De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 05 mar 2007 20:35

Of de Diane35 zwaar en slecht is weet ik niet, wel weet ik dat je een pil van 50 niet lang achter elkaar mag slikken. (i.m.v. grote kans op borstkanker)

Riska

Berichtdoor Riska » 05 mar 2007 20:57

Jo'tje schreef:
lammetje schreef:Maar de diane35 mag je toch helemaal niet lang achter elkaar gebruiken??? Mijn collega vertelde me pas dat het super slecht voor je was.... :?:

Onzin volgens mij hoor.
Ik moet één keer per jaar bij mijn huisarts m'n bloeddruk laten controleren, en zolang ik geen andere vreemde bijwerkingen krijg mag ik dat ding gewoon blijven slikken van hem.

Mijn dochter heeft hem al tien jaar, zowel gyneacoloog als huisarts weten ervan en er is nooit bezwaar tegen gemaakt, integendeel, ze is gewoon aangemoedigd om ermee door te gaan. (zelfs al heeft ze al tien jaar een hoge bloeddruk, gebleken is dat die gelijk blijft als ze ermee stopte.)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 05 mar 2007 21:27

kan je van de pil een hoge bloeddruk krijgen dan? Weer iets geleerd ;)
Heb daar iig geen last van, want m'n bloeddruk is erg laag, haha...

Riska

Berichtdoor Riska » 05 mar 2007 21:32

Jannoek schreef:kan je van de pil een hoge bloeddruk krijgen dan? Weer iets geleerd ;)

Mijn dochter hád al een hoge bloeddruk, dus dat heeft op zich niks met de pil te maken!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 05 mar 2007 21:40

Jannoek schreef:kan je van de pil een hoge bloeddruk krijgen dan? Weer iets geleerd ;)

Het kán ja. Net zoals je er een snor van kunt krijgen en weet ik veel wat ;)
Ze houden mijn bloeddruk gewoon een beetje in de gaten omdat dat wel echt iets is wat gevaarlijk kan zijn als het ineens hard veranderd natuurlijk.
pobody's nerfect

daatje
Mineur
Mineur

Berichtdoor daatje » 06 mar 2007 23:06

Diane is volgens mij de enige die echt voor acne werkt. Dit middel wordt ook voor 3 maanden voorgeschreven, en niet zoals de reguliere pil 6 maanden. (als het tenminste nog zo is, het is weer een tijd geleden dat ik er voor geleerd heb :)).

Ik zelf gebruik ook microgynon, ideaal vind ik, alleen moet je het niet te veel vergeten :mrgreen: maar goed dan wordt je gelijk gestraft met een doorbraak dus hé.
Ik was een tijdje geleden eens gestopt met de pil, want als je em een tijdje gebruikt vraag jeje toch af van waarom gebruikte ik em ook al weer, want ik had vrijwel geen last van klachten :).
Ik heb het echt wel geweten dat ik een maandje nix op had, lag 's nachts in bad met de douchkop op mn buik omdat ik zooo een last had. Kzei nog tegen mn moeder, hoe moet et dan wel niet zijn als je weeën hebt :mrgreen:
Daarna dus gelijk weer begonnen.
"Don't just tell God how big your problems are... Tell your problems how big God is!"

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 07 mar 2007 11:28

Diane is volgens mij de enige die echt voor acne werkt. Dit middel wordt ook voor 3 maanden voorgeschreven, en niet zoals de reguliere pil 6 maanden. (als het tenminste nog zo is, het is weer een tijd geleden dat ik er voor geleerd heb)

Jaa, dat is nog steeds zo. Lekker vervelend, ik ontdek dat vaak te laat, is het weer haasten of via een andere apotheek enzo :P
pobody's nerfect

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 07 mar 2007 16:20

Ik heb Microgynon en het bevalt me prima! Geen toename van gewicht gelukkig (want ik moet nog in mijn trouwjurk 8) :lol: ) ik slik het vanwege verschrikkelijk hevige menstruatie en pijnen.

Maarree... er wordt natuurlijk ook verteld door mensen dat je de pil niet MAG slikken omdat je dan het krijgen van kinderen zou tegenhouden. Met name mijn opa en oma zeggen dat. Nu zou het qua ruimte (1 slaapkamer) niet echt uitkomen als er een kind zou komen, maar ik ben er van overtuigd dat daar ook weer een oplossing voor komt. Hoe denken jullie daar over?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 mar 2007 16:43

kwebbel schreef:Ik heb Microgynon en het bevalt me prima! Geen toename van gewicht gelukkig (want ik moet nog in mijn trouwjurk 8) :lol: ) ik slik het vanwege verschrikkelijk hevige menstruatie en pijnen.

