Overspel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 17 apr 2007 15:43

Cisca schreef:
Spons schreef:wat is er dan mis met vreemd gaan. moet toch kunnen :?:

Soms is het niet leuk om met een geintje tussendoor te komen 8)

was nog geneens als geintje bedoeld maar ik had op een ander soort reactie gehoopd, iemand zeg maar even op scherp stellen die meteen komt met een onderbouwing, zeg maar door deze opmerking een duwtje in de rug geven mbt het topic :!:

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 17 apr 2007 16:00

Nou, nou, wat een weldoordachte reactie dan! Chapeau. Het op scherp stellen van mensen doe je niet door een flauwe reactie te plaatsen waarvan je weet dat deze toch door niemand onderschreven gaat worden dan alleen door onnadenkende mensen.
Ik mag toch hopen dat je er andere morele maatstaven op nahoudt dan je doet vermoeden middels je vorige uitspraak.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 17 apr 2007 16:06

rosalie83 schreef:
-petje af- schreef:En ik wil niet alleen maar een mening van wat de Bijbel er over zegt maar wat je persoonlijke mening is! Gewoon dat wat jij vindt....en dat is niet meteen goed of fout!!!

Dat is duidelijk taal! :lol:

Waarom mag iemand zijn mening niet op de bijbel baseren? Dat is wat tante tortel doet en dat is haar goed recht. Je mening wordt bij mijn weten nog altijd bepaald/beïnvloed door allerlei factoren uit je omgeving. Die omgeving heeft jou gevormd en aangezien zij schijnbaar met de Bijbel is opgegroeid vind ik het niet onlogisch dat zij haar mening daarop baseert.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 apr 2007 16:07

tante-tortel schreef:Dat kan zijn. Maar dan nog vind ik een opmerking: dat vind jij! niet op zijn plaats.
Ik heb laten zien wat de Bijbel daarover zegt.
Dan is het niet wat IK vind maar wat de Bijbel zegt.

Ja, oke, maar weet je wat ik zo verdraaid lastig vind dan, dat God mijn vriend (en ik geloof alle mannen) zo heeft geschapen dat hij gewoon 'geraakt' wordt door knappe vrouwen. KOm op, we leven wel in 2007, en er hangen billboards genoeg, en er lopen zat vrouwen rond met shirtje die amper iets bedekken, dan kan ik het mijn vriend niet kwalijk nemen dat hij, zeer ongewild, toch zoiets krijgt vanne: wauw. Zeg maar ;)
En hoe rot hij het ook vindt, het is iets waar hij niets tegen kan doen, omdat we nu eenmaal in deze wereld leven!
Dus ik vind het begeren van een andere vrouw in dat opzicht echt geen overspel. Geen man met een relatie zal dat bewust begeren, maar het is gewoon iets wat in de man zit (of naja, de meeste mannen, tenminste, de mannen om mij heen wel ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 apr 2007 16:51

Borkdude ergert zich weleens aan reclames van bijvoorbeeld Hunkemoller, dan zie je op het station een grote poster van een vrouw in bh. Ik heb er geen last van, maar hij kijkt er liever niet naar. Net als met die poster in Utrecht met die vrouw in ondergoed. Het zijn niet de vrouwen die daar last van hebben, maar de mannen! (jammer dat de CU dat niet op die manier duidelijk maakt)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 apr 2007 17:17

nonno schreef:
Aragorn schreef:Ik vind het wat overdreven om gelijk te beweren dat het einde verhaal is als je partner een keer met een ander zoent. Het is natuurlijk niet relaxed en gaat ook wel ten koste van een stukje vertrouwen, maar ik mag toch hopen dat je relatie op meer gebaseerd is dan de illusie dat de ander zich alleen maar tot jou aangetrokken kan voelen.

Indd. Al denk ik dat het ten koste gaat van een STUK vertrouwen ;)
Ik denk dat het vooral een eerste reactie is. Oprotten, als je toch voor de ander gaat. Je hoort wel vaker van die mensen die roepen dat ze dan gelijk kappen. Als het er op aan komt blijven ze vaak wel.
Maar na hoeveel keer zeg je wel 'de groeten'?

