Jantjes schreef:De wereld moet aan jou kunnen zien dat je zondag naar de kerk gaat aan je uiterlijk!
Hoe zouden ze dat kunnen zien? Denk je dat ze daardoor tot geloof zullen komen?
Moderator: Moderafo's
Denkertje21 schreef:Wat moet ik nou toch weer met zo'n reactie van Jantjes? Juist, gooi er weer een paar teksten overheen en je verplettert er mensen mee!
elbert schreef:Als ik Jantjes een beetje begrijp, vindt hij dat je je niet moet afvragen of de ongelovigen wel of niet verloren gaan
Raido schreef:Nee, maar er wordt dan ook niet gezegd dat die mensen gelovig zouden zijn, ze accepteren een aantal feitelijk waarheden.
GKN'er schreef:Raido schreef:Nee, maar er wordt dan ook niet gezegd dat die mensen gelovig zouden zijn, ze accepteren een aantal feitelijk waarheden.
Aha, dus als een GerGemmer zegt dat hij gelooft in de Here Gods en de Here Jezus dan liegt hij meer dan waarschijnlijk.
Als hij zegt te geloven is dat vaak wat wij noemen (en ik verafschuw die term) 'historisch geloof', het toestemmen in de leer van het christendom, dat Jezus stierf voor de zonden van de uitverkorenen en dergelijken. Echter binnen onze gezindte wordt dat niet vereenzelvigd met het geloof dat Jezus Christus stierf voor JOU zonden (persoonlijk!).Aha, dus als een GerGemmer zegt dat hij gelooft in de Here Gods en de Here Jezus dan liegt hij meer dan waarschijnlijk.
Het ráákt me keer op keer als ik die grote massa's zie die niet dat selecte geloof cq wereldvisie hebben wat hier op Refoweb wordt gepreekt door o.a. Jantjes...
Ik kan mij goed voorstellen dat dergelijke gedachten in je op komen, is bij mij ook wel het geval.Maar hoe kán me dat nou toch koud laten. Om even de tale Kanaäns te gebruiken: dit maakt toch iedereen met innerlijke ontferming bewogen!
Ik kán er niks aan doen en je zou zo graag wat willen doen...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten