rosalie83 schreef:kwebbel schreef:rosalie83 schreef:kwebbel schreef:Ik heb in mijn relatie met God ook wel eens een up en down gehad. Als ik een down heb en ik denk: "Pff is dat het?? Moet ik Hem nou mijn hele leven aanbidden? Het wordt allemaal zo standaard

" en het is vlak voor Avondmaal dan is het verstandiger om niet aan te gaan.
Hier ben ik het niet mee eens. Als ik in een down zit en ik bereid me voor op het avondmaal en ga aan de tafel op zondagmorgen, dan voel ik zo sterk weer de kracht van God en de goedheid van Hem dat ik als zondaar aan Zijn tafel mag gaan! Daardoor kom je soms juist uit die down! God (en het avondmaal) is er ook voor je als je een down hebt!
Ja daar ben ik het met je eens! Maar ik ben (ook juist dan) bang dat als je in zo'n situatie die jij beschrijft, aangaat dat het dan gewoonte wordt.. en dat wil ik juist niet. Ik wil juist aangaan en de kracht van God ervaren en voelen voor en tijdens het Avondmaal. Snap je een beetje?

Ja, dat snap ik zeker. Maar ik heb nog nooit de kracht van God niet gevoeld op het moment dat ik me aan het voorbereiden was en aan tafel ging, dus ja..?
Ik denk dat ik zelf een beetje te moeilijk aan het denken ben. Ik zal het proberen om uit te leggen:
Ik ga binnenkort trouwen, ik woon al zelfstandig, ik heb een huis om bij te houden, te wassen, te koken, strijken, je hebt ineens zoveel verantwoordelijkheid. Ik voel dat ik volwassen moet zijn, het ging allemaal zo snel. Verhuizen, trouwplannen, een huis (in minder dan 2 maanden hadden we een huis en gingen we op pad voor spullen).
Dus ik denk dat ik nu ineens zo volwassen moet zijn. Dat ik ineens alles perfect op z'n plaats moet hebben voor het geval er iemand langs komt of dat iemand dingen gaat afkraken

erg ben ik he

Het komt allemaal ineens zo op me af zeg.. pfff.. alsof ik er bij de helft van de tijd niet eens bij was.. Zo heb ik dus ook het gevoel voor het Avondmaal. Ik denk (mijn gevoel) dat je daar volwassen voor moet zijn. Het moet geen gewoonte zijn, maar uit gehoorzaamheid. God nodigt je uit om te komen! Ter versterking van je geloof, je geloof te belijden enz..
Weet je, ik denk gewoon te ingewikkeld

af en toe