Ex krijgt relatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 09 jun 2007 22:26

Markie schreef:Zn liefde zat echt niet diep. Anders heb je niet na 2 maanden al een ander. Lijkt me wel duidelijk.

Tjah, jij kan het weten toch?
Auf Wiedersehen!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 09 jun 2007 22:29

T. Lindeman schreef:
Markie schreef:Zn liefde zat echt niet diep. Anders heb je niet na 2 maanden al een ander. Lijkt me wel duidelijk.

Tjah, jij kan het weten toch?

Ja, dat weet hij inderdaad!
Afbeelding

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 09 jun 2007 23:11

Hmmz... Khad het niet verteld om mn ex zwart te maken idd, en daarbij komt nog eens dat hij hier zo goed als nooit meer komt. En tjah...Dat jij (aragorn) nu toevallig weet wat zn naam is... Bedankt dat je die hier ff neerknalt, dan weten degene die het niet wisten, het nu ook gelijk!
Pff.... Met andere woorden....Ik kan beter niets meer zeggen hier? Want dat kan blijkbaar alleen maar als je heeel erg anoniem bent?! Een lekker vertrouwn in het Refoweb zeg!
Mn ex mag best weten hoe ik er over denk hoor, daar schaam ik me niet voor.

Ik geloof vast en zeker dat hij echt van mij gehouden heeft, daar kan ik gewoon niet omheen. Hij liet dat in de kleinste dingen aan mij merken. Daar twijfel ik dus niet aan. Maar ik vraag me nu idd wel af tot wanneer hij echt van mij gehouden heeft en wanneer dat weg is gegaan. Ik geloof nu namelijk niet meer dat dat pas weg is gegaan, nadat het uit is gegaan.

Ja, er zal vast ook een stuk jaloezie bij zitten, ook al zou ik hem absoluut niet meer terug willen en kunnen nemen als vriend. Maar waar ik nu meer mee "zit" is de vraag hoe het allemaal kan. Ik heb eigenlijk alleen maar onbegrip. Ik had het nog een beetje kunnen "begrijpen" als hij degene was met de twijfels, ook al vind ik 2 maanden veel te snel. Hij wilde het niet uit maken, hij wilde met mij verder, enz....

Pff... Er zijn nog heel veel meer dingen, waardoor ik echt mijn vraagtekens hierbij heb, maar die zal ik hier niet noemen.
Waar ik wel bijna zeker van ben, is dat het idd een vlucht van hem is. Ik weet hoe hij zich kan voelen, enz..

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 jun 2007 23:21

Dippie schreef:Hmmz... Khad het niet verteld om mn ex zwart te maken idd, en daarbij komt nog eens dat hij hier zo goed als nooit meer komt. En tjah...Dat jij (aragorn) nu toevallig weet wat zn naam is... Bedankt dat je die hier ff neerknalt, dan weten degene die het niet wisten, het nu ook gelijk!

Graag gedaan, gelukkig schaam je je er toch niet voor. :wink:

Ik geloof vast en zeker dat hij echt van mij gehouden heeft, daar kan ik gewoon niet omheen. Hij liet dat in de kleinste dingen aan mij merken. Daar twijfel ik dus niet aan. Maar ik vraag me nu idd wel af tot wanneer hij echt van mij gehouden heeft en wanneer dat weg is gegaan. Ik geloof nu namelijk niet meer dat dat pas weg is gegaan, nadat het uit is gegaan.

Dat klopt natuurlijk niet helemaal. Enerzijds beweer je dat het een soort vlucht is en anderzijds dat hij toch al niet zoveel meer voor je gevoeld zou hebben aan het eind. Waar zou hij dan voor moeten vluchten als het hem toch niet zoveel meer zou doen?

Ja, er zal vast ook een stuk jaloezie bij zitten, ook al zou ik hem absoluut niet meer terug willen en kunnen nemen als vriend. Maar waar ik nu meer mee "zit" is de vraag hoe het allemaal kan. Ik heb eigenlijk alleen maar onbegrip. Ik had het nog een beetje kunnen "begrijpen" als hij degene was met de twijfels, ook al vind ik 2 maanden veel te snel. Hij wilde het niet uit maken, hij wilde met mij verder, enz....

Ja, maar als dat niet kan houdt het op hè. Dan kun je je maar beter richten op chicks die wel gewillig zijn. 8)

Of jij dat als ex dan te snel vindt doet er niet echt toe.