Mjah, maar als je perongeluk een keer met een ander zoent wil dat helemaal niet zeggen dat je ook voor diegene gaat en niet voor je eigen partner. Sterker nog, ik kan me wel aangetrokken voelen tot iemand anders zonder dat dat automatisch betekent dat ik me minder aangetrokken voel tot m'n eigen vriendin. Maar toch kies ik er dan voor om er niets mee te doen, want ik zou het zelf ook niet geweldig vinden als zij dat zou doen (en ja, dat is een beetje hypocriet ja).

Ik kan nu ook niet zeggen na hoeveel keer het wel 'de groeten' zou zijn, dan zou ik het toch eerst mee moeten maken. Maar na meerdere keren wordt het natuurlijk wel steeds ongeloofwaardiger en begint hij/zij er blijk van te geven niet echt moeite te willen doen voor je relatie. Dan houdt het na een poosje toch op denk ik. :wink:

Lalage schreef:Borkdude ergert zich weleens aan reclames van bijvoorbeeld Hunkemoller, dan zie je op het station een grote poster van een vrouw in bh. Ik heb er geen last van, maar hij kijkt er liever niet naar. Net als met die poster in Utrecht met die vrouw in ondergoed. Het zijn niet de vrouwen die daar last van hebben, maar de mannen! (jammer dat de CU dat niet op die manier duidelijk maakt)

Het ligt er maar net aan hoe je daar mee omgaat. Als je het jezelf toestaat om ernaar te kijken, het gegeven accepteert dat er meer mooie vrouwen dan de jouwe zijn en daar verder geen probleem van maakt zal het je relatie en gevoel veel minder snel in de weg staan dan wanneer je dat niet doet. Ik heb er zelf in ieder geval geen enkele moeite mee om ander vrouwelijk schoon te bewonderen en ook niet als zij dat doet.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 17 apr 2007 18:14

Ben en ik hebben het er wel vaak over: Wat zou je doen als een collega je ineens begint te zoenen of iets? Of wat als iemand laat merken dat diegene je wel erg leuk vindt? Of .... (vul zelf maar in)

Ik zou een zoen op de wang goedkeuren, maar een zoen vol op de mond (met of zonder tong) weer niet. Zoenen op de mond is toch iets intiems. Dat doe je niet met iedereen (vind ik dan)

Een arm om elkaar heen slaan kan heel veel doen bij iemand, bijvoorbeeld als je iemand wil troosten.

Het bed met de ander delen, of je nu dronken, aangeschoten of nuchter ben. In je achterhoofd moet je gewoon denken en WETEN dat je bezet bent. Dat je voor diegene gekozen hebt en dus anderen uit je hoofd moet zetten.

Maaarrrr. dit is tenslotte mijn mening :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 apr 2007 18:32

Ik vind het wel apart als andere mannen aan mijn zouden laten merken dat ze me erg leuk vinden ofzo. Mijn collega's weten allemaal dat ik supergelukkig ben met mijn eigen vriend, dat schijn ik uit te stralen ;)
En er zei ook eens iemand tegen mij dat hij het meteen merkte dat er gewoon geen plaats is voor een enorm hechte vriendschap met een man. Wel vaag, want aan de ene kant vind ik vriendschappen met mannen prima kunnen, en heb ik die ook, maar blijkbaar straal ik zo erg uit dat ik niet te close wil zijn met een andere man. Wel handig eigenlijk, hoef ik ook niet na te denken over een situatie als een ander me achterna zou lopen ofzo ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

André

Berichtdoor André » 17 apr 2007 18:40

Aragorn schreef:Ik vind het wat overdreven om gelijk te beweren dat het einde verhaal is als je partner een keer met een ander zoent. Het is natuurlijk niet relaxed en gaat ook wel ten koste van een stukje vertrouwen, maar ik mag toch hopen dat je relatie op meer gebaseerd is dan de illusie dat de ander zich alleen maar tot jou aangetrokken kan voelen.
Ik denk dat je je hier alleen maar in kunt inleven als het jezelf is overkomen. Zelfs een broer of zus van je die het zou overkomen kan jou niet het shit gevoel overbrengen, waar je dan in leeft.

