Gerdien B. schreef:dorine88 schreef:Een relatie met een ongelovige aangaan kan op zich wel maar dan moet je wel proberen je partner tot het geloof over te halen. Dat kan wel moeilijk zijn maar minder moeilijk dan een andersgelovige overhalen tot het christendom. Wanneer je partner niets wil weten van God, is het denk ik verstandig om het uit te maken. Onze dominee benadrukt telkens hoe belangrijk het is om samen te bidden, uit de bijbel te lezen en erover te praten en dat is moeilijk wanneer één van de twee niet in God gelooft.
Ik ben het hier ten dele mee eens.
Daarbij zit je ook nog dat er binnen christendom ook vele stromingen zijn. Dat zien mensen ook al als 2 geloven, omdat 2 mensen er totaal anders in kunnen staan.
Samen bidden, Bijbel lezen en er over spreken is fijn, maar geloof is ook iets persoonlijk. Ik zou het eigenlijk slecht vinden als je alleen nog maar samen bid en niet meer alleen met God bid. Hierbij zeg ik niet dat het niet goed is om samen te bidden. Persoonlijk vind ik dat ook fijn, zeker als je samen met dingen zit. Dat is toch ook samen met God een relatie willen hebben. Bekijk het gewoon per keer als je samen bent waar je behoefte aan hebt.
Je kan proberen zoveel mogelijk principes op 1 lijn te krijgen, maar ik geloof niet dat het perse moet. Het is maar hoe je samen besluit er verder mee om te gaan.
Eerste deel ben ik het met je eens. In het christendom zelf zijn zoveel opvattingen...
Tweede deel ben ik ook met je eens. Je moet ook alleen bijbel lezen en bidden. Erover praten is prettig met je vriend vind ik zelf. Twee weten ook meer dan één. Je kunt natuurlijk ook met een goede vriend(in) over het geloof of de bijbel praten maar dat is toch voor mij weer anders.
Één lijn is zeker belangrijk in een relatie, wanneer je gelooft denk ik dat het het beste is om een relatie met iemand te hebben die ook gelooft. Het is natuurlijk niet onmogelijk om een relatie met een ongelovige te hebben maar dat lijkt mij wel moeilijker. Een realtie met een anders-gelovige lijkt mij ook lastig omdat je op sommige punten niet met elkaar eens bent. Dat is natuurlijk altijd in een relatie zo maar sommige dingen wegen zwaarder (bijv opvoeding) dan het andere (bijv een rok of geen rok).