bloempie schreef:Kwebbel, of het wel of geen gave van God is doet toch helemaal niet toe aan de echtheid van iets? En als jij iets vaag vind, dan betekent dat toch niet dat het niet waar is?
Waarom precies geloof je er niet in? Met bovenstaande argumenten kun je mij niet overtuigen dat het onzin is wat Derek doet.
Dat dacht ik al

hmmm... ik zal het proberen uit te leggen.
1. Ik ben opgevoed (best wel streng Christelijk). Bij "zulke" mensen is het uit den boze dat zoiets gebeurd en uitgezonden wordt op tv. De gebedsgenezingsdienst in Bleskensgraaf was ook zoiets. Er mag niet over gepraat worden want het is van de duivel (zeggen ze dan)
Omdat ik er zelf niet mee opgevoed ben, ben ik het ook helemaal niet gewend. Ik ben niet gewend om zoiets te zien, mee te maken, laat staan geloven!
2. Ik denk (dus mijn mening) dat als God een gave over iets geeft aan mij (bijv. dat ik enorm goed kan rekenen, of dat ik een passie heb voor orgelspelen) is dat toch ook echt ?! God geeft Zijn gave toch niet voor niets ?! Hij kiest Zijn mensen echt wel zorgvuldig uit. Naar mijn mening dankt degene ook God voor de gave die hij ontvangen heeft!
3. Ik zeg niet dat het onzin is wat Derek doet. Ik geloof er gewoon niet in. Punt. Ik denk dat mijn punt 2 er heel veel mee te maken heeft, en daarmee vormt ook mijn mening.
Mattheus 24:4 en 5 schreef:4 Jezus antwoordde hun: ‘Pas op dat niemand jullie misleidt. 5. Want er zullen velen komen die mijn naam gebruiken en zeggen: “Ik ben de messias,” en ze zullen veel mensen misleiden.
Mattheus 24:11 schreef:11 Er zullen talrijke valse profeten komen die velen zullen misleiden.
Derek is wel geen profeet, maar hier wordt al gewaarschuwd voor misleiende dingen. Wat misleiden? Doet er niet toe! Er wordt misleidt! Dus dan kan je denken aan diverse misleidingen zoals een man die verkondigd dat Hij Jezus is. Diverse sekten die zich het uitverkoren volk noemen en je daarom bij moet aansluiten.
Ik wil niemand kwetsen, degene die geloven wat Derek kan, echt is, vind ik prima. Echt waar. Maar ik zal er niet naar kijken! Ik hoop dat mijn mening een beetje duidelijk is.