André

Berichtdoor André » 17 apr 2007 18:46

Aragorn schreef:Mjah, maar als je perongeluk een keer met een ander zoent wil dat helemaal niet zeggen dat je ook voor diegene gaat en niet voor je eigen partner. Sterker nog, ik kan me wel aangetrokken voelen tot iemand anders zonder dat dat automatisch betekent dat ik me minder aangetrokken voel tot m'n eigen vriendin. Maar toch kies ik er dan voor om er niets mee te doen, want ik zou het zelf ook niet geweldig vinden als zij dat zou doen (en ja, dat is een beetje hypocriet ja).
Ik vind dat helemaal niet hypocriet, want het is de samenvatting van Gods wet.
Heb uw naaste lief als uw zelf.

Trouwens, wat mag ik me voorstellen bij perongeluk zoenen? :roll:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 17 apr 2007 19:10

André schreef:
Aragorn schreef:Mjah, maar als je perongeluk een keer met een ander zoent wil dat helemaal niet zeggen dat je ook voor diegene gaat en niet voor je eigen partner. Sterker nog, ik kan me wel aangetrokken voelen tot iemand anders zonder dat dat automatisch betekent dat ik me minder aangetrokken voel tot m'n eigen vriendin. Maar toch kies ik er dan voor om er niets mee te doen, want ik zou het zelf ook niet geweldig vinden als zij dat zou doen (en ja, dat is een beetje hypocriet ja).

Ow, gewoon even in je pauze, terwijl je onderweg bent naar de kantine om koffie te halen ofzo. Verrek, sta je daar toch zomaar ineens te zoenen zeg! :clown:

Zo gaat dat.

Mij niet gezien overigens 8)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 apr 2007 19:12

André schreef:

Ja dat is ook wel zo idd. Maar ik bedoelde vooral hypocriet in de zin dat iets wat ik voor mezelf opzich niet onaanvaardbaar acht ik niet leuk zou vinden om te zien bij de ander. En als je de ander dan liefhebt als jezelf doe je datgene dat je eigenlijk niet als onaanvaardbaar acht toch niet omdat je weet dat het jezelf ook pijn zou doen. :)

Je zelfbeheersing verliezen, dat kan op verschillende manier en om verschillende redenen.

Ik denk dat je je hier alleen maar in kunt inleven als het jezelf is overkomen. Zelfs een broer of zus van je die het zou overkomen kan jou niet het shit gevoel overbrengen, waar je dan in leeft.

Klopt, en daarom doe ik er nu ook maar geen uitspraak over. :wink:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 18 apr 2007 09:01

kwebbel schreef:Ben en ik hebben het er wel vaak over: Wat zou je doen als een collega je ineens begint te zoenen of iets?

Ineens begint te zoenen? Hoe gaat dat? Je moet sowieso erg dicht bij elkaar staan wil iemand daarvoor de mogelijkheid hebben. En als je al zo dicht bij elkaar staat dan ben je zelf denk ik ook één van de bieden die daar zo is gaan staan :D

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 18 apr 2007 10:19

rosalie83 schreef:
kwebbel schreef:Ben en ik hebben het er wel vaak over: Wat zou je doen als een collega je ineens begint te zoenen of iets?

Ineens begint te zoenen? Hoe gaat dat? Je moet sowieso erg dicht bij elkaar staan wil iemand daarvoor de mogelijkheid hebben. En als je al zo dicht bij elkaar staat dan ben je zelf denk ik ook één van de bieden die daar zo is gaan staan :D

Uiteraard is er al een tijdje een bepaalde aantrekkingskracht tot elkaar en heb je de situatie denk ik toch bewust opgezocht. Verlangens doen veel met een mens. Je moet dan heel sterk in je schoenen staan, wil je er niet aan toegeven. En dan kan het dus gebeuren dat je plotseling staat te zoenen ja. Dat plotseling is niet zo plotseling want je hebt er zelf op aangestuurd. Zo zie ik dat zo'n beetje voor me.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 18 apr 2007 10:24

Smurffie schreef:
rosalie83 schreef:

Uiteraard is er al een tijdje een bepaalde aantrekkingskracht tot elkaar en heb je de situatie denk ik toch bewust opgezocht. Verlangens doen veel met een mens. Je moet dan heel sterk in je schoenen staan, wil je er niet aan toegeven. En dan kan het dus gebeuren dat je plotseling staat te zoenen ja. Dat plotseling is niet zo plotseling want je hebt er zelf op aangestuurd. Zo zie ik dat zo'n beetje voor me.

Ja, exact. Dan is het dus de kunst om bij het eerste de beste verlangen te zeggen tegen jezelf 'nee!'!

Terug naar “Archief”