Moderator: Moderafo's
Klaas-Jan schreef:1) Er mogen geen mannen geweigerd worden die daadwerkelijk tot God bekeerd zijn en bovendien een roeping hebben.
2) Er mogen geen mannen toegelaten worden, die niet tot God bekeerd zijn en/of geen roeping hebben.
En wat zou daar mis mee zijn? (Vooral het eerste)Klaas-Jan schreef:En daarom ben ik toch blij dat er een curatorium is. Anders waren alle gemeenten al voorzien van een predikant en was de diversiteit binnen de Gereformeerde Gemeenten nog veel groter, dan dat nu het geval is.
GKN´er schreef:Klaas-Jan schreef:1) Er mogen geen mannen geweigerd worden die daadwerkelijk tot God bekeerd zijn en bovendien een roeping hebben.
2) Er mogen geen mannen toegelaten worden, die niet tot God bekeerd zijn en/of geen roeping hebben.
Toch blijf ik me afvragen hoe het Curatorium der GG dat wil vaststellen.
Marnix schreef:en ook onofficieel heb ik vernomen dat het zou gaan om de 38-jarige Andre Baaijens uit de gemeente van Terwolde, docent aan het Hoornbeeck te Kampen.
GKN'er schreef:Marnix schreef:en ook onofficieel heb ik vernomen dat het zou gaan om de 38-jarige Andre Baaijens uit de gemeente van Terwolde, docent aan het Hoornbeeck te Kampen.
Wat mij direct opvalt is de leeftijd van deze kandidaat. Normaliter gaat iemand op zijn 18e of 19e theologie studeren, om vervolgens aansluitend een kerkelijke opleiding af te ronden. Neemt het Curatorium der GG soms geen jongelingen aan?
japio schreef:marnix schreef:de 38-jarige Andre Baaijens uit de gemeente van Terwolde, docent aan het Hoornbeeck te Kampen
Familie van wijlen ds Baaijens?
GKN'er schreef:Marnix schreef:en ook onofficieel heb ik vernomen dat het zou gaan om de 38-jarige Andre Baaijens uit de gemeente van Terwolde, docent aan het Hoornbeeck te Kampen.
Wat mij direct opvalt is de leeftijd van deze kandidaat. Normaliter gaat iemand op zijn 18e of 19e theologie studeren, om vervolgens aansluitend een kerkelijke opleiding af te ronden. Neemt het Curatorium der GG soms geen jongelingen aan?
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 34 gasten