En nog een vraag!!! (Vaders,moeders..geef es raad)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 25 mar 2007 22:32

Lalage schreef:Gevondenzoon maakt wel vreemde opmerkingen.... ik denk dat jij meer een soort oom voor haar bent, zoals in het boek 'Ontbijt met Tiffany'. Dat gaat over een man die zijn 13-jarige nichtje in huis neemt, omdat haar moeder aan de alcohol is. Ik denk dat dat zeer interessant voor jou is om te lezen, het is ook waargebeurd dus erg realistisch.

Ik moet tot mijn spijt toegeven dat ik de laatste tijd (lees : 3 a 4 jaar) weinig tijd vind uberhaupt een boek ter hand te nemen (afgezien van de bijbel dan zo nu en dan ;)) Maar..de vakantie zit er aan te komen, en ik was toch van plan de plaatselijke bibliotheek es te gaan plunderen (breng et ook wel weer terug hoor :mrgreen:) dus ehm..ik zet dit Ontbijt met Tiffany erbij op m'n lijstje !

Cisca

Berichtdoor Cisca » 25 mar 2007 22:51

Super Rock-G, als iedereen jouw voorbeeld zou volgen, was er niet zo veel ellende op de wereld d:)b

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 27 mar 2007 21:31

Even een slotje om de boel op te schonen en tot bedaren te laten komen.

/edit, opgeschoond, off topic alsmede onvertogen postings verwijderd. Graag onderlinge strubbelingen per PB uitpraten. Eventueel kunt u contact opnemen met de moderators.

Ik heropen het topic vanavond (of liever gezegd vannacht).
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Dirk
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Dirk » 28 mar 2007 21:43

Maar goed, Rock-G, vertel verder over de verhalen aangaande je beschermelinge.

Wij luisteren, en geven graag veel goede tips. En af en toe een hug uiteraard.
Wijsheid en Intelligentie: een wereld van Verschil!!

-petje af-
Mineur
Mineur

Berichtdoor -petje af- » 29 mar 2007 13:41

Hey Rock G

Ik bewonder je! Gewoon om wat je doet en wat er allemaal in je hoofd omgaat. Je werkt fulltime en studeert s avonds en draagt zorg voor zo'n meisje! Ik kan dan wel zeggen: Petje af!

Weet je waarom de hulpverlening met moeders niet zo goed loopt?
Want de ham vraag is natuurlijk of ze zelf wel hulp wil, als ze dat niet wil heb je een klein probleem in Nederland want dan kan er geen hulp geboden worden (alleen gedwongen hulpverlening bij de reclassering maar dat is niet ter sprake hier dacht ik zo)

Hoe zie je zelf de toekomst voor je? Heb je gedacht over samenwonen (foei wat zeg ik nou :D ) of trouwen ofzo? Dan gaat het systeem (om het zo maar ff te noemen) natuurlijk hele andere vormen aannemen! En wat zijn jouw gedachtes er nu over? Wil je het echt? Kun je het allemaal opbrengen enz.

Ik wil nog wel ff zeggen dat je een verstandige en behulpzame jongeman bent :wink:

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 30 mar 2007 01:06

-petje af- schreef:Hey Rock G

Ik bewonder je! Gewoon om wat je doet en wat er allemaal in je hoofd omgaat. Je werkt fulltime en studeert s avonds en draagt zorg voor zo'n meisje! Ik kan dan wel zeggen: Petje af!

Weet je waarom de hulpverlening met moeders niet zo goed loopt?
Want de ham vraag is natuurlijk of ze zelf wel hulp wil, als ze dat niet wil heb je een klein probleem in Nederland want dan kan er geen hulp geboden worden (alleen gedwongen hulpverlening bij de reclassering maar dat is niet ter sprake hier dacht ik zo)

Hoe zie je zelf de toekomst voor je? Heb je gedacht over samenwonen (foei wat zeg ik nou :D ) of trouwen ofzo? Dan gaat het systeem (om het zo maar ff te noemen) natuurlijk hele andere vormen aannemen! En wat zijn jouw gedachtes er nu over? Wil je het echt? Kun je het allemaal opbrengen enz.

Ik wil nog wel ff zeggen dat je een verstandige en behulpzame jongeman bent :wink:

Dank :) Ja ik weet waarom hulpverlening geen voet tussen de deur krijgt, namelijk omdat moeder een uiterst kiene vrouw is die precies weet wat ze moet zeggen. Weed is officieel geen verslavende drugs, en die coke is nog bijna nooit gebeurd volgens haar..en de rest zijn haar zaken. Ze weet er iedere keer weer omheen te draaien.

Wat betreft samenwonen/trouwen, ja, daar denken we serieus over na. M'n vriendin is bijna elk weekend bij me en was van plan definitief in te trekken (ze wil eigenlijk zelfs trouwen maar..dat zijn meiden nou eenmaal :D ) Het is te doen..samenwonen en met Delya in huis, ze heeft in d'r slaapkamer alles wat ze wil (heb gister ouwe computer weer in elkaar gezet,kan ze ook beetje voor school wat dingetjes doen..begint steeds vroeger blijkbaar..ik kreeg dat pas ver in het voortgezet onderwijs,computerstuff,maargoed) en ehm,radio tv naja alles..en ze houdt zich over het algemeen wat afstandig als mn vriendin er is dus inbreuk op privacy ofzo is er ook niet echt. Maar..ik sta nogsteeds open voor andere opties,mits ze voor Delya echt een verbetering zouden zijn.

Mozeven
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Mozeven » 30 mar 2007 01:57

Rock-G:

Ten eerste wil ik even zeggen dat ik het werkelijk outstanding van je vind dat je je over dit meisje ontfermt, vooral naast een fultime baan en avondstudie.

Als er iets is waar ik niet tegen kan, is het wel als een jong kind ergens de dupe van wordt. Delya en haar moeder zijn daar een groot voorbeeld van. Wat de moeder ook meegemaakt mag hebben, niets kan zulk gedrag excuseren.

Maar goed, dat is niet enorm relevant op dit moment. Waar ik op wil wijzen is dat het voor het welzijn van dit meisje duidelijk erg belangrijk is dat jij een consequente relatie met je vriendin hebt. Als je ervoor kiest met die vriendin samen te wonen/te trouwen, en er iets misgaat in jullie relatie, kan ik me voorstellen dat als je Delya als dochter in huis gehaald hebt dat een grote schok voor haar kan zijn.

Er zijn een heleboel dingen die hierbij komen kijken, en de juiste stap is niet altijd even duidelijk in het leven.. Ik hoop echt dat je eruit komt.
Hypocrites are worse than they think we are

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 30 mar 2007 07:36

Rock-G

Ik vind dat je super werk levert maar ik vraag me af of je niet wat veel hooi op je vork neemt.
Is er bijvoorbeeld al gepraat met de Raad voor Kinderbescherming, de school van het meisje en/of jeugdzorg.
Zoals ik er tegen aan kijk ben je op dit moment prima in staat om de gepaste zorg en hulp te verlenen maar ik vraag me af hoe dit op lange termijn gaat. Ik zou een melding doen bij de Raad en zo ook zorgen dat je jouw zorg ook formaliseert. Ik bedoel daarmee dat je dan ook echt word aangewezen als de pleegouder of whatever en daarbij ook alle hulp krijgt van Pleegzorg en Jeugdzorg voor praktische ondersteuning.

Respect overigens.
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 30 mar 2007 13:38

@ mozeven

Daar heb je groot gelijk in. Zoals in elke relatie heeft ook onze relatie z'n downs (en ik kan de laatste me goed herinneren). Toch gaat dat er nooit zo hard aan toe, we zeggen gewoon tegen elkaar dat iets ons dwarszit en dat praten we netjes uit. En als ik echt zo boos op haar ben dat ik er wel aan dr haren kan trekken dan ga ik even weg, en als ik terugkom dan plaatst ze meestal een opmerking in de trant van ' je ziet er zo lief uit als je boos bent' ..en dan kan ik al niet meer boos zijn. We hebben wel allebei het gevoel dat dit echte liefde is, we zijn sinds 2005 bij elkaar en hebben samen al een hoop meegemaakt (miskraam bijvoorbeeld..), maar dat bracht ons alleen maar dichter bij elkaar.
Dat een relatie tot in lengte van dagen stand zal houden kun je nooit met 100% zekerheid zeggen, maar we zien hier allebei veel toekomst in.

@ leclerc

Er is regelmatig contact met de schoolpsychologe (en ze belt elke vrijdag zowiezo even) Zolang Delya hier regelmatig eet en slaapt is er voor een instelling als de Raad van Kinderbescherming niets aan de hand, maar het zou voor alle partijen wel zin hebben dat een en ander een definitieve vorm kreeg (even afgezien van de uitkomst). De schoolpsych bood 2 weken terug al aan contact op te nemen met betreffende instanties en beloofde het ' te regelen' voor zover zij dat kon, maar zowel de Raad als de moeder van Delya kun je niet betichten van erg snel handelen..er is wat dat betreft dus nog geen enkele voortgang geboekt. We wachten rustig af.

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 30 mar 2007 15:42

Onwijs respect voor wat je doet!

Verder gewoon veel sterkte..
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

Hadassa
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hadassa » 30 mar 2007 16:59

Ik vindt het supper wat je doet, maar uit eigen ervaring is het niet al tijd even leuk dat er iemand anders bij je inwoont, op een gegeven moment hebben wij het zelfs als een last gezien, is het geen optie voor jullie dat er voor haar een pleeggezin wordt gezocht, zeg niet dat, dat het is maar, voor jullie lijkt het me wel wat vrijer, het contact kun je natuurlijk wel houden. Echt ik vindt dit nou typies NAASTEN LIEFDE, die vandaag de dag erg ver weg.
U schonk mij het leven en de liefde, Uw zorg heeft mij bewaard !

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 30 mar 2007 17:08

Teuntje schreef:Ik vindt het supper wat je doet, maar uit eigen ervaring is het niet al tijd even leuk dat er iemand anders bij je inwoont, op een gegeven moment hebben wij het zelfs als een last gezien, is het geen optie voor jullie dat er voor haar een pleeggezin wordt gezocht, zeg niet dat, dat het is maar, voor jullie lijkt het me wel wat vrijer, het contact kun je natuurlijk wel houden. Echt ik vindt dit nou typies NAASTEN LIEFDE, die vandaag de dag erg ver weg.

Ze loopt soms een beetje te klieren dat is waar, maar een last zal het niet snel worden denk ik. Ik ben best makkelijk opzich,en n kind van 11 moet toch goed dr best doen mij ooit tot last te worden :mrgreen: Maar een pleeggezin vind ik eigenlijk alleen een optie als het jonge mensen betreft, met een goed inkomen, die niet een pleeggezin zijn die al 100 kinderen in huis hebben gehad,want dat wordt het meer routine,en Delya heeft echt wat liefde nodig in haar leven. Dus ik hoop. dat als de Raad van Kinderbescherming er aan toe kom, dat ik hier een beetje invloed op mag hebben. En eigenlijk..eigenlijk hoop ik dat Delya bij me mag blijven. We wonen in dezelfde buurt,ik ken haar (antiliaanse) cultuur, ik was 10 jaar geleden haar leeftijd dus weet n beetje wat er in haar leven speelt..
Maargoed..dat is dus alleen hopen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 mar 2007 17:10

Het kan natuurlijk wel zo zijn dat als jij definitief de vaderfiguur wordt en ze niet meer min of meer vrijblijvend aanwezig is ze haar puberaliteiten meer op jou gaat richten.

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 30 mar 2007 17:12

Aragorn schreef:Het kan natuurlijk wel zo zijn dat als jij definitief de vaderfiguur wordt en ze niet meer min of meer vrijblijvend aanwezig is ze haar puberaliteiten meer op jou gaat richten.

Kom maar op :mrgreen: Ik moet met gepaste trots zeggen dat ik zelf ook een STER was in puberen :lol:

-petje af-
Mineur
Mineur

Berichtdoor -petje af- » 03 apr 2007 14:45

Ha Rock G knap hoor hoe je je tot nu toe heb staande gehouden zowel thuis als hier op het forum :wink:
Ik ben wel benieuwd hoe het nu uiteindelijk gaat lopen en of je Delya ook daadwerkelijk bij je in huis krijgt!
Ik wens je sowieso veel sterkte voor de komende tijd....het kan nog best wel veel tijd in beslag gaan nemen en het zal er niet allemaal makkelijk van af gaan.

Terug naar “Archief”