Een vraag !!!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 feb 2007 19:08

Pfff. lastig zeg.!!!

In ieder geval veel sterkte!

God blessed...

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 28 feb 2007 19:20

Teuntje schreef:
Smurffie schreef:Maar juist bijv. familie zou toch eigenlijk niet dergelijke opmerkingen moeten maken. Ik zou het ouders, broers, zussen etc. in ieder geval zeer kwalijk nemen. Kun je er trouwens niet normaal over praten dan? Tegen een zus ofzo zou ik makkelijk zeggen dat ze zich met dr eigen huishouden moet bemoeien. Of iets dergelijks. En van buitenstaanders zou ik me sowieso niets aantrekken. Maar goed, ie ben ik hè.

Dat is het hem nu juist, zij zijn het die dat gewoon glas hard zeggen, waardoor wij dachten dat het echt aan ons zelf zou liggen vandaar dat we dus deze vraag hebben voor gelegd aan jullie allemaal.

Onbegrijpelijk zeg :| Onrechtvaardig gewoon. Maar goed, ik hoop dat jullie er iets aan gehad hebben tot nu toe :)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 28 feb 2007 19:57

Ben trouwens wel benieuwd wat bijv. een ambtsdrager daarop zeggen zou.

Vrienden van ons "moesten trouwen", hun kindje stierf helaas 3 weken voor de uitgerekende datum. Kennis van me zei toen ook: "misschien is het wel een straf van God". Ik kreeg het daar gewoon koud van en wist niet wat ik zeggen moest! In een later gesprek zei ze een keer dat ze voor haar trouwen aan de pil was en wel 3 keer de morning after pil had genomen. :roll: :roll: Waarom zou zij dan wel al 5 gezonde kinderen hebben gekregen? Wie is degene die bepaald of iets een straf van God is?

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 28 feb 2007 20:00

@ Annet, dat vind ik echt een typisch voorbeeld van wel de splinter bij een ander zien, maar niet de balk in je eigen oog.
kan me voorstellen dat je het daar een beetje koud van kreeg
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Hadassa
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hadassa » 01 mar 2007 08:28

*Annet* schreef:Ben trouwens wel benieuwd wat bijv. een ambtsdrager daarop zeggen zou.

Dat is het nu juist die kunnen er niets aan doen, want die zeggen, "aan laster kun je niets doen", ook daar zou ik wel eens een discussie over willen aangaan, want overal is toch wel een grens voor :?:
U schonk mij het leven en de liefde, Uw zorg heeft mij bewaard !

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 01 mar 2007 13:31

Ik bedoel eigenlijk: zegt een ambtsdrager ook dat het een straf van God is dat jullie geen kinderen krijgen?

Die personen die dat beweren, zijn zij kinderen van God? Het lijkt mij dat een kind van God altijd de liefde voorop heeft staan en zelf aan de weet is gekomen hoe slecht hij/zij zelf is, dat ze niet over anderen durven oordelen. Ik denk (en hoop!!) dat zulke mensen niet zomaar zeggen dat jullie kinderloosheid een straf van God is.

(even helemaal off topic: dit was eindelijk mijn 800-ste posting!)

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 01 mar 2007 18:44

En de mensen die zo hard zijn in hun reactie, die hebben zeker wel kinderen?

En is er niet zo'n gelijkenis in de bijbel, of verhaal, dat mensen aan Jezus vragen hoe het kan dat een man vanaf zijn geboorte al ziek is. Of dat een straf van God is, op de zonde van de ouders. Naar wat ik weet, is dat Jezus dan een ontkennend antwoord geeft. Zie daar troost uit te halen. En mensen die roepen over straffen enzo, hun loon zal idd straf zijn.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Hadassa
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hadassa » 02 mar 2007 12:16

*Annet* schreef:Ik bedoel eigenlijk: zegt een ambtsdrager ook dat het een straf van God is dat jullie geen kinderen krijgen?

Die personen die dat beweren, zijn zij kinderen van God? Het lijkt mij dat een kind van God altijd de liefde voorop heeft staan en zelf aan de weet is gekomen hoe slecht hij/zij zelf is, dat ze niet over anderen durven oordelen. Ik denk (en hoop!!) dat zulke mensen niet zomaar zeggen dat jullie kinderloosheid een straf van God is.

Dat is het nu juist de Predikanten die we daarover gesproken hebben die zeggen dat je dat zomaar niet kunt zeggen. Maar de mensen die het zeggen daar moeten wij van aan nemen, (dat zeggen ze zelf) dat ze kinderen van God zijn. Daarom vinden wij het dubbel zo moeilijk.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 04 mar 2007 00:40

Als er bij ons een doopdienst is, bidt de ds (ger gem) altijd voor de echtparen die onder Gods voorzienigheid geen kinderen hebben gekregen. Of voor de echtparen aan wie de kinderzegen is onthouden. Daar klinkt niets veroordelend in door.

