Pfff. lastig zeg.!!!
In ieder geval veel sterkte!
God blessed...
Moderator: Moderafo's
Teuntje schreef:Smurffie schreef:Maar juist bijv. familie zou toch eigenlijk niet dergelijke opmerkingen moeten maken. Ik zou het ouders, broers, zussen etc. in ieder geval zeer kwalijk nemen. Kun je er trouwens niet normaal over praten dan? Tegen een zus ofzo zou ik makkelijk zeggen dat ze zich met dr eigen huishouden moet bemoeien. Of iets dergelijks. En van buitenstaanders zou ik me sowieso niets aantrekken. Maar goed, ie ben ik hè.
Dat is het hem nu juist, zij zijn het die dat gewoon glas hard zeggen, waardoor wij dachten dat het echt aan ons zelf zou liggen vandaar dat we dus deze vraag hebben voor gelegd aan jullie allemaal.
*Annet* schreef:Ben trouwens wel benieuwd wat bijv. een ambtsdrager daarop zeggen zou.
*Annet* schreef:Ik bedoel eigenlijk: zegt een ambtsdrager ook dat het een straf van God is dat jullie geen kinderen krijgen?
Die personen die dat beweren, zijn zij kinderen van God? Het lijkt mij dat een kind van God altijd de liefde voorop heeft staan en zelf aan de weet is gekomen hoe slecht hij/zij zelf is, dat ze niet over anderen durven oordelen. Ik denk (en hoop!!) dat zulke mensen niet zomaar zeggen dat jullie kinderloosheid een straf van God is.
staat dat ook niet ergens in één van de brieven van Paulus of ..?Johan81 schreef:in het huwelijksformulier staat dit heel mooi omschreven:
ik citeer:
De eerste oorzaak is, opdat, de een den ander trouwelijk helpe en bijsta in alle dingen, die tot het tijdelijke en eeuwige leven behoren.
Hierna staat pas:
De andere, opdat zij hun kinderen, die zij krijgen zullen, in de waarachtige kennis en vreze Gods, Hem ter eer, en tot hun zaligheid opbrengen.
Het eerste dus het belangrijkste, en dat zegent de Heere ook
Daarom staat er ook in het gebed voor het bruidspaar: De kinderen, die het U belieft hun te geven
Het is dus zeker geen straf van God
Hij beloofd namelijk zelf dat hij ook een kinderloos huwelijk wil zegenen
*Annet* schreef:Hebben jullie geen kontakt met andere kinderloze echtparen? Ik denk dat je daarbij beter je hart kunt uitstorten als bij mensen die jullie veroordelen over het feit dat jullie geen kinderen hebben.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten