Abdijbiertje om 1:00 schreef:kurtyo schreef:Volgens sommige tests zou ik dan ook hoogbegaafd moeten zijn, hetgeen ik niet alleen betwijfel maar zelfs kolder vind. Grappig dat mijn algemene IQ in de laatste test enorm naar beneden werd gehaald door mijn rekenkundige kwaliteiten - die slecht zijn: ik kan wel rekenen, maar ik heb daar de tijd voor nodigen. Terwijl mijn IQ op taalkundig gebied rond de 160 uitkwam.
O?
![]()
Serieus: Wat zeggen cijfers nou eigenlijk in dit geval?
O, achter 'nodig' wilde ik nog het woordje 'en' plakken omdat ik nog iets wilde zeggen, maar dat heb ik weggehaald en 'en' heb ik per ongeluk laten staan en nog zonder spatie ook.

@ Rafaell: Ik heb hetzelfde probleem meerdere malen ondervonden. Ik heb nooit iets hoeven doen, op zowel de basisschool, de mavo als de havo niet. En op het hbo hoef ik qua niveau ook niet veel moeite te doen, maar ik moet wel opdrachten maken, et cetera. En dat kostte en kost me vrij veel moeite. Gewoon omdat ik het niet gewend ben en bovendien 85 % van de opleiding totaal niet boeiend vind. Daarbij ben ik helemaal niet praktisch maar heel theoretisch ingesteld en ik ben een laatbloeier. Ik had na mijn propedeuse gewoon naar de universiteit moeten gaan.