Moderator: Moderafo's
Nou hè. Onlangs, met dankdag, hoorde ik 2 preken over het boek Jeremia, dat ging dan over de weinige momenten in zijn leven waarop hij iets had om blij/dankbaar te zijn, en zelfs daaraan zat iets triestigs. Bijvoorbeeld dat hij in de gevangenis die akker van zijn neef kocht, hij mocht vertrouwen dat de Israëlieten weer zouden terugkeren na de ballingschap, maar zelf zou hij dat niet meemaken...TheKeimpe schreef:Mijn eerste poging van jaren terug is in Jeremia gestrand, daar werd ik zo triest van. De laatste keer dat ik Jeremia las viel het me op dat ik, telkens als ik het bijltje er weer bij neer wilde gooien, een mooie tekst tegen kwam die mij moed gaf om door te lezen.
Overigens kan ik nu wel begrijpen dat Jeremia het niet makkelijk gehad heeft als profeet...
cornelis schreef:Helaas niet.
Eigenlijk had ik het allang moeten doen,want met zo,n drie keer per dag uit de Bijbel lezen moet het toch te doen zijn.
S,morgens via een dagboekje en verders door heel de Bijbel heen.
Alleen ben ik er wel op tegen om de Bijbel door te hollen.
Het gaat er altijd wel om;Begrijp ik wat ik lees.
Wat heb het mij te zeggen.
Het lijk mij een goed voornemen om per 01-01-2008 hier mee te starten.
En de bijzonderheden te noteren in een schrift.
Zo kunnen we misschien het Woord des Heren eigen maken.
En dat is toch de bedoeling van Bijbel lezen.
Dit wilde ik weer even kwijt.
Een hartelijke groet van Cornelis.
parsifal schreef:Namens Bevlogen:
Op diverse forums heb ik deze vraag al gesteld en de antwoorden zijn altijd weer verrassend. Ik ben benieuwd hoe jullie met het bijbellezen omgaan. Heb jij wel eens de Bijbel in zijn geheel doorgelezen? Zo ja: waarom? Zo nee: waarom niet?
Moet je de Bijbel helemaal doorgelezen hebben? En wat voor rol speelt de Bijbel in jouw leven? Interesseert het je? Of denk je dat het niet nodig is, zolang het in je hart maar goed zit?
parsifal schreef:Namens Bevlogen:
Op diverse forums heb ik deze vraag al gesteld en de antwoorden zijn altijd weer verrassend. Ik ben benieuwd hoe jullie met het bijbellezen omgaan. Heb jij wel eens de Bijbel in zijn geheel doorgelezen? Zo ja: waarom? Zo nee: waarom niet?
Moet je de Bijbel helemaal doorgelezen hebben? En wat voor rol speelt de Bijbel in jouw leven? Interesseert het je? Of denk je dat het niet nodig is, zolang het in je hart maar goed zit?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten