"Ja en amen zeggen."

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 jan 2008 15:23

ik woon nu in amersfoort. Dus nu kan ik niet meer (regelmatig) ff bij m'n ouders aanwippen wat ik eerder nog weleens deed. Ik denk dat het meer iets van mailen en bellen wordt.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 jan 2008 15:54

habibi schreef:
MissF schreef:Als ik veel vrij ben overdag, dan bel ik al helemaal mijn moeder even.
Ik ga me echt vervelen met twee vrije dagen achter elkaar.
Helaas werkt mijn moeder ook gewoon, en kan ze lang niet altijd. Maar dan vraag ik in de kerk:' Hee mam, wanneer ben je vrij? Dinsdag?'
En dan is ze niet vrij, maar dan gaat ze gewoon wat harder door met werken en komt ze vroeger thuis, zodat ze nog ff een bakkie bij mij komt doen ;) Scheelt dat ze gewoon zelfstandig werk heeft, gedeeltelijk. Dan maakt ze echt tijd voor mij.

OUders of schoonouders die zich bemoeien met de opvoeoding lijkt me vreselijk. Dat zou ook een reden zijn voor mij om mijn ouders of schoonouders niet structureel op te laten passen. Want dan moeten ze zich er wel mee bemoeien. Maar mijn moeder vind dat zelf vreselijk als mensen dat doen, dus het zal wel meevallen :)

he miss f woon in de buurt van je als je in kesteren woon dus je kan hier ook een bakkie doen hoor. :mrgreen:

Haha, ik woon tegenwoordig in Rhenen, maar das ook in de buurt, Opheusden toch? :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 07 jan 2008 17:05

Ik woon ver van mijn ouders en schoonouders vandaan, dus als we er heen gaan is het meteen voor een lange tijd (ouders wonen in Nederland, dus dat is vliegen of boot en schoonouders wonen 8 uur rijden hiervandaan). Na zo'n tijd vind ik het ook wel weer tijd omnaar huis te gaan hoor. Maar als mijn ouders in de buurt zouden wonen denk ik wel dat ik er wekelijks heen zou gaan. Schoonouders niet zo vaak, maar dat is een ander verhaal :)

habibi
Mineur
Mineur

Berichtdoor habibi » 07 jan 2008 18:07

he miss f woon in de buurt van je als je in kesteren woon dus je kan hier ook een bakkie doen hoor. :mrgreen:[/quote]

Haha, ik woon tegenwoordig in Rhenen, maar das ook in de buurt, Opheusden toch? :)[/quote]

yep onderaan de dijk

HansenMirjam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HansenMirjam » 21 jan 2008 02:37

Mijn schoonouders wonen ruim een uur rijden bij ons vandaan, dus daar komen we met verjaardagen. Mijn schoonmoeder zou ons wel vaker willen zien, maar dat is haast niet in onze agenda te passen. Je rijdt geen twee uur op een avond om ze een uurtje te zien, is ons standpunt. (al doen we dat toch vaker dan ons uiteindelijk lief is)
Daarbij, als ze onze kant opkomen willen ze er rond theetijd zijn, om `s avonds mee te eten, want het is zo`n eind rijden.... :shock:

Mijn ouders wonen dichterbij, maar het contact is lang niet best geweest. Nu is het weer hersteld, maar ik spreek ze vaker per telefoon dan in levende lijve. Vooral mijn vader vind dat ik ze best vaker mag bellen, maar als ik dan zeg: Pap zal ik mijn telefoonnummer even geven, weet hij wel wat ik bedoel(ze bellen zelf eigenlijk nooit)

Mijn broertje was de dag na onze trouwdag jarig, toen zijn we `s avonds toch nog even langs geweest. was leuk, en heel gek om daarna samen weg te gaan, naar je eigen huis...
A smile costs nothing, but gives much

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 21 jan 2008 22:53

vinden jullie niet dat naarmate je langer op je zelf woont, dat het kontakt verwaterd? Ik heb nu bijv. al meer dan een week mijn moeder niet gesproken. Voel me nu "verplicht" om ze morgen eens op te bellen maar weet niet eens wat ik moet zeggen......... ja alles gaat goed, kinderen ook, auto is kapot bla bla

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 jan 2008 23:01

Dat is normaal. :)

Ik spreek mijn ouders ook wel eens een week niet hoor. Je hoeft echt niet heel vaak contact te hebben ofzo ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 jan 2008 23:03

Ik woon nog te kort op mezelf, maar weet wel dat als mijn moeder haar moeder eens per week belt ze minimaal 2 uur aan de telefoon zitten. Dus het gaat niet overal op denk ik ;) (of dat is mijn familie eigen, kan ook erg goed :D )

Het verschilt denk ik hoe ver je van ze af woont. Mijn schoonzus en zwager wonen in hetzelfde dorp als mijn schoonouders, die zien ze vaak zat, sowieso elke zondag in de kerk. Dat scheelt denk ik wel.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 21 jan 2008 23:09

ik ben ook niet zo bellerig.......

en we zijn nu verhuisd dus me schoonmoeder zal wel verwachten dat ik haar geregeld ga bellen. zeg gewoon af en toe tegen dirk dat ie zijn moeder moet bellen, hoef ik het niet te doen. en als ik zie dat ze belt en ik heb geen zin in foon laat ik hem mooi gaan (denk ik)

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 22 jan 2008 08:39

Ik woon 4 jaar op kamers en ik spreek m'n ouders zo vaak een week niet. Dat vind ik echt geen probleem en heel normaal. De band onderling is gewoon prima... Die is eigenlijk juist beter geworden sinds ik op kamers woon.

Hannah2006
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Hannah2006 » 22 jan 2008 08:56

Het komt zelden (nooit) voor dat ik mijn moeder een week niet spreek. Meestal om de 2-3 dagen bel ik haar of zij mij en dan hebben we altijd genoeg te vertellen. 'Gewone' dingen (hoe is het met de kinderen, fiets lekke band, wasmachine deed raar) komen in die gesprekken aan de orde, maar ook echte onderwerpen. Mijn moeder is heel belangrijk voor me en ik voor haar en we willen graag van elkaar weten hoe we ons voelen en wat we mee maken. Het voelt nooit als een verplichting om te bellen.
Onderzoekt alle dingen en behoudt het goede (1 Tessalonicenzen 5 : 19-21)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 22 jan 2008 09:14

Mijn moeder spreek ik eigenlijk elke dag. Als het eens voorkomt dat ik haar een paar dagen niet gesproken heb, dan mis ik het echt. Ik zie mn ouders niet elke week ( wonen 1 1/2 uur bij mij vandaan). Mijn oma bel ik trouwens ook 1 a 2 keer per week....gewoon even bijkleppen.
Mijn schoonouders wonen 3 uur rijden bij ons vandaan, dus die zie ik nog minder vaak. Toch bel ik ook regelmatig met mn schoonmoeder.

Eigenlijk zou ik wel dichter bij mn ouders willen wonen....zomaar even binnenwippen mis ik toch wel erg.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 22 jan 2008 09:35

Ik spreek mijn moeder - en ook mijn vader wel - regelmatig, maar ik zie ze niet heel vaak. Meestal duurt dat toch wel een behoorlijk aantal weekjes. Tegenwoordig komen ze vaker bij mij dan ik bij hen.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 22 jan 2008 09:45

wij gaan meestal 1 keer in de 2 week naar mn ouders... soms nog minder.. maar tussendoor bellen we dan niet ofzo.. ik heb een hekel aan bellen :wink:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 jan 2008 10:05

Ik zie mijn ouders denk ook om de twee weken, misschien ook wel wat vaker. Ik ga er dan even eten als Borkdude niet thuis is. Ik ben wel erg vertellerig dus als ik ergens boos over ben dan bel ik mijn ouders :oops: of om iets te vragen. Dat gebeurt best vaak... over koken ofzo. Ik haat telefoneren met onbekenden maar met m'n moeder vind ik het wel gezellig :) Als ik m'n pa aan de lijn krijg dan praat ik eerst met hem en daarna zegt hij wil je je moeder nog en dan krijgt zij het hele verhaal nog een keer hehehe.

Terug naar “Archief”