
Ik maak het toch regelmatig mee dat ouderen er heel anders over denken dan jongeren... Dit kom vooral door hun nog al ouderwetse opvoeding.

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 15 mei 2003 13:53

prachtige weekenden allemaal, maar de belangrijkste samenkomst van de gemeente blijven de kerkdiensten! Waarom leggen jullie daar niet wat meer nadruk op? (doordeweekse diensten bijvoorbeeld)

tweetie

joris

Berichtdoor joris » 15 mei 2003 13:57

hijwel schreef:
joris schreef:generatiekloof? bullshit.

ow :mrgreen:
Ik maak het toch regelmatig mee dat ouderen er heel anders over denken dan jongeren... Dit kom vooral door hun nog al ouderwetse opvoeding.

Dat is geen generatiekloof. Iedereen denkt ongeveer hetzelfde, want God is het zelfde. mEt generatie kloof bedoelen we niet s anders dan de onwil van beide 'partijen'om rekening te houden met de ander en te groeien!

Het heeft niets met leeftijd te maken, helemaal niets. Maar met flexibiliteit en verdraagzaamheid. En alles wat overblijft komt voort uit autoriteitsproblemen.

Terug naar “Archief”