Ik vind het echt heel erg dat er mensen zijn die zo durven oordelen, maar beste Teuntje, trek je daar toch alsjeblieft niets van aan! Denk idd aan die geschiedenis in de Bijbel die Kathleen aanhaalt. Zei de Heere Jezus immers ook niet tegen de Farizeeërs: wie zonder zonde is, werpe de eerste steen. Vind ik ook wel hierbij passen.

Hadassa
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hadassa » 04 mar 2007 11:23

Daarin heb je ook helemaal gelijk Annet, maar wij hadden altijd zoiets van stel je voor dat hun gelijk hebben, (want zij, zijn immers kinderen van God), kijk nu zijn wij er ook wel achter, dat als je dat bent dat je dat ook niet kunt zeggen. Wij zijn dan ook heel blij met die antwoorden van jullie allemaal, het geeft ons moet en kracht. Wij kregen van de maand een geboorte kaartje van iemand en die hebben na negen jaar nog een kindje gekregen, ik zie dat als, kijk voor jullie kan het ook nog, en dat vondt ik als een troost voor ons. Het is niet op onze tijd maar op Gods tijd.
Daarom moeten wij ook blijven bidden en kracht houden, want voor Hem zijn de wonderen nog lang de wereld niet uit!!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 04 mar 2007 16:13

Hebben jullie geen kontakt met andere kinderloze echtparen? Ik denk dat je daarbij beter je hart kunt uitstorten als bij mensen die jullie veroordelen over het feit dat jullie geen kinderen hebben.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 04 mar 2007 16:47

Johan81 schreef:in het huwelijksformulier staat dit heel mooi omschreven:

ik citeer:

De eerste oorzaak is, opdat, de een den ander trouwelijk helpe en bijsta in alle dingen, die tot het tijdelijke en eeuwige leven behoren.

Hierna staat pas:
De andere, opdat zij hun kinderen, die zij krijgen zullen, in de waarachtige kennis en vreze Gods, Hem ter eer, en tot hun zaligheid opbrengen.

Het eerste dus het belangrijkste, en dat zegent de Heere ook :!:
Daarom staat er ook in het gebed voor het bruidspaar: De kinderen, die het U belieft hun te geven

Het is dus zeker geen straf van God :!:
Hij beloofd namelijk zelf dat hij ook een kinderloos huwelijk wil zegenen :!:
staat dat ook niet ergens in één van de brieven van Paulus of ..?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 mar 2007 17:47

*Annet* schreef:Als er bij ons een doopdienst is, bidt de ds (ger gem) altijd voor de echtparen die onder Gods voorzienigheid geen kinderen hebben gekregen. Of voor de echtparen aan wie de kinderzegen is onthouden. Daar klinkt niets veroordelend in door.

Oh wat goed zeg!

Hadassa
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hadassa » 04 mar 2007 20:00

*Annet* schreef:Hebben jullie geen kontakt met andere kinderloze echtparen? Ik denk dat je daarbij beter je hart kunt uitstorten als bij mensen die jullie veroordelen over het feit dat jullie geen kinderen hebben.

Daar heb je ook helemaal gelijk in, maar ja het spijt me maar er zijn in onze fam. vrienden, kennis kringen geen paren die dit ook hebben, zelf zijn we nu net hier van lid dus misschien kan ik hier wel met die mensen er over praten.

Dricus
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Dricus » 22 mar 2007 00:00

'k weet zelf uit eigen ervaring hoe moeilijk het is als het krijgen van kinderen uitblijft en welke twijfels er naar boven kunnen komen. 'k Ben nu 3 jaar getrouwd en (helaas) nóg geen kinderen en tot overmaat van ramp een aantal weken geleden een miskraam (7 weken).

Ook ik heb erg getwijfeld aan 'het straffen door God' en 'het waarom gebeurt dit met ons', maar gelukkig heeft dit voor mij (uiteindelijk) geleid tot het inzien van hoe groot het wonder is van kinderen krijgen. Hoe gewoon het ook lijkt voor anderen (een natuurlijk proces), voor mij is juist het uitblijven van de zwangerschap een teken dat God het is die bepaald wat het beste voor je is.

Probeer het (ipv een straf) te zien als een beproeving van God, en weet dat: "God is trouw en zal niet toestaan dat u boven uw krachten wordt beproefd: hij geeft u mét de beproeving ook de uitweg, zodat u haar kunt doorstaan." (1 Kor 10:13)

Heel veel sterkte en wijsheid!
GKV-er

Terug naar “Archief”