Cicero schreef:Jud. :14 Zij zijn het ook over wie Henoch, de zevende vanaf Adam, geprofeteerd heeft toen hij zei: ‘Ik zie de Heer komen met zijn heilige tienduizendtallen 15 om over allen zijn vonnis uit te spreken; alle goddeloze zondaars zal hij veroordelen voor alle goddeloze daden die ze in hun goddeloosheid bedreven hebben en voor de harde woorden waarmee ze hem hebben beledigd.’
Dit komt uit 1 Henoch, uit de 1e of 2e eeuw v.C.
Okey het zal wel.....ik zie geen probleem dat er citaten uit heidense geschriften worden geciteert. De inspiratie houdt in dat het geheel door de Heilige Geest foutloos wordt. Hoe het dan precies tot stand is gekomen is dan voor mij niet belangrijk. De canonvorming is geschied onder inspiratie van de Heilige Geest. Dat is een veronderstelling die ik aanneem. Hier kandus niet over gediscusieerd worden. Als je die aanname niet hanteert, krijg je een andere theologie...wat ik de niet-orthodoxe theologie noem. Ik snap niet waarom je die aanname niet wil accepteren. Als je Jezus wilt leren kennen, moet het geschrift toch betrouwbaar zijn. Als je niet gelooft dat alles betrouwbaar (dus ook historisch betrouwbaar) is, dan snap ik niet waarom je wel aanneemt dat de uitspraken van Jezus betrouwbaar zijn.