Maarree... er wordt natuurlijk ook verteld door mensen dat je de pil niet MAG slikken omdat je dan het krijgen van kinderen zou tegenhouden. Met name mijn opa en oma zeggen dat. Nu zou het qua ruimte (1 slaapkamer) niet echt uitkomen als er een kind zou komen, maar ik ben er van overtuigd dat daar ook weer een oplossing voor komt. Hoe denken jullie daar over?

Tja, wij hebben wel nog 2 slaapkamers extra, en ook een enorme garage waar we minimaal 2 slaapkamers kunnen maken, als we willen, dus eventuele kindjes kunnen er makkelijk bij ;)
Maar ik slik wel de pil als anticonceptie, voor als we getrouwd zijn dan he ;) Eigenlijk omdat we het erg fijn vinden om even een tijdje samen te zijn. Samen genieten van ons nieuwe leventje samen, van ons huis, van elkaar. Maar al zou het zo zijn dat we eerder een kindje verwachten, dan is het ook meer dan welkom!
Maar ik vind het ook erg fijn om lekker mijn opleiding af te maken en te werken, wat gewoon niet zo makkelijk meer is als je een kindje hebt.

Maar al zou het wel komen, dan weet ik nu al dat we superblij zijn!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 09 mar 2007 23:23

Heb in al die jaren verschillende soorten pillen gehad maar vond het allemaal maar niets.

Had eerst ook de Diane 35, tegen de puust'n, dat hielp wel.

Na verloop van tijd ben ik aan andere pil gegaan, maar daar kreeg ik opgezette benen van en werd oer sagerijnig. Nog later weer een andere pil geprobeerd en weer zo sagerijnig dus voor mij GEEN PIL meer.

Amalia
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Amalia » 23 mar 2007 16:11

------
Laatst gewijzigd door Amalia op 27 mar 2007 08:23, 1 keer totaal gewijzigd.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 23 mar 2007 16:22

MissF schreef:
kwebbel schreef:Ik heb Microgynon en het bevalt me prima! Geen toename van gewicht gelukkig (want ik moet nog in mijn trouwjurk 8) :lol: ) ik slik het vanwege verschrikkelijk hevige menstruatie en pijnen.

Tja, wij hebben wel nog 2 slaapkamers extra, en ook een enorme garage waar we minimaal 2 slaapkamers kunnen maken, als we willen, dus eventuele kindjes kunnen er makkelijk bij ;)
Maar ik slik wel de pil als anticonceptie, voor als we getrouwd zijn dan he ;) Eigenlijk omdat we het erg fijn vinden om even een tijdje samen te zijn. Samen genieten van ons nieuwe leventje samen, van ons huis, van elkaar. Maar al zou het zo zijn dat we eerder een kindje verwachten, dan is het ook meer dan welkom!
Maar ik vind het ook erg fijn om lekker mijn opleiding af te maken en te werken, wat gewoon niet zo makkelijk meer is als je een kindje hebt.

Maar al zou het wel komen, dan weet ik nu al dat we superblij zijn!
Dank voor het aanbod 8) zeer geapprecieerd hier in deze ruimte!! :mrgreen: tuuurlijk ben ik superblij als we een kind zouden krijgen! Maar het zou alleen qua ruimte niet echt uitkomen :oops: En het is natuurlijk heel belangrijk om samen van elkaar te genieten en elkaar (nog beter) te leren kennen.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 28 mar 2007 18:28

Ik denk dat je best even aan de nieuwe situatie mag wennen hoor. Je hebt een hele drukke tijd achter de rug (trouwen, huizenjacht, meubels, trouwdag etc etc.) en om dan gelijk zwanger te raken? Je moet ook aan jezelf denken en ook wennen aan elkaar

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 28 mar 2007 19:05

Zeker te weten. Ik voel dat ik heel erg moe ben soms de laatste tijd dus ik moet zeker even rustig aan gaan doen.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 28 mar 2007 20:27

Nou dat had ik ook! En de dag na ons trouwen..... ik ben nog nooit van mijn leven zo moe geweest. en dat hoor je van heel veel mensen. Daarom geniet van je leven samen, doe leuke dingen want als er een kleine komt, wat natuurlijk geweldig is, dan kom je daar niet meer aan toe. Wij vonden al dat we in onze verkeringstijd veeeeeeeeeeeeeeeel meer tijd voor leuke dingen hadden, dan toen we getrouwd waren.

Terug naar “Archief”