Pff... Er zijn nog heel veel meer dingen, waardoor ik echt mijn vraagtekens hierbij heb, maar die zal ik hier niet noemen.

Doe het dan ook niet.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 jun 2007 12:49

Markie schreef:Dippie, wees maar blij dat je van m afbent. Zn liefde zat echt niet diep. Anders heb je niet na 2 maanden al een ander. Lijkt me wel duidelijk.

Hoho, je moet wel dingen even in de tijd laten staan. Dat hij na twee maanden een ander heeft wil niet zeggen dat hij niet van haar gehouden heeft of dat de liefde niet diep heeft gezeten. Je kan alleen de conclusie trekken dat die liefde op het eind niet meer diep zat, misschien wel helemaal weg was. Daarom ging het ook uit, omdat die liefde er niet meer was. Wie weet hoe hard hij heeft gehoopt dat het allemaal weer teurg zou komen... en heeft hij op een gegeven moment gedacht, ik kan het blijven proberen maar het is er niet meer, heeft hij het uitgemaakt en kwam hij 2 maanden later iemand tegen bij wie dat gevoel er wel weer was. Dat gevoel is allicht al langer weggeweest, maar misschien hoopte hij dat dat tijdelijk was. Weet jij het? Het feit dat hij twee maanden nadat het uit is gegaan een andere vriendin krijgt vind ik dan nog niet zo vreemd, en om daarom dit soort dingen te zeggen, dat vind ik allereerst erg jammer en als tweede ook erg kort door de bocht. Zo eenvoudig is de liefde niet en als jij in zijn schoenen had gestaan had je ongetwijfeld het zelfde gedaan. Dan ga je ook niet nuchter de nieuwe liefde van je leven afwijzen omdat het niet zo lang geleden in je vorige relatie mis is gegaan.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 10 jun 2007 13:03

Markie schreef:Dippie, wees maar blij dat je van m afbent. Zn liefde zat echt niet diep. Anders heb je niet na 2 maanden al een ander. Lijkt me wel duidelijk.

Is niet zo duidelijk als jij denkt, vaak. Iets genuanceerder zou fijn zijn *sluit zich aan bij de post van Marnix*

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 10 jun 2007 13:11

*sluit zich ook aan

Met die noot dat in dit verhaal degene die tot het laatst heeft laten zien dat zijn gevoelens niet veranderd zijn tot het moment dat het uit ging nu een relatie heeft. Had híj het uitgemaakt was het logischer geweest.
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 10 jun 2007 17:55

We hebben het samen uitgemaakt, omdat ik twijfelde en hij zekerheid van mij wilde. Als het aan hem had gelegen had het helemaal niet uit gegaan, want hij hield nog onwijs veel van mij! En daarom begrijp ik er niets meer van!

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 10 jun 2007 18:07

Misschien heeft hij zich gewoon bij de feiten neergelegd en zo de kans op nieuwe mogelijkheden weer geopend?
Dat kan.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 11 jun 2007 05:16

Heb wel eens het idee dat mannen eerder aan een nieuwe relatie toe zijn als vrouwen.

Misschien is het niet maar het lijkt wel zo.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 jun 2007 08:24

Dippie schreef:We hebben het samen uitgemaakt, omdat ik twijfelde en hij zekerheid van mij wilde. Als het aan hem had gelegen had het helemaal niet uit gegaan, want hij hield nog onwijs veel van mij! En daarom begrijp ik er niets meer van!

Wat is dan je probleem? Als het aan hem lag was het niet uitgegaan. Maar het hield gewoon op. Ik nap niet dat je dan opeens jaloers bent als hij een ander krijgt. Misschien zag hij dat ondanks dat hij van je hield het ook wel aankomen... in ieder geval heeft hij het vrij snel kunnen verwerken. Oh misschien nog niet helemaal.... maar dat is nog geen reden om vervolgens nieuwe contacten maar niet aan te gaan. Integendeel zelfs. Misschien heeft hij het nog helemaal niet helemaal verwerkt. Maar met jou kan hij niet verder, en dan kan je toch vervolgens iemand tegenkomen waar je verliefd op wordt? Verliefd worden kan niet alleen maar als alles in je leven goed gaat. Misschien kan zij hem juist helpen bij dat verwerken, door hem jou te laten vergeten, waarbij hij er over kan praten en begrepen wordt.

Ik snap van jou reakties niet zo veel. Je geeft hier vrij stellig aan dat hij nog steeds van je hield toen het uit ging. En eerder zeg je dat je daar juist vraagtekens bij hebt omdat hij na 2 maanden een ander heeft.

Volgens mij kan het best, van iemand houden en 2 maanden later een andere relatie hebben omdat je eerste relatie niet verder kan gaan. En ja, misschien gaat dat bij mannen ook wel wat anders dan bij vrouwen.

Is de oorzaak niet het feit dat je het gewoon erg moeilijk vindt dat hij nu met een ander is, en daarmee dingen doet die jij tijden lang hebt gedaan? Gewoon dat idee? Kijk uit voor jaloezie, jaloerse mensen geven erg snel een zwart beeld van mensen. En natuurlijk veel sterkte ermee. Ik snap dat het allemaal heel moeilijk is. Maar dan is zelfreflectie juist heel goed. Waarom denk je dingen. Wat zou jij doen in die situatie? En zou dat het niet voor beide partijen zijn?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Sofieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor Sofieke » 11 jun 2007 11:47

Ik snap van jou reakties niet zo veel.

Ws. is dat een verschil tussen mannen en vrouwen..... Ik kan me er nl. wel weer iets bij voorstellen. Bovendien denk ik zomaar dat er verschil is tussen Dippies gevoelsmatige reactie, en de verstandelijke.... Nu is het volgens mij meer de gevoelsmatige reactie die hier geuit wordt.

Er zou natuurlijk ook afgevraagd kunnen worden hoeveel hij van zijn nieuwe parnter houdt, als het zo snel is, en hij wel echt tot het eind van jou gehouden heeft Dip...

Maar inderdaad, ik acht het niet onmogelijk dat hij zowel voor jou als zijn nieuwe partner de juiste gevoelens koester(de)....
We can love completely, without complete understanding.....

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 jun 2007 13:26

Sofieke schreef:
Ik snap van jou reakties niet zo veel.

Ws. is dat een verschil tussen mannen en vrouwen..... Ik kan me er nl. wel weer iets bij voorstellen. Bovendien denk ik zomaar dat er verschil is tussen Dippies gevoelsmatige reactie, en de verstandelijke.... Nu is het volgens mij meer de gevoelsmatige reactie die hier geuit wordt.

Er zou natuurlijk ook afgevraagd kunnen worden hoeveel hij van zijn nieuwe parnter houdt, als het zo snel is, en hij wel echt tot het eind van jou gehouden heeft Dip...

Maar inderdaad, ik acht het niet onmogelijk dat hij zowel voor jou als zijn nieuwe partner de juiste gevoelens koester(de)....

Kan goed zo zijn ja. Ik heb geen ervaring met dat soort dingen en ik kijk er allicht wat nuchterder tegenaan :) Vandaar dat ik meer een verstandelijke reactie heb en Dippie een gevoelsmatige, logishc want mijn gevoel raakt het veel minder. De vraag is of het in dat soort situaties, voor de relativering en objectieve visie op het geheel juist niet goed is om de verstandelijke reactie te horen en zien.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 11 jun 2007 14:43

Dippie schreef:We hebben het samen uitgemaakt, omdat ik twijfelde en hij zekerheid van mij wilde. Als het aan hem had gelegen had het helemaal niet uit gegaan, want hij hield nog onwijs veel van mij! En daarom begrijp ik er niets meer van!

Ik moet bij jouw verhaal een beetje aan The Work denken (een methode die je kan leren omgaan met alle problemen, vaak toegepast op relaties). Je zou het eens kunnen proberen. :)

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 11 jun 2007 17:13

*Annet* schreef:Heb wel eens het idee dat mannen eerder aan een nieuwe relatie toe zijn als vrouwen.

Misschien is het niet maar het lijkt wel zo.

Dat idee heb ik niet eerlijk gezegd.

Ik kan me goed in de situatie van Dippie inleven geloof ik.
Als hij tot het laatst toe zegt dat ie zielsveel van dr houd en hij heeft 2 maanden later al een ander ga je jezelf toch wel dingen afvragen ja.

En als ie inderdaad nog zielsveel van dr houd en hij neemt gewoon een ander getuigt dat ook niet echt van een frisse moraal is mijn mening.

Ik blijf er mooi bij dat ze blij mag zijn dat ze van m af is.

Terug naar “